Gå til innhold

Bare ett lite spørsmål.

Anbefalte innlegg

Gjest Babii
Skrevet

Ei jeg kjenner har fått babyen sin nå for ett par dager siden. Selv sier hun att hun hadde termin i juli, men jordmora hadde sagt juni. Det er vel mere sannsynlig att jordmora har riktig? De burde jo ha peiling på det.

Skrevet

Taj -hun kan jo selv vite når ungen ble produsert f.eks - det kan jo jordmora umulig vite noe om - hehe

Gjest ultralydterminen stemmer nok
Skrevet

Hvis barnet ikke er veldig prematurt (ligger i kuvøse eller under annet spesielt oppsyn)nå, så stemte nok ultralydterminen. Det er mange ganger det er forskjell mellom mens-termin (som går ut fra når mor mener hun har hatt siste mens) og ultralydterminen, i de tilfellene går man alltid ut fra ultralydterminen (det er bl.a denne som bestemmer når en kan gå ut i permisjon med lønn osv).

Så hun har vel hatt en blødning hun har trodd var mens, og dermed vært en måned lenger på vei enn hun trodde. men dette har hun jo fått justert på ultralydkontrollen.

Skrevet

Men hvorfor mener hun selv at hun skulle ha termin i juli? Når var første dag av siste mens?

Om det er utregnet termin som er ulik hos barnemora og jordmor kan det jo være at mora ikke helt har peiling på måten man regner.

Om det er UL-termin som er ulik så kan jo befruktningen ha skjedd seinere enn mora trodde var mulig f.eks.

Men noen ganger stemmer UL best, andre ganger utregnet termin.

Om barnet var (tilnærmet) fullbårent ved fødselen er det nok jordmora som har hevdet riktigst termin i dette tilfellet.

Gjest Babii
Skrevet

Men hvorfor mener hun selv at hun skulle ha termin i juli? Når var første dag av siste mens?

Om det er utregnet termin som er ulik hos barnemora og jordmor kan det jo være at mora ikke helt har peiling på måten man regner.

Om det er UL-termin som er ulik så kan jo befruktningen ha skjedd seinere enn mora trodde var mulig f.eks.

Men noen ganger stemmer UL best, andre ganger utregnet termin.

Om barnet var (tilnærmet) fullbårent ved fødselen er det nok jordmora som har hevdet riktigst termin i dette tilfellet.

Ja, for jeg sitter her å tenker på hvem som kan være faren.. Først sto det mellom 2 gutter. Og nå sier hu det er typen min. De var visst litt sammen før jeg og han ble sammen. Men vi finner ut det uansett når han tar farskapstest.

Skrevet

Ja, for jeg sitter her å tenker på hvem som kan være faren.. Først sto det mellom 2 gutter. Og nå sier hu det er typen min. De var visst litt sammen før jeg og han ble sammen. Men vi finner ut det uansett når han tar farskapstest.

å dæven!

Gjest babii
Skrevet

å dæven!

Ja jeg veit. Hu sa selv ved juletider att det i alle fall ikke var typen min sin. Men i februar sa hun att det var han sin.. Så vil snart vite hvem det er sin. Blir jo gal av det her..

Skrevet

Ja jeg veit. Hu sa selv ved juletider att det i alle fall ikke var typen min sin. Men i februar sa hun att det var han sin.. Så vil snart vite hvem det er sin. Blir jo gal av det her..

Ja, gudameg - tenker kjæresten din er svett!

Gjest babii
Skrevet

Ja, gudameg - tenker kjæresten din er svett!

Ja, håper det ikke er han sin. Jeg vil være den første som får ungen hans.

Er det sånn att det koster å ta farskapstest?

Ikke det att det bryr meg, testes skal han uansett.

Skrevet

Aner ikke - har aldri vært oppe til vurdering :)

Gjest babii
Skrevet

Aner ikke - har aldri vært oppe til vurdering :)

Da er du heldig:)

Er nervøs får om den kommer til å bli positiv eller negativ. Håper selvfølgelig på negativ :)

Skrevet

DNA test på sykehuset koster visst 1500, men når det gjelder å fastslå farskap for barn så er det mulig det er gratis eller billigere...innbilder jeg meg iallefall :P

Lykke til uansett!

Gjest babii
Skrevet

DNA test på sykehuset koster visst 1500, men når det gjelder å fastslå farskap for barn så er det mulig det er gratis eller billigere...innbilder jeg meg iallefall :P

Lykke til uansett!

Takk :)

Ja, synes det egentlig burde være gratis når man egentlig ikke har peiling på hvem som er faren. :)

Skrevet

Takk :)

Ja, synes det egentlig burde være gratis når man egentlig ikke har peiling på hvem som er faren. :)

Det offentlige betaler dersom det ikke blir oppgitt noen far, eller dersom den hun oppgir nekter for å være far. Da er det det offentliges oppgave å få fastslått hvem som er far, og de tar da kostnadene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...