Gå til innhold

Til dere som har astma?

Anbefalte innlegg

Eyes never lie
Skrevet

Hei,

Lurer på hvilken vaske middel dere bruker, dere som har astma, når dere skal vaske tøyet. Har hørt om neutral, er den god?

Skrevet

Jeg bruker vanlig Omo/Blenda hva jeg nå måtte ha kjøpt, jeg...

Men så er jeg ikke plaget av eksem eller noe sånt heller, da - og ikke resten av familien heller...

Synes ikke vanlig vaskepulver lukter så sterkt at det påvirker astmaen min.

Eyes never lie
Skrevet

Jeg bruker vanlig Omo/Blenda hva jeg nå måtte ha kjøpt, jeg...

Men så er jeg ikke plaget av eksem eller noe sånt heller, da - og ikke resten av familien heller...

Synes ikke vanlig vaskepulver lukter så sterkt at det påvirker astmaen min.

Men hva hvis du også har eksem i tillegg?

Skrevet

Vi bruker helst vaskepulver med veldig lite lukt, Neutral er det beste sånn sett. Av økonomiske grunner (Neutral er ikke av de billigste pr kilo kan man trygt si), har vi kjøpt av de milde men parfymerte vaskepulverne, og meget svakt parfymert skyllemiddel. Husker ikke navnet på alle merkene vi har kjøpt, men vi har blant annet hatt First Price sitt vaskepulver og skyllemiddel.

Gjest Neutralt vaskemiddel
Skrevet

Jeg har ikke astma, men får lett kløe/utslett. Har brukt Neutral vaskemiddel i alle år. Får ikke kløe av det ihvertfall, og det vasker tøyet greit no. Finns både for kulørt og hvitt tøy.

Skrevet

Men hva hvis du også har eksem i tillegg?

Hei

Jeg har astma og er også allergisk med kløeog elveblest.

Vi bruker Blenda og den fungerer veldig bra hos oss. Har prøvd Nautral også men er mest glad i blenda sensitiv.

Men ett godt råd er å kutte ut skyllemiddel uansett hvor"allergivennlig" det er. selv kutett vi det ut og når skyllemiddelet var borte fra sengetøyet var det slutt på den nattlige "klø deg i hjel" Deilig.

Synes ikke prisen skal telle når man velger vaskemidler da bruker amn de man tåler uannsett om det blir dyrere enn andre merker. Her er det helsa vår først og fremssom skal telle.

Skrevet

Bruker helt ordinær Omo Color eller Ariel fra Smart Club.

Verken jeg eller poden reagerer på vaskemiddel, heldigvis.

Neutral er et godt alternativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...