Gå til innhold

Skifte av personlighet

Anbefalte innlegg

Gjest sinna-nå

Min "kjære" samboer har det og skifte personlighet/væremåte når vi er blandt andre mennesker..

Igår skulle jeg hente ei veninne på jobb, da hennes bil er ødelagt. Vi kjørte på en vei, og plutselig sier han "På terassen på det huset, hadde jeg sex for første gang.."

Ok, greit at han vil dele ting med meg i livet, men han er sånn person som FREAKER ut hvis fortiden blir bringt opp på tale. Han har aldri nevnt noe fra fortiden sin til meg, og synes det er rart han skal si dette mens andre er tilstede, kanskje mest for å "tøffe" seg.

Vel jeg sa til han at "Det er nettopp sånn jeg mener, du forandrer deg når vi er sammen med andre, ALDRI om du hadde sagt dette om vi var alene i bilen"

Vel, han klikket for å si det mildt. Så jo farlig ut i blikket. Og når vi kom hjem til veninna min, sørget han for å få meg inn døra, for så å SMELLE døra igjen etter meg, mens han sa "hadet".

Er dette normal måte å oppføre seg på. For det første har han "driti" meg ut framfor veninna mi-Men mest han selv som har driti seg ut...

Kan nevnes han gikk hjem i går, og når jeg kom hjem sa han ikke et ord. Som om ingenting hadde skjedd. Når jeg begynte å snakke om det som var hendt, la han det over på meg-som om det var JEG som hadde tabbet meg ut....

Langt dette, men jer er sinna og fustrert i dag, vet ikke om jeg gidder mer med han-om han skal være slik....

Vi har vært sambo i 2år, han er 30 og jeg 24.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185368-skifte-av-personlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Du påpekte altså overfor ham, foran venninna di at han oppførte seg merkelig? Lite taktisk!

Jeg hadde holdt kjeft til jeg kom hjem. Så, alene med ham når vi hadde kommet hjem, hadde jeg spurt hvorfor han sier ting foran andre mennesker som han ikke ville sagt til deg alene.

Jeg hadde blitt sur/sint om samboeren min hadde påpekt overfor meg, med sine venner til stede at jeg hadde sagt noe rart/dumt.

En annen sak, er at om han er to forskjellige personer hjemme og ute, og du ikke liker ute-personen så er det vel ikke grunnlag for å stifte familie sammen?

Gjest sinna-nå

Du påpekte altså overfor ham, foran venninna di at han oppførte seg merkelig? Lite taktisk!

Jeg hadde holdt kjeft til jeg kom hjem. Så, alene med ham når vi hadde kommet hjem, hadde jeg spurt hvorfor han sier ting foran andre mennesker som han ikke ville sagt til deg alene.

Jeg hadde blitt sur/sint om samboeren min hadde påpekt overfor meg, med sine venner til stede at jeg hadde sagt noe rart/dumt.

En annen sak, er at om han er to forskjellige personer hjemme og ute, og du ikke liker ute-personen så er det vel ikke grunnlag for å stifte familie sammen?

Ja vet det at det ikke var det mest taktiske jeg kunne gjort, men der og da eksploderte det inni meg. Jeg er en sånn person som vanligvis "holder det inni meg". Han har gang på gang sluppet unna med sånn dårlig oppførsel.

Derfor sa jeg det der og da....

Kanskje ikke smart nei. Ikke har jeg hørt fra han i dag heller-så regner med at vårt forhold synger på det siste verset. Jeg ville bare høre noen synspunkter her inne, ikke få slengt i trynet at jeg ikke burde ha kjeftet på han mens veninna mi var der.

Herregud, det er han som har tabba seg ut, mener jeg....

Det er mange som er litt bråkjekke ute blant folk.

Ellers skjønner jeg ikke helt at du reagerte på det han fortalte. Syntes du det var for "intimt" til at venninnen din skulle høre det?

Eller vil du ikke høre noe om fortida hans? Det datt sikkert bare ut av ham akkurat der og da.

Selv om du reagerte, burde du ha holdt kjeft til dere ble alene. Det er ydmykende å bli irettesatt i andres påhør.

Gjest sinna-nå

Det er mange som er litt bråkjekke ute blant folk.

Ellers skjønner jeg ikke helt at du reagerte på det han fortalte. Syntes du det var for "intimt" til at venninnen din skulle høre det?

Eller vil du ikke høre noe om fortida hans? Det datt sikkert bare ut av ham akkurat der og da.

Selv om du reagerte, burde du ha holdt kjeft til dere ble alene. Det er ydmykende å bli irettesatt i andres påhør.

Jeg vil veldig gjerne høre om fortiden hans, det er han som

FREAKER ut om fortid blir nevnt.

Det er derfor jeg reagerte. