Gå til innhold

Dagens : klage fra leietager

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett å eie hus
Skrevet

"Og så har jeg grevling under huset" !!!

Noen "bedre" ?

Gjest forståelig
Skrevet

Grevling under huset kan lage veldig vond lukt, og mye bråk om kvelden / natten. Samt at det er jo litt skummelt, særlig hvis man har husdyr eller barn, jeg har selv en hund som ble bitt av grevling..

Så hadde jeg leid husvære et sted, ville jeg øsnket at huseier betalte Falken eller andre for å fjerne reiret.

Gjest frustrert frue
Skrevet

"Nå er jeg lei av at du beskylder meg for å ha tatt tingene dine!"

Sier h*n, _etter_ at jeg har hentet tilbake én av tingene, mens vedkommende selv var der.

Gjest Bøygen2
Skrevet

Husk å presisere overfor leietaker at du ikke tillater framleie til grevlinger.

En venn ble kvitt grevlingen ved å montere en høyttaler under huset som skrallet med radiosus og skurring hele dagen. Grevlingen flytta. Den sover om dagen.

Skrevet

Grevling under huset kan lage veldig vond lukt, og mye bråk om kvelden / natten. Samt at det er jo litt skummelt, særlig hvis man har husdyr eller barn, jeg har selv en hund som ble bitt av grevling..

Så hadde jeg leid husvære et sted, ville jeg øsnket at huseier betalte Falken eller andre for å fjerne reiret.

Skjønner det er skummelt, men det er faktisk ville dyr i skogen, hvor denne eiendommen befinner seg.

Synes det er mer på sin plass at leietager selv ringer noen og får ordnet det jeg da.

Skal utleier ordne opp i alle slike problemer så blir det jammen mye å gjøre.

Hva gjør man med elgen som spiser av juletreet ved trappen?

Hva gjør man med reven som roter i skogkanten?

Skrevet

"Nå er jeg lei av at du beskylder meg for å ha tatt tingene dine!"

Sier h*n, _etter_ at jeg har hentet tilbake én av tingene, mens vedkommende selv var der.

He he...

Skrevet

Husk å presisere overfor leietaker at du ikke tillater framleie til grevlinger.

En venn ble kvitt grevlingen ved å montere en høyttaler under huset som skrallet med radiosus og skurring hele dagen. Grevlingen flytta. Den sover om dagen.

Har gitt beskjed om noe sånt jeg også :

bråke litt når den nærmer seg huset.

Ikke ha kilovis med kattemat stående utenfor veggene.

ol.

:)

skorpionfisken
Skrevet

Skjønner det er skummelt, men det er faktisk ville dyr i skogen, hvor denne eiendommen befinner seg.

Synes det er mer på sin plass at leietager selv ringer noen og får ordnet det jeg da.

Kontakt dyrebeskyttelsen, be dem gi deg den største hunden de har, helst en som kan stå ute å bjeffe litt. Gi den i gave til leieboeren, vips så er de ville dyra ikke lenger leieboerens problem.

Skrevet

Kontakt dyrebeskyttelsen, be dem gi deg den største hunden de har, helst en som kan stå ute å bjeffe litt. Gi den i gave til leieboeren, vips så er de ville dyra ikke lenger leieboerens problem.

*ler*

Hadde nok vært tingen det, jeg hadde ikke noe problem med slikt nemmelig de årene jeg bodde der med den store bikkja mi :)

Nå har leieboer hund selv da, men det er en slik liten hårete sak som leietager mener er i fare for å bli spist opp av udyret tilsammen med alle fem kattene.

:(

Gjest hushai
Skrevet

Jeg fikk en gang husleie for en måned minus en dag, grunnen sto med stor skrift på giroen: "Grunnet husbråk".....

Jeg hadde hatt en fest med høy musik, det var ikke arbeidsdag dagen etter. Stort sett er jeg en stille og rolig person, men det var altså denne ene festen hvor mine gjester ble litt høylydt...

Skrevet

Jeg fikk en gang husleie for en måned minus en dag, grunnen sto med stor skrift på giroen: "Grunnet husbråk".....

Jeg hadde hatt en fest med høy musik, det var ikke arbeidsdag dagen etter. Stort sett er jeg en stille og rolig person, men det var altså denne ene festen hvor mine gjester ble litt høylydt...

Snerten vri :)

En kan jo begynne å lure hvorfor en er så dum å leier ut egentlig ;)

Jeg har også fått klager og spørsmål om nedsettelse av husleie for arbeider som ikke er påbegynt huset men lovet utført sommeren 05.

Siden det må utføres av fagmann så må en jo bare vente til denne har tid.

Og sommeren er jo ikke ferdig ennå da.

Og dette når leietager har levert oppsigelse for utflytting i september.

