Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Også postet på "åpent".)

Skal fylle ut noen giroer i dag og skulle gjerne gjort dette på pc, det ser jo adskillig penere ut.

Har sjekket utskriftsmulighetene mine på pc, i programmer som et etikettprogram o.l. men uten å finne muligheten.

Har også sjekket nettet uten resultat.

Er det noen som kan linke meg videre til et nedlastbart program som kan gi meg muligheten til dette, eller er det noen muligheter jeg har nå jeg ikke vet om?

Takker for hjelp.

Skrevet

Skulle ikke fordundre meg om dette kan brukes.

http://www.infovestforlag.no/demoer/demoelev.exe

Tusen takk.

Det så bra ut, men siden det er en demo derfra så handler det om elever og kryssing for dette, og giromulighetene var små da det ikke var mulig å fylle ut på demo.

Men det var verdt - og morro - å prøve.

:)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Tusen takk.

Det så bra ut, men siden det er en demo derfra så handler det om elever og kryssing for dette, og giromulighetene var små da det ikke var mulig å fylle ut på demo.

Men det var verdt - og morro - å prøve.

Da er det bare å bruke Words funksjoner for skjema, lag en tabell og ta i bruk linjal og mål opp en giro. I sideformat setter du opp størrelsen på giroen. Skriv først ut noen kryss for å få lokalisert dem på arket før du lager tabellen. Det beste er å skrive ut giroen på langs, skriveren skriver mer nøyaktig da.

Skrevet

Da er det bare å bruke Words funksjoner for skjema, lag en tabell og ta i bruk linjal og mål opp en giro. I sideformat setter du opp størrelsen på giroen. Skriv først ut noen kryss for å få lokalisert dem på arket før du lager tabellen. Det beste er å skrive ut giroen på langs, skriveren skriver mer nøyaktig da.

Ok. Tusen takk.

Skal ut og få tak i noen giros nå og sette meg til med word etterpå.

Skrevet

Ok. Tusen takk.

Skal ut og få tak i noen giros nå og sette meg til med word etterpå.

Du kan også bruke Excel. Jeg synes av og til det er enklere å bruke Excel til slike ting som skal treffe ganske nøyaktig. Husk at du kan dra både kollonner og rader bredere/smalere.

Skrevet

Du kan også bruke Excel. Jeg synes av og til det er enklere å bruke Excel til slike ting som skal treffe ganske nøyaktig. Husk at du kan dra både kollonner og rader bredere/smalere.

Takk.

Skal sjekke ut begge og se hva som fungerer best.

Må jo bli en veldig jobb egentlig det da, å få målt opp alle plassene riktig.

Men da har en jo en mal til neste gang da.

Interessant og morsomt prosjekt blir det iallefall.

Gjest Bøygen2
Skrevet

Takk.

Skal sjekke ut begge og se hva som fungerer best.

Må jo bli en veldig jobb egentlig det da, å få målt opp alle plassene riktig.

Men da har en jo en mal til neste gang da.

Interessant og morsomt prosjekt blir det iallefall.

Hvis du bytter skriver, må du gjøre alt på nytt. Ulike skrivere skriver ut ulikt på arket, både skrifter og avstander.

Husk å begynne ovenfra og ned å redigere plasseringer. Tabeller i Word er uhyre nyttig å kunne, mer enn Excel kolonner og linjer.

Skrevet

Hvis du bytter skriver, må du gjøre alt på nytt. Ulike skrivere skriver ut ulikt på arket, både skrifter og avstander.

Husk å begynne ovenfra og ned å redigere plasseringer. Tabeller i Word er uhyre nyttig å kunne, mer enn Excel kolonner og linjer.

Okey.

Har en skriver til slikt bruk, blir bare satt in ren fotoskriver i fremtiden og det har jo ikke noe med det å gjøre, så da går det vel greit.

Drev litt med tabeller og greier i word tidligere, kanskje det kommer tilbake igjen nå :)

Men skal ikke verdiene settes inn fra venstre til høyre og nedover mener du?

Gjest Bøygen2
Skrevet

Okey.

Har en skriver til slikt bruk, blir bare satt in ren fotoskriver i fremtiden og det har jo ikke noe med det å gjøre, så da går det vel greit.

Drev litt med tabeller og greier i word tidligere, kanskje det kommer tilbake igjen nå :)

Nedover. Venstre eller høyre er det samme, du måler arket fra høyre og får oppgitt mål nederst på skjermen fra toppen og fra høyre. Arkstørrelsen er fast i Papirstørrelse. Husk å sette margene til f eks 5 mm.

Skriv ut et tegn i hvert hjørne, så ser du hvor margene er på arket og hvor du skal måle fra.

Gjest Bøygen2
Skrevet

Okey.

Fra venstre mener jeg selvsagt.

Skrevet

Phuh *svetter*

Tusen takk. Fikk lastet ned mal på en giro men den var ikke med de verdier jeg skulle ha.

Det sto riktignok "enkel giro" men jeg sitter her med slik vanlig giro fra banken og det var ikke satt av plass til det jeg skal fylle ut - bet.info, bet.frist, betalt av, betalt til, KID, Kr, øre, til konto.

Svarte søren, får det faktisk ikke til i word eller excel heller.

Må prøve mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...