Gå til innhold

Gave / arv

Anbefalte innlegg

Gjest Hvet du ?
Skrevet

Vi er 3 unger, og nå ønsker min far å gi et kostbart møbelemang til yngste man. Han er gift, hva bør han gjøre for at det kun skal tilfalle hans unger. DVS når vedkommende er gift og om noe skulle skje så ønsker han at det skal gå videre til en av de andre søsskene (et slags familieklenodium han har laget selv) Dette var nå litt klønete men, tar gjerne i mot tipps

Gjest vet vet vet
Skrevet

Du _må_ skifte nick, det gir et merkelig inntrykk med en så graverende skrivefeil i nicket..

Gjest vet du ?
Skrevet

Du _må_ skifte nick, det gir et merkelig inntrykk med en så graverende skrivefeil i nicket..

vet, vet, vet Utrolig hva folk gidder å henge seg oppi

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

vet, vet, vet Utrolig hva folk gidder å henge seg oppi

Det skal ikke være mellomrom til spørsmålstegnet;-/

Skrevet

Mellomrom, fysj!

Skrevet

Nettopp. Vi henger oss ikke opp i skrivefeil her på dol, men liker at nickene er "gangbare" ja.

;o)

Vennlig hilsen

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Mellomrom, fysj!

Jøss - skrev jeg det:)

mil1365380270
Skrevet

Han kan skrive testamente eller gi det bort før han dør, hvis han er redd for at det skal blir borte.

Men det man tar med inn i ekteskap, som dette møblementet, er hans og skal tilfalle hans arvinger.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Han kan skrive i testamentet (som han bør skrive) at møblementet skal være den yngstes særeie, da vil ikke en evt. ex-kone ta det med seg. Men å bestemme hva som skal skje med det videre tror jeg ikke er mulig, rent juridisk. Den yngste vil da eie møblementet og stå fritt til å gi det videre. Men om han skriver hvordan han ønsker at møblementet skal tas vare på videre i familien så vil vel de fleste følge dette.

Men dette er ikke noe jeg vet, bare tror..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...