:)

mil1365380270
Skrevet

Utrolig bra! Det er da man sender giro for manglende trappevask eller gressklipping ;-)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Fikk telefon fra leietaker om jeg kunne sende brev om at samboeren hennes måtte flytte. Hun klarte ikke kaste han ut selv, og han ville ikke dele utgiftene. Gjøkunge? Samme dama ble krevet for høyere leie av huseier et annet sted fordi det flyttet inn en til i 2-roms leiligheten. Første gang at jeg hører om at man betaler pr person og ikke pr leietakst.

Gjest Ikke lett å LEIE hus
Skrevet

Dette er vel en typisk kostnad som huseier faktisk bør bære. En grevling kan faktisk være farlig, særlig hvis den har tenkt til å få unger. En elg er sjelden farlig. Heller ikke en rev. Selv om det er påregnelig med grevlinger i skogen, er det ikke påregnelig at den skal bo under huset uten at noen ting blir gjort. Det er du som eier eiendommen, og det er også du som bør fjerne problemet.

Gjest Forståelig
Skrevet

For meg som huseier er grevling et skadedyr jeg får fjernet hvis det bosetter seg under huset. Det synes jeg er huseiers plikt.

At elg og hjortedyr kommer inn i hagen og spiser tulipaner eller trær, er en del av sjarmen med å bo på landet. at det er rev i grøftekanten er også bare hyggelig.

men grevlingreir under huset, blir på samme måte som andre skadedyr som huseier må fjerne, som rotter osv. Grevling lager mye vond lukt, og skal fjernes fra / under hus.

Selvsagt kan du si til leietaker at hun ikke må oppbevare kattemat og andre ting som tiltrekker seg uønskede dyr, på en slik måte.

Men å skaffe, eller ihvertfall betale for skadedyrkontroll / Falken, synes jeg er huseiers ansvar.

petter smart
Skrevet

Det er sikkert en slik vriompeis som også klager på rotter på loftet, kloakk som kommer opp i kjelleren, vinduer som er punkterte, takk som lekker osv.

Nei slike leietakere vil vi ikke ha.

Gjest Bøygen2
Skrevet

Utrolig bra! Det er da man sender giro for manglende trappevask eller gressklipping ;-)

I flg ny husleielov kan man ikke pålegge leietaker oppgaver av noe slag, alt skal være inkludert i leien.

Samme som i borettslag, ingen kan pålegge noen å måke snø, vaske trapper, klippe gress eller male ute. Alt som ikke skjer utenfor leilighetens fire vegger. Ikke kan man sende regning for det heller (normativt), selv om mange gjør det, og selv om et inngås avtaler om det og innføres i husordensregler og mange gjør det frivillig osv.

Før kunne man bo gratis og jobbe som vaktmester, nå må man betale full pris og få lønn på vanlig måte og betale skatt.

mil1365380270
Skrevet

I flg ny husleielov kan man ikke pålegge leietaker oppgaver av noe slag, alt skal være inkludert i leien.

Samme som i borettslag, ingen kan pålegge noen å måke snø, vaske trapper, klippe gress eller male ute. Alt som ikke skjer utenfor leilighetens fire vegger. Ikke kan man sende regning for det heller (normativt), selv om mange gjør det, og selv om et inngås avtaler om det og innføres i husordensregler og mange gjør det frivillig osv.

Før kunne man bo gratis og jobbe som vaktmester, nå må man betale full pris og få lønn på vanlig måte og betale skatt.

Nei, omtrent like urimelig som å trekke fra bråk på husleien :-)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Nei, omtrent like urimelig som å trekke fra bråk på husleien :-)

Ei prøvde å forskyve betaling av husleie et par dager hver mnd, antagelig for å se hvor sent hun kunne betale. Da fikk hun skriftlig varsel. Da spurte hun om hun kunne betale den 20 i måneden etter, for det var mer praktisk for henne. Jeg sa gjerne det, men på forskudd, ikke etterskudd. Det var ikke i hennes plan.

mil1365380270
Skrevet

Ei prøvde å forskyve betaling av husleie et par dager hver mnd, antagelig for å se hvor sent hun kunne betale. Da fikk hun skriftlig varsel. Da spurte hun om hun kunne betale den 20 i måneden etter, for det var mer praktisk for henne. Jeg sa gjerne det, men på forskudd, ikke etterskudd. Det var ikke i hennes plan.

Det var ikke like attraktivt, nei?! Rart med det ;-)

Lurer på hva de tenker, sånne mennesker. Er jo ikke få som smiler søtt ved innflytting og slutter å betale, eller endatil ødelegger stedet før de drar. Kanskje de ikke ser på utleier som en nabo/privatperson, men som en pengegrisk jævel de ikke trenger ta hensyn til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...