Gå til innhold

Kortleser?

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Hva er en kortleser, og hvordan skal den brukes når man skal signere lånsbrev fra lånekassen?

Skrevet

En kortleser er bare en enhet som leser et kort, enten bankkortet, studiekortet eller hva det er beregnet for. Det er en liten databrikke på kortet som leseren leser av og godkjenner ved hjelp av et passord.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

En kortleser er bare en enhet som leser et kort, enten bankkortet, studiekortet eller hva det er beregnet for. Det er en liten databrikke på kortet som leseren leser av og godkjenner ved hjelp av et passord.

Er det vanlig å ha noe sånt på pc'en?

Skrevet

Nei

Skrevet

Ikke som ei standardpakke, som regel må du kjøpe dette ekstra og installere den.

Skrevet

Dersom du innehar et Buypass Smartkort kan du bruke dette for å logge inn i Altinn. Dette er det samme som brukes for å spille Lotto på internett. Kan kjøpes for en rimelig penge hos Narvesen.

Engangskoder er jo enklere å bruke hvis du sjelden bruker de tjenestene du skal ha utført.

Men dette har du sikkert funnet ut av selv tidligere i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...