Gå til innhold

Ikke råd til tannlege

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbie

Hva gjør man da?

Når man går på attføring som snart går over i 50% uføretrygd...

Og tenna snart detter ut av munnen.

Regningsbunken stiger og man nesten ikke har råd til boliglånet engang.

Har smerter i munnen og vet at jeg ikke har ei krone til overs. Ikke si at det er snakk om prioritering, for jeg har ikke noe å prioritere med. Her er det snakk om å overleve.

Skal man i det "rike" Norge gå rundt og være syk, da?

Forslag??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18523-ikke-r%C3%A5d-til-tannlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Teletubbie

da er sosialkontoret stedet å henvende seg.

Lykke til

Jo, takk... men bortsett fra det, sier de at mannen min tjener for mye og hvis vi har så dårlig råd, bør vi selge huset.

Barndomshjemmet til barna. Nei, da foretrekker jeg heller vondt i tenna eller en forliksklage med betalingsavtale og anmerkning.

• 2 uker senere...
Gjest (Anonymous)

Hei,

ta kontakt med det odontologiske fakultet ved et av universitetene. Tannlegestudenter trenger "pasienter" å øve seg på, selvfølgelig er dette under veiledning fra lærer så du er helt trygg. Dette mener jeg er helt gratis for deg - du betaler evt bare for utstyr/medikamenter som benyttes - mao vesentlig billigere enn å gå til privat tannlege!

Lykke til!

da er sosialkontoret stedet å henvende seg.

Lykke til

Enig med deg, Teletubbie. Det er også veldig vanskelig å få noe på sosialkontoret og en blir så tråkka på at det går på selvfølelsen løs. Da får heller tennene dette ut. Mannen min har kronisk tannpine, har hatt det i mange år og deler av tennene detter støtt og stadig ut av munnen på ham. Han er på attføring og jeg jobber "livet av meg" i lavtlønnbetalt barnehage for å prøve å klare å betale husleie, strøm, telefon og mat. Dette er det vi prioriterer og lenger rekker ikke pengene, knapt nok til å klare dette til tider!!!!!!!!!!!!1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...