Gå til innhold

Vaskemaskinen går på dynga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen vår trakk sitt siste sukk i går. Den er sju år gammel. Jeg trodde det var normalt at hvitevarer holder i rundt ti år i allefall? Det skumle er at vi kjøpte ganske mange hvitevarer samtidig. Er det bare å regne med at de går på dynga unna for unna alle sammen nå??

Noen som har erfaring med vaskemaskiner fra AEG? Vi har bestilt en maskin allerede, klesvasken hoper seg opp! Men det er jo ikke for sent å ombestemme seg..

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• kaffepiken

12

• mil1365380270

8

• IngenLurerDenneGutten

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vaskemaskiner ryker oftere enn andre hvitevarer, det er min erfaring ihvertfall.

Og AEG er glimrende maskiner.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hvorfor er alt håp ute? Ser den "død" ut?

Skrevet

Ja, jeg så en gjeng vaskemaskiner kom gående på veien her nede for litt siden. Tror de var på vei til dynga.

*vinker* ha det bra!

;-)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Ville vel kostet på et besøk fra reparatør som evt. kunne avsi dødsdommen over den. I beste fall er det bare en del til 300 spenn som hadde gjort hele susen :)

Skrevet

Vaskemaskiner ryker oftere enn andre hvitevarer, det er min erfaring ihvertfall.

Og AEG er glimrende maskiner.

Ah, det er godt å høre. Vil ha en _bra_ maskin denne gangen!

Skrevet

Hvorfor er alt håp ute? Ser den "død" ut?

I bunn og grunn har den vært en møkkamaskin siden vi fikk den. Nå drar den ikke trommelen rundt mer. Det har vært rare lyder i den lenge. Den skyller tøyet dårlig. Og skruknappen til å velge program har knekt for lengst, så vi har måttet improvisere hver gang maskinen skulle slås på.

Den sentrifugerer dårlig, bare 800 omdreininger. Så jo mer jeg tenker på det, jo mer forsoner jeg meg med denne vaskemaskinens endelikt.

Skal lære av mine feil og ikke kjøpe billig skrap mer!

Skrevet

Ja, jeg så en gjeng vaskemaskiner kom gående på veien her nede for litt siden. Tror de var på vei til dynga.

*vinker* ha det bra!

;-)

Håper du hilste fra meg da.. ;o)

Skrevet

Ville vel kostet på et besøk fra reparatør som evt. kunne avsi dødsdommen over den. I beste fall er det bare en del til 300 spenn som hadde gjort hele susen :)

Tja.. Har allerede bestemt oss for å kjøpe ny. Den gamle viste seg tidlig å være noe billig skrap. Hadde dårlig råd og trengte mange hvitevarer, så vi valgte å kjøpe såkalt rimelige hvitevarer.. Skal kjøpe en kvalitetsmaskin denne gangen!

Men takker for tipset :)

Skrevet

Håper du hilste fra meg da.. ;o)

Du kan bruke den som slagverk også.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Tja.. Har allerede bestemt oss for å kjøpe ny. Den gamle viste seg tidlig å være noe billig skrap. Hadde dårlig råd og trengte mange hvitevarer, så vi valgte å kjøpe såkalt rimelige hvitevarer.. Skal kjøpe en kvalitetsmaskin denne gangen!

Men takker for tipset :)

Det finnes eksempler på at man trekker et lettelsens sukk når noe ryker ja, greiere å kvitte seg med det ta og investere i nytt enn når skrotet tross alt virker :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

I bunn og grunn har den vært en møkkamaskin siden vi fikk den. Nå drar den ikke trommelen rundt mer. Det har vært rare lyder i den lenge. Den skyller tøyet dårlig. Og skruknappen til å velge program har knekt for lengst, så vi har måttet improvisere hver gang maskinen skulle slås på.

Den sentrifugerer dårlig, bare 800 omdreininger. Så jo mer jeg tenker på det, jo mer forsoner jeg meg med denne vaskemaskinens endelikt.

Skal lære av mine feil og ikke kjøpe billig skrap mer!

Klart - pris/kvalitet har oftes sammenheng.

Men at en vaskemaskin går livet ut uten en liten sørvis kan man ikke forvente, selv om det hender.

Halvparten av maskinene som blir satt i søppelkonteineren i vår kommune har små feil, og lar seg lett reparere.

De blir da utlånt/gitt bort til de som trenger.

Skrevet

Du kan bruke den som slagverk også.

Ja, hvis den skulle duge til noe, måtte det være noe i den retning. For klesvask har ikke vært dens sterke side...

Skrevet

Klart - pris/kvalitet har oftes sammenheng.

Men at en vaskemaskin går livet ut uten en liten sørvis kan man ikke forvente, selv om det hender.

Halvparten av maskinene som blir satt i søppelkonteineren i vår kommune har små feil, og lar seg lett reparere.

De blir da utlånt/gitt bort til de som trenger.

Hvor henvender man seg for å gi vekk sånt noe da? Tenkte å la folkene ta med seg den gamle maskinen når de kommer med den nye. Men det er jo bare fint hvis noen vil ha den skranglekassa :)

Skrevet

Jeg har en tørketrommel derfra og den er i hvert fall tre år

He he, den forrige vaskemaskinen holdt i litt over to år slik at garantien var ute, den jeg har nå holder på å ta reper'n nå og den er tre år.

Synes ikke hvitevarer er som de var jeg. 2-4 år og så er det på'n igjen.

Skrevet

He he, den forrige vaskemaskinen holdt i litt over to år slik at garantien var ute, den jeg har nå holder på å ta reper'n nå og den er tre år.

Er det ikke 5 års garanti på alle hvitevarer?

mil1365380270
Skrevet

Da har du kjøpt det billigste av det billige?

Skrevet

Huff! De fleste hvitevarene er ca 7 år gamle, ingen er nyere enn ca fire år.. Det er bare å begynne å spare tenker jeg..

Kjøleskapet har vi allerede reparert en gang, likeså med oppvaskmaskinen. Det var heldigvis ikke så dyre greiene da.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"2-4 år og så er det på'n igjen"

Du trenger en mann med skiftnøkkel&skrujern;)

Skrevet

Er det ikke 5 års garanti på alle hvitevarer?

To års garanti og fem års reklamasjonsrett sies det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...