Gå til innhold

Jagland gir dumheten et ansikt...

Anbefalte innlegg

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Dette var en god kronikk. Jeg skjønner ikke hvor du mener marxismen kommer inn i bildet.

Skrevet

Dette var en god kronikk. Jeg skjønner ikke hvor du mener marxismen kommer inn i bildet.

Fordi han ikke har samme syn som Kahn. Ergo er han marxist (minst) :-)

"................................"

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Fordi han ikke har samme syn som Kahn. Ergo er han marxist (minst) :-)

Er Kahn en vriompeis?:-/

Skrevet

_Du_ er en vriompeis :-)

"..............................."

Skrevet

Jeg tror ikk ehan skriver innlegg for å være vrang - men noen liker å henge seg på å ville det ;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg tror ikk ehan skriver innlegg for å være vrang - men noen liker å henge seg på å ville det ;)

Fin underholdning, bare man holder seg unna:-)

Skrevet

Fin underholdning, bare man holder seg unna:-)

joa...:)

Skrevet

Fordi Jagland beskriver Midtøsten-konflikten med et marxistisk analyseverktøy, der "fred" blir helt meningsløst, og hvor ansvaret for krig og fattigdom legges på feil skuldre.

Skulle vi tatt Jaglands verdensanskuelse for god fisk, så ville vi ikke ha en sjanse til å bestå som sivilisajon. Jagland lever i en egen dimensjon, som bare kan kreeres etter lang tids påvirkning av føringsoffiserer fra partinomenklaturaen i Kreml.

Noen ler av dette, men innen ti - femten år kan flirene ha blitt til grimaser, nettopp fordi de ikke lyttet til tegnene i tiden. I mellomtiden kan vi bare peke ut psykopatene, så får det bli opp til hver i sær å ta stilling til det de ser.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Fordi Jagland beskriver Midtøsten-konflikten med et marxistisk analyseverktøy, der "fred" blir helt meningsløst, og hvor ansvaret for krig og fattigdom legges på feil skuldre.

Skulle vi tatt Jaglands verdensanskuelse for god fisk, så ville vi ikke ha en sjanse til å bestå som sivilisajon. Jagland lever i en egen dimensjon, som bare kan kreeres etter lang tids påvirkning av føringsoffiserer fra partinomenklaturaen i Kreml.

Noen ler av dette, men innen ti - femten år kan flirene ha blitt til grimaser, nettopp fordi de ikke lyttet til tegnene i tiden. I mellomtiden kan vi bare peke ut psykopatene, så får det bli opp til hver i sær å ta stilling til det de ser.

Jeg synes ikke det er urimelig å legge ansvaret for krigen på okkupantenes skuldre.

Skrevet

Godt gjort at du gidder å lese Jagland, når han er i islamist-modus.

Det er alltid det samme; islamisters (og alt annet pakk's) drap og terror er rettferdig frigjøringskamp. USA og kapitalismen har skylda.

Dette gjelder generelt.

Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig å legge ansvaret for krigen på okkupantenes skuldre.

Det er fordi du ikke gidder å sette deg inn i historien, og heller kjøper marxistens analysemodeller usett. Vi okkuperte også Tyskland etter krigen, uten at noen i ettertid kan bebreide oss for det.

Husk at araberne angrep en lovlig opprettet stat først, slik tyskerne angrep oss. Det er ikke urimelig at de må svare følgende av det når de hele tiden insisterer på å føre en krig de har tapt, flere ganger til og med.

Skrevet

Godt gjort at du gidder å lese Jagland, når han er i islamist-modus.

Det er alltid det samme; islamisters (og alt annet pakk's) drap og terror er rettferdig frigjøringskamp. USA og kapitalismen har skylda.

Dette gjelder generelt.

Well, folk har ikke vondt av å bli minnet om at det finnes en annen versjon enn den Jagland klarer å klistre sammen.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Det er fordi du ikke gidder å sette deg inn i historien, og heller kjøper marxistens analysemodeller usett. Vi okkuperte også Tyskland etter krigen, uten at noen i ettertid kan bebreide oss for det.

