Gå til innhold

Hamburg

Anbefalte innlegg

Gjest Triangle
Skrevet

Har noen av dere vært i Hamburg?

Hva er verdt å få med seg der?

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Du bør i det minste ta en Kennedy og finne et torg og proklamere for de innfødte at "Ich bin ein Hamburger" ;)

Gjest Triangle
Skrevet

Du bør i det minste ta en Kennedy og finne et torg og proklamere for de innfødte at "Ich bin ein Hamburger" ;)

Ha ha :)

Gjest Hamburgerine
Skrevet

Jeg bor her i Hamburg jeg:) Flott by om våren og sommer'n iallfall:)

Gjest Triangle
Skrevet

Jeg bor her i Hamburg jeg:) Flott by om våren og sommer'n iallfall:)

Noen spesielle severdigheter jeg bør få med meg?

Gjest Triangle
Skrevet

Hamburgere?

Kommer sikkert til å hive innpå en hamburger, ja.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Tja, ta en båttur fra binnenalster-sjøen, gjennom kanalene (flere kanaler enn i amsterdam) og ut i die Elbe, se på "vinsjan på kaia" (europas nest største havn), spaser en tur i Speicherstadt, Shopping rundt Jungfernstieg, det gamle rådhuset og opp Mønckebergstrasse, sjekk ut Altona med sitt studentpreg, "Planten und Blumen"-parken, spaser ned reperbahn - kanskje er det tivoli der når du kommer ned til enden.

Og sjekk ut tårnene - Hamburg er kjent som "Stadt des Turmes".

Har du lyst til å se hva du kan vente deg? http://www.hamburg-tourism.de/Fototour.63.0.html

Gjest Bøygen2
Skrevet

Tja, ta en båttur fra binnenalster-sjøen, gjennom kanalene (flere kanaler enn i amsterdam) og ut i die Elbe, se på "vinsjan på kaia" (europas nest største havn), spaser en tur i Speicherstadt, Shopping rundt Jungfernstieg, det gamle rådhuset og opp Mønckebergstrasse, sjekk ut Altona med sitt studentpreg, "Planten und Blumen"-parken, spaser ned reperbahn - kanskje er det tivoli der når du kommer ned til enden.

Og sjekk ut tårnene - Hamburg er kjent som "Stadt des Turmes".

Har du lyst til å se hva du kan vente deg? http://www.hamburg-tourism.de/Fototour.63.0.html

Er bilheisene under elva i drift? Det var skumle greier. Klaustrofobiens høyborg.

Havna er flott.

Trist med minnene fra krigen: 45 000 mennesker døde på en natt med brannbomber, og bare 800 var militære. I et stort boligkompleks døde 20 000 kun sivile mennesker på en time, de ble langsomt kvalt av oksygenmangel og brant langsomt i hjel. 95% var kvinner og barn.

Til sammenligning døde 60 000 sivile mennesker i hele 2. VK i Storbritennia.

Trist å se gamle se ut over området og minnes sine døde. Nazier var det ytterst få av i Hamburg på den tida.

Husk å kjøpe de små ferske bratwürst for pannesteking f eks hos Lidl, og steke til frokost, de er himmelske. Og kjøp en falske konjakk til 5 auro og o,35l øl for 25 cent.

En tur i Blankenese parken og en tur på Reeperbahn for å handle, spise og se på livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...