Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Det er lenge til ungene skal involvereres (se svar til Åsemor) og jeg synes egentlig det er litt tidlig å treffe hans foreldre ennå. Men søstra kan jeg godt tenke meg å treffe da. :o)

Selvfølgelig er søsteren mer ufarlig. Søsteren min har truffet langt fler av mine kjærester enn mine foreldre (og jeg langt flere søsken enn foreldre opp gjennom tidnene).

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• ShitDiddelyDo

3

• MsSophie

2

• favn

2

Gjest prust

Mannen min og jeg ble sammen da vi var 19 og 20 år. Vi gikk på skole langt borte fra både hans og mitt hjemsted. Tilfeldigvis skulle jeg passere hans hjemsted på vei hjem til mine foreldre en helg bare noen få uker etter at vi hadde blitt sammen. Så da hilste jeg såvidt på dem, var der vel en time den første gangen. Husker det veldig godt :-)

Synes du skal drøye det noe, kanskje både med forledrene hans og søsteren.

Hvor traff du ham? På nettet? Jeg har lyst på en kjæreste, men hver gang jeg er ute så skjer det ingenting. Hva skal jeg gjøre?

I denne omgangen traff jeg ham via nettet ja. :o) Men det viste seg fort at vi har treftes tidligere, på en fjelltur for 16 år siden. Koselig med litt felles for lenge siden synes vi. :o)

I det øyeblikket du involverer barna dine så er det fordi du har troen på at dette er noe mer enn bare en forelskelse, noe man kan prøve å bygge varige relasjoner på.

Går han godt sammen med ungene så er jo det kjempe bra, viser det seg imidlertid at fyren er en dust med barn så kutter du selvfølgelig forholdet - og da er det jo være greit at en ikke har involvert hele bøtteballetten.

Og det spiller vel ingen rolle om du vet på forhånd hvordan foreldrene hans er, er det full klaff mellom dere og han går godt sammen med ungene så er det jo det som teller.

Og da må jo du og barna uansett forholde dere til de på et eller annet vis.

Ånei - med alle de forferdelige svigertrollene jeg har hørt om her inne så skal jeg sjekke ut foreldrene hans før jeg involverer ungene mine!

Annonse

ShitDiddelyDo

Det kommer helt an på. Selv ville jeg drøyd den litt. I hvert fall til jeg så om ting funka.

I mitt siste forhold maste jenta fra dag 1. Jeg nekta. Etter en måned da jeg fortsatt nektet ble hun rabiat.

Men moren overraska oss tilfeldig på en restaurant en kveld. Hun var der helt tilfeldig, alene, klokken 22:00 om kvelden. Til det sa jeg yeah right og konstanterte nok en spiker i en kiste som var på god vei til å renne over med spiker.

Vel, jeg mener i hvert fall at man bør drøye den til begge partene er fortrolige med tanken på å møte familien, man møter jo disse tidsnok uansett så jeg ser ikke grunnen til å stresse, og så kan man heller bruke den første tiden sammen, samt med hverandres venner.

ShitDiddelyDo

Det kommer helt an på. Selv ville jeg drøyd den litt. I hvert fall til jeg så om ting funka.

I mitt siste forhold maste jenta fra dag 1. Jeg nekta. Etter en måned da jeg fortsatt nektet ble hun rabiat.

Men moren overraska oss tilfeldig på en restaurant en kveld. Hun var der helt tilfeldig, alene, klokken 22:00 om kvelden. Til det sa jeg yeah right og konstanterte nok en spiker i en kiste som var på god vei til å renne over med spiker.

Vel, jeg mener i hvert fall at man bør drøye den til begge partene er fortrolige med tanken på å møte familien, man møter jo disse tidsnok uansett så jeg ser ikke grunnen til å stresse, og så kan man heller bruke den første tiden sammen, samt med hverandres venner.

Konstaterte.

Gjest sprakradet.no

Til det sa jeg yeah right og konstanterte nok en spiker i en kiste som var på god vei til å renne over med spiker.

Frisk språkbruk!

Jeg er enig med deg og i en slik setting som du beskriver så hadde jeg også stukket fortere enn fortest.

Nå traff jeg søstra hans med familie i helga og vi har blitt enige om å drøye en stund før foreldrene treffer meg. Jeg er bare ikke klar for det på en tid ennå. Heldigvis har han ingen problemer med å skjønne det. :o)

Jeg synes sånn er lite dramatisk. Såfremt man ikke bor i bibelbeltet på vest-/sørlandet, ser jeg ikke noe rart i å treffe familiemedlemmer når som helst.

