Gå til innhold

Lørdagskos

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

..altså noe god mat! ;)

Noen som har forslag?

Er så lei av taco, pizza, lasagne, reker etc.

Jeg er ikke noe superkokk, bare sånn at det er sagt.. =)

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• IngenLurerDenneGutten

11

• Gyda

5

• puttelull

4

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Innbakt skinke/brokkoli? Lett å lage! Kok brokkoli, og ha den i små biter. Bland med et beger krydderost eller to. Ha i skinke i terninger. Kjevle ut en butterdeig, og ha i fyllet. Du kan lage en stor eller to små; deigen må være tynn så alt blir gjennomstekt. Pakk inn fyllet og pensle med egg. Husker ikke grader og hvor lenge, men det står nok på butterdeigspakken. Den er vel frossen når du kjøper den, så husk å få den tint før du starter. Godt med pastasalat til og baguetter!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Rakfisk og løk, Pils akevitt.

Skrevet

Moussaka, det er veldig godt. Ligner jo noe på lasagne, da, men smaker likevel annerledes.

Da kan du til og med kjøpe ferdig pakke fra Toro, og kun tilsette kjøttdeig og ost. :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Innbakt skinke/brokkoli? Lett å lage! Kok brokkoli, og ha den i små biter. Bland med et beger krydderost eller to. Ha i skinke i terninger. Kjevle ut en butterdeig, og ha i fyllet. Du kan lage en stor eller to små; deigen må være tynn så alt blir gjennomstekt. Pakk inn fyllet og pensle med egg. Husker ikke grader og hvor lenge, men det står nok på butterdeigspakken. Den er vel frossen når du kjøper den, så husk å få den tint før du starter. Godt med pastasalat til og baguetter!

Det hørtes kjempegodt ut! Synd at samboeren min hater brokkoli! Blir det like bra å sløyfe den eller??

Gjest M.Angelica
Skrevet

Moussaka, det er veldig godt. Ligner jo noe på lasagne, da, men smaker likevel annerledes.

Da kan du til og med kjøpe ferdig pakke fra Toro, og kun tilsette kjøttdeig og ost. :)

Ja, det er godt. Men er så lei det og.. Glemte å skrive det i lei-lista mi..He he.. Men takk for tipset :D

Gjest M.Angelica
Skrevet

Rakfisk og løk, Pils akevitt.

Tror det bare blir pils er i huset da.. hehe

hare1365380455
Skrevet

Det hørtes kjempegodt ut! Synd at samboeren min hater brokkoli! Blir det like bra å sløyfe den eller??

Mannen min liker heller ikke brokkoli så godt. Du kan godt lage det uten; ta da litt mer skinke (ellers er det ca. en boks). Evt. kan du ha i pølsebiter eller stekte baconbiter.

Skrevet

Mannen min liker heller ikke brokkoli så godt. Du kan godt lage det uten; ta da litt mer skinke (ellers er det ca. en boks). Evt. kan du ha i pølsebiter eller stekte baconbiter.

Brokkoli er jo ikke godt, så lenge det er kokt eller "bakt" i hjel. Og det er det jo som regel. Hvis man dermot steker det lett, eller woker det, så er det noe helt annet.

".................................."

Skrevet

Bakt potet med masse deilig fyll i. Hvitløkssmør, bacon,mais, rømme, ost...... mmmmmmmmmm tror jeg skal ha det i kveld jeg nå :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..hva er det med mannfolk og brokkoli? Syns det er kjempegodt jeg. ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bakt potet med masse deilig fyll i. Hvitløkssmør, bacon,mais, rømme, ost...... mmmmmmmmmm tror jeg skal ha det i kveld jeg nå :)

Åhhhh....det var et kjempegodt forslag!! Det frista kjempemasse!!! :D:D:

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Tror det bare blir pils er i huset da.. hehe

Du eter vel fisk? jeg eter alt tror jeg:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du eter vel fisk? jeg eter alt tror jeg:-)

Joa..men på en lørdagskveld??

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Joa..men på en lørdagskveld??

Rakfisk passer utmerket:-)

Kjøttmat blir man tungmett av.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Rakfisk passer utmerket:-)

Kjøttmat blir man tungmett av.

Det har du rett i. Sjømat er generellt godt. Men idag tror jeg at vi skal skeie ut med noe kjøtt =)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

He he..hva er det med mannfolk og brokkoli? Syns det er kjempegodt jeg. ;)

Etter at jeg sa til svigerfar at det var godt for potensen har han langa innpå.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Etter at jeg sa til svigerfar at det var godt for potensen har han langa innpå.

He he...Den var lur! Kanskje jeg skal prøve den på samboer og?? ;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det har du rett i. Sjømat er generellt godt. Men idag tror jeg at vi skal skeie ut med noe kjøtt =)

Biff m/løk og fløtegratinerte poteter. Så er det bare å trille seg rett i seng:-)

Skrevet

Åhhhh....det var et kjempegodt forslag!! Det frista kjempemasse!!! :D:D:

Ja- alle mine forslag falt når jeg leste bakt potet-ideen. Det er jo år og dag siden vi har hatt det.

(Søren at mannen min allerede er i gang med pizzadeigen ...).

Gå for den, M.Angelica - og det skal jeg jaggu ha neste lørdag. Takk for tips og "påminning", Fane!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...