Gå til innhold

Ære? Pføy!

Gjest sånne folk har vi ikke bruk for

Anbefalte innlegg

Gjest sånne folk har vi ikke bruk for
Skrevet

Jaggu noe til "ære" i slike saker:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1042953.ece?rfid=bm

Skamme seg, skulle de! Bra at de ble dømt, bare synd det var en så mild dom. Hvis de ønsker å leve etter de reglene som gjelder i landet de kommer fra og ikke de som gjelder her, hvorfor bor de så i Norge? Da kan de like godt flytte tilbake, mener jeg.

Og denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1042954.ece

Sitat:

"Professor i sosialantropologi Unni Wikan ved Universitetet i Oslo mener dommen vil bli lagt merke til også utenfor Norge.

- En fellende dom vil bli lagt merke til og være en vekker for rettsapparatet i mange europeiske land, uttalte Wikan til Drammens Tidende sist fredag, før dommen falt."

Ja, det er flott! Håper flere land følger etter, så vi kanskje får satt en stopper for dette.

Men så fortsetter hun: "For den involverte familiens del mener Wikan dommen vil få langvarige og svært alvorlige konsekvenser.

- Denne saken er veldig ødeleggende for hele familiens ære, fordi det offentliggjøres at mennene ikke har kontroll. Dermed har de heller ikke krav på respekt, sier Wikan."

Det er ikke synd på folk som oppfører seg slik. De fortjener ingen respekt. Jeg har ingen medynk med folk som dreper for den såkalte "familiens ære". Jeg håper de blir sparka på hue og ræva ut av landet fort som f.. så snart dommen er ferdig sonet. Gjerne før også. Sånne folk har vi ikke bruk for her.

Datteren bør få bli her, og leve i trygghet for resten av livet. Hun må få all nødvendig beskyttelse, for man kan vel aldri sikre seg nok mot at andre fra samme land tar oppdraget på vegne av familien og dreper henne senere. Jeg synes synd på henne og alle andre jenter som er i samme situasjon! Får håpe denne dommen gjør det lettere for disse å anmelde trusler og vold heretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...