Gå til innhold

forskjell ipod og mp3?

Anbefalte innlegg

Gjest '!-o-!'
Skrevet

At ipod er en spiller og mp3 en standard for filer man spiller på ipod?

Skrevet

Mp3 er en musikkfil

Ipod er en mp3-spiller (med mer kanskje?)

Det finnes mange andre mp3-spillere.

Skrevet

De skjønte visst ikke hva du mente - - regner med du mente forskjellen på en IPOD-DINGS og en MP3-DINGS? ikke sant?

Vet ikke jeg heller....

Gjest raleigh
Skrevet

De skjønte visst ikke hva du mente - - regner med du mente forskjellen på en IPOD-DINGS og en MP3-DINGS? ikke sant?

Vet ikke jeg heller....

riktig

Skrevet

riktig

iPod er bare en av mange mp3-spillere.

Men den var vel den første som kom som kan ta så mange låter på en så liten dings, så den har satt en standard, og blitt et begrep.

Om man skal laste ned lovlig (kjøpe!) låter fra iTunes så er det visstnok bare iPod man kan bruke de på (?), men ellers kan man legge over mp3-låter på enhver mp3-spiller.

mp3-spillere finnes i alle mulige størrelser, så kjøp en med så mye minne som du føler at du trenger (størst mulig kanskje...).

Det har vært gjennomført noen mer eller mindre gode tester av mp3-spillere, vet ikke om de kan være til noen hjelp for deg

http://www.google.com/search?q=test+mp3-spillere&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

Skrevet

Vet ikke jeg heller....

Da kan man jo bare se bort fra første setning i mitt innlegg.

Tror folk kaller en spade for en spade jeg vettu. ;)

Skrevet

iPod (og iPod Mini) er en harddiskbasert mp3-spiller, og tar fra 3 til 40 GB med data (eller noe i den duren). Andre mp3-spillere er ofte flash-baserte, og har ikke mer enn 128-512 (muligens 1024?) MB med plass. Fordelen er at de er mindre og lettere, og tåler mer. Etter at iPod ble så voldsomt populær, kom det flere andre harddisk-baserte spillere, og det er i dag ingen grunn til å kjøpe iPod med mindre man ønsker en spiller som er laget hovedsaklig for Mac og iTunes.

"................................"

Gjest '!-o-!'
Skrevet

iPod (og iPod Mini) er en harddiskbasert mp3-spiller, og tar fra 3 til 40 GB med data (eller noe i den duren). Andre mp3-spillere er ofte flash-baserte, og har ikke mer enn 128-512 (muligens 1024?) MB med plass. Fordelen er at de er mindre og lettere, og tåler mer. Etter at iPod ble så voldsomt populær, kom det flere andre harddisk-baserte spillere, og det er i dag ingen grunn til å kjøpe iPod med mindre man ønsker en spiller som er laget hovedsaklig for Mac og iTunes.

Creative var ute med harddiskbasert mp3-spiller lenge før Apple. Bare for å ha nevnt det, altså. :-)

Skrevet

Creative var ute med harddiskbasert mp3-spiller lenge før Apple. Bare for å ha nevnt det, altså. :-)

Ok :-)

Men iPod var vel den første med så mye lagringskapasitet?

"............................"

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ok :-)

Men iPod var vel den første med så mye lagringskapasitet?

"............................"

Første Creative jeg husker for flere år siden hadde 4 GB kapasitet, det var FORMIDABELT!

Skrevet

Første Creative jeg husker for flere år siden hadde 4 GB kapasitet, det var FORMIDABELT!

Mens iPod hadde 20 for flere år siden (hvis jeg ikke husker helt feil)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...