For meg blir det å treffe foreldrene noe som gjør forholdet mellom ham og meg mye mer seriøst, av en eller annen grunn. Og når mora i tillegg er fryktelig nysgjerrig på å treffe meg så blir det enda verre.

Jeg føler meg slett ikke som noe svigerdatteremne! Vi er bare kjærester som stortrives i lag jo! :o) Har ikke tenkt å flytte sammen med det første akkurat.

For meg blir det å treffe foreldrene noe som gjør forholdet mellom ham og meg mye mer seriøst, av en eller annen grunn. Og når mora i tillegg er fryktelig nysgjerrig på å treffe meg så blir det enda verre.

Jeg føler meg slett ikke som noe svigerdatteremne! Vi er bare kjærester som stortrives i lag jo! :o) Har ikke tenkt å flytte sammen med det første akkurat.

Det er det bare å vente.

Når det er sagt, jeg mener jo ikke at man durer ned familiesammenkomster så snart man har vært i buksa på hverandre, men at løselig presentasjon av søsken etc godt kan finne sted uten de store gifteplanene.

Møte med ens barn og den andres barn, er av atskillig større og tyngre betydning, synes jeg.

Annonse

Det er det bare å vente.

Når det er sagt, jeg mener jo ikke at man durer ned familiesammenkomster så snart man har vært i buksa på hverandre, men at løselig presentasjon av søsken etc godt kan finne sted uten de store gifteplanene.

Møte med ens barn og den andres barn, er av atskillig større og tyngre betydning, synes jeg.

Han får ikke treffe ungene på lenge ennå og det skjønner han godt. Foreløbig er det bare ham og meg.

ShitDiddelyDo

Jeg er enig med deg og i en slik setting som du beskriver så hadde jeg også stukket fortere enn fortest.

Nå traff jeg søstra hans med familie i helga og vi har blitt enige om å drøye en stund før foreldrene treffer meg. Jeg er bare ikke klar for det på en tid ennå. Heldigvis har han ingen problemer med å skjønne det. :o)

Fyren høres fornuftig ut. Du får holde på han. :)

I det øyeblikket du involverer barna dine så er det fordi du har troen på at dette er noe mer enn bare en forelskelse, noe man kan prøve å bygge varige relasjoner på.

Går han godt sammen med ungene så er jo det kjempe bra, viser det seg imidlertid at fyren er en dust med barn så kutter du selvfølgelig forholdet - og da er det jo være greit at en ikke har involvert hele bøtteballetten.

Og det spiller vel ingen rolle om du vet på forhånd hvordan foreldrene hans er, er det full klaff mellom dere og han går godt sammen med ungene så er det jo det som teller.

Og da må jo du og barna uansett forholde dere til de på et eller annet vis.

"Går han godt sammen med ungene så er jo det kjempe bra, viser det seg imidlertid at fyren er en dust med barn så kutter du selvfølgelig forholdet - og da er det jo være greit at en ikke har involvert hele bøtteballetten."

Jeg er enig med deg MsSophie.

"Går han godt sammen med ungene så er jo det kjempe bra, viser det seg imidlertid at fyren er en dust med barn så kutter du selvfølgelig forholdet - og da er det jo være greit at en ikke har involvert hele bøtteballetten."

Jeg er enig med deg MsSophie.

Jeg ser det nesten omvendt etter hundreogørte innlegg her om svigertroll. Jeg vil gjerne sjekke ut evt. potensielle "svigerser" før jeg lar ham treffe ungene mine.

Er svigersene helt på randen så er jeg ikke så sikker... Men jeg tror de er helt vanlige, trivelige mennesker altså. :o) Det er bare litt tidlig for meg ennå...

Gjest Stalltipset

Jeg ser det nesten omvendt etter hundreogørte innlegg her om svigertroll. Jeg vil gjerne sjekke ut evt. potensielle "svigerser" før jeg lar ham treffe ungene mine.

Er svigersene helt på randen så er jeg ikke så sikker... Men jeg tror de er helt vanlige, trivelige mennesker altså. :o) Det er bare litt tidlig for meg ennå...

Dropp hele intro'en, du.

Husker du ikke stalltipset mitt? Dette holder ikke et år engang, sorry.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...