Gjest Triangle Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Har noen av dere vært i Hamburg? Hva er verdt å få med seg der? 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Du bør i det minste ta en Kennedy og finne et torg og proklamere for de innfødte at "Ich bin ein Hamburger" 0 Siter
Gjest Triangle Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Du bør i det minste ta en Kennedy og finne et torg og proklamere for de innfødte at "Ich bin ein Hamburger" Ha ha 0 Siter
Gjest Hamburgerine Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg bor her i Hamburg jeg:) Flott by om våren og sommer'n iallfall:) 0 Siter
Gjest Triangle Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg bor her i Hamburg jeg:) Flott by om våren og sommer'n iallfall:) Noen spesielle severdigheter jeg bør få med meg? 0 Siter
Gjest Triangle Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Hamburgere? Kommer sikkert til å hive innpå en hamburger, ja. 0 Siter
Gjest Wanderlust Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Tja, ta en båttur fra binnenalster-sjøen, gjennom kanalene (flere kanaler enn i amsterdam) og ut i die Elbe, se på "vinsjan på kaia" (europas nest største havn), spaser en tur i Speicherstadt, Shopping rundt Jungfernstieg, det gamle rådhuset og opp Mønckebergstrasse, sjekk ut Altona med sitt studentpreg, "Planten und Blumen"-parken, spaser ned reperbahn - kanskje er det tivoli der når du kommer ned til enden. Og sjekk ut tårnene - Hamburg er kjent som "Stadt des Turmes". Har du lyst til å se hva du kan vente deg? http://www.hamburg-tourism.de/Fototour.63.0.html 0 Siter
Gjest Bøygen2 Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Tja, ta en båttur fra binnenalster-sjøen, gjennom kanalene (flere kanaler enn i amsterdam) og ut i die Elbe, se på "vinsjan på kaia" (europas nest største havn), spaser en tur i Speicherstadt, Shopping rundt Jungfernstieg, det gamle rådhuset og opp Mønckebergstrasse, sjekk ut Altona med sitt studentpreg, "Planten und Blumen"-parken, spaser ned reperbahn - kanskje er det tivoli der når du kommer ned til enden. Og sjekk ut tårnene - Hamburg er kjent som "Stadt des Turmes". Har du lyst til å se hva du kan vente deg? http://www.hamburg-tourism.de/Fototour.63.0.html Er bilheisene under elva i drift? Det var skumle greier. Klaustrofobiens høyborg. Havna er flott. Trist med minnene fra krigen: 45 000 mennesker døde på en natt med brannbomber, og bare 800 var militære. I et stort boligkompleks døde 20 000 kun sivile mennesker på en time, de ble langsomt kvalt av oksygenmangel og brant langsomt i hjel. 95% var kvinner og barn. Til sammenligning døde 60 000 sivile mennesker i hele 2. VK i Storbritennia. Trist å se gamle se ut over området og minnes sine døde. Nazier var det ytterst få av i Hamburg på den tida. Husk å kjøpe de små ferske bratwürst for pannesteking f eks hos Lidl, og steke til frokost, de er himmelske. Og kjøp en falske konjakk til 5 auro og o,35l øl for 25 cent. En tur i Blankenese parken og en tur på Reeperbahn for å handle, spise og se på livet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.