Husk at araberne angrep en lovlig opprettet stat først, slik tyskerne angrep oss. Det er ikke urimelig at de må svare følgende av det når de hele tiden insisterer på å føre en krig de har tapt, flere ganger til og med.

Nå har jeg aldri påstått at det var fornuftig å okkupere tyskland etter krigen. Jeg synes ikke delingen av Europa, berlinmuren osv var noe sjakktrekk akkurat. Jeg har heller ikke påstått at det var fornuftig å opprette staten Israel i første omgang. Det er mye galt som har skjedd opp igjennom historien.

Men slik situasjonen er i dag, er det faktisk Israel som okkuperer palestinske områder.

Skrevet

Nå har jeg aldri påstått at det var fornuftig å okkupere tyskland etter krigen. Jeg synes ikke delingen av Europa, berlinmuren osv var noe sjakktrekk akkurat. Jeg har heller ikke påstått at det var fornuftig å opprette staten Israel i første omgang. Det er mye galt som har skjedd opp igjennom historien.

Men slik situasjonen er i dag, er det faktisk Israel som okkuperer palestinske områder.

Dette er tull. En kan ikke okkupere territorier, merk ubestemt form flertall. Man okkuperer et land, men kontrollerer et territorium. Dette er en juridisk term som er avgjørende i denne saken.

Og dessuten, Judea er jødisk kjerneland, der "den sterkestes rett" ikke var noe problem når jødene skulle jages ut. Hvorfor er det plutselig blitt et problem når jødene tar det tibake i en forsvarskrig?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Dette er tull. En kan ikke okkupere territorier, merk ubestemt form flertall. Man okkuperer et land, men kontrollerer et territorium. Dette er en juridisk term som er avgjørende i denne saken.

Og dessuten, Judea er jødisk kjerneland, der "den sterkestes rett" ikke var noe problem når jødene skulle jages ut. Hvorfor er det plutselig blitt et problem når jødene tar det tibake i en forsvarskrig?

Nå begynner det å bli en del år siden jødene ble jagd ut derfra, da.

Skrevet

Den sterkestes rett går aldri ut på dato. Dessuten har det alltid bodd jøder i Judea og Samaria. Hebron og Jerusalem er grunnlagt og bygget av jøder, men Hebron ble gjort judenrein i 1929 av Arafats onkel.

Nå skal Jerusalems steiner løftes, men der leker de med ilden. Jerusalem er for jøder som Mekka er for muhammedanerne. Å skrive jødene ut av deres etniske og religiøse kulturarv kan bli et kostbart eksperiment.

Skrevet

"Noen ler av dette, men innen ti - femten år kan flirene ha blitt til grimaser,"

Det slipper vel du å lide under? Innen den tiden har du vel for lengst vervet deg i den israelske hæren?

Skrevet

Og så kom de jo tilbake, drepte alle i "byen", og overtok den (jfr. josva og jerico) :-)

".................................."

nomen_necio
Skrevet

"Men slik situasjonen er i dag, er det faktisk Israel som okkuperer palestinske områder. "

Det stemmer ikke. Vestbredden tilhørte den israelske staten i utgangspunktet. Araberlandene erobret så dette området ved krig. Så gikk det noen år før israelerne tok det tilbake.

Se http://www.mfa.gov.il/mfa/mfaarchive/2000_2009/2003/2/disputed%20territories-%20forgotten%20facts%20about%20the%20we

Les kommentarene ved siden av de 4 første kartene (bla nedover):

http://www.mfa.gov.il/MFA/History/History+of+Israel/HISTORY-%20The%20State%20of%20Israel

Påstanden om okkupasjon er argumentet jødehatende arabere bruker som påskudd til å kaste flere millioner jøder på havet. Etter disse arabernes mening har jødene ikke rett til å bo noe sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...