Gå til innhold

Nylig kjøp hus - vil skilles...

Anbefalte innlegg

Gjest litt krise nå..

Dette er egentlig litt krise.. Vi kjøpte hus for noen mnd siden og skal flytte til sommeren. Jeg har fått kalde føtter. Vi har vært sammen i 10 år og har et barn på 5 år. Vi har slitt i flere år nå og kanskje jeg håpet på at flytting og forandringer skulle hjelpe litt..

Hovedproblemet her er at han har nok med seg og sitt. Han er utolig egoistisk.Hjelper sjelden til hjemme og ser det som en selvfølge at jeg skal ta meg av barnet. Jeg ønsker meg dessuten flere barn - han ikke. I det siste har han bare blitt mer og mer opptatt av seg selv, han er fryktelig opptatt av hvordan han ser ut, han trener 4-5 ganger i uken (også en selvfølge..) og går på en merkelig diett som krever at han må spise hver 2. time. Da kan han ikke spise hva som helst heller. Dette finner jeg vanskelig å forholde meg til. Alt blir et frykelig pes, det er ikke snakk om å slappe av ferier og på fridager, vi må forte oss rundt og spise. Mulig jeg orvereagerer her, men jeg kjenner at jeg er mer glad i den han var enn den ahr har blitt. Jeg synes faktisk litt synd på han... Jeg har luftet dette for han, men han ønsker ikke unødig stress og vil helst ikke snakke om ubehagelige ting. Jeg har prøvd å forklare hvordan livsstilen hans går ut over oss andre i huset - han svarer da i klartekst at han ikke akter å gjøre noe med dette.

Noen synspunker? Overreagerer jeg? Dumt å kjøpe hus når ting er som det er, ja... jeg vet det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185348-nylig-kj%C3%B8p-hus-vil-skilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt krise nå..

det må no gå ann å senne deg ned å prat ut med han, så får du hør hannes historie om dette, jeg er sikker på at han vil høre på deg og at han vil prøv å ordne opp.

Helt enig, men det har ikke nyttet hittil... for jeg har prøvd kanskje 100 ganger...

kanskje familierådgiving hadde vært tingen...

Gjest be om hjelp

Hvis dere snakker dårlig sammen, kan bere be om hjelp, fra en samlivsterapeut eller familiekontoret i kommunen, og så får dere hjelp til å ikke minst lytte til hverandre.

Uansett om dere skal fortsette sammen eller hver for dere, er dere avhengeige av å kunne komunisere godt, for at barnet deres skal ha det bra.

Så be om hjelp!

Vil han ikke være med første gang, gå alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...