Gå til innhold

Smerter etter innsetting av spiral.... kan jeg være gravid !!

Anbefalte innlegg

Gjest lillemor

Jeg fikk satt inn spiral for 4 dager siden, første dagen kjente jeg ingenting, men de siste tre dagene har jeg hatt konstante mavesmerter nederst i magen. Jeg fikk en sønn for 3,5 md. siden og har hatt mens en gang siden. Smertene føles som svake rier, så jeg tror de kommer fra livmoren. Jeg føler meg også veldig oppblåst, føles som jeg er oppblåst fra ribbbena og nederst i magen.Magen min har trekt seg fint sammen etter fødselen, men det virker som det er noe ovenfor selve magen rett nedenfor ribbbena??Føler selv at jeg ser ut som et barn fra et u-land som er underærnært.... kulemage langt oppe på magen ...Dette hadde jeg før jeg fikk satt inn spiralen. Spurte legen om det og han kjente utenpå meg og sa at det ikke var noe annet der enn det som skulle være der???Hva er dette ?

Legen som satte inn spiralen kommenterte også at jeg hadde en relativt stor livmor og sa at han "stilte" inn spiralen på 8 cm. Hva vil dette si ? Er det en mulighet for at jeg allerede er gravid ? Ser legen om så er tilfelle ved innsetting av spiral ?

På forhånd takk for svar !

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

8 cm er et helt normalt mål på en livmor. Hvis du har smerter, synes jeg du skal søke lege. Det kan oppstå betennelse i forb. med innsettingen. Legen ser ikke om du er tidlig gravid. Ta en test om du er i tvil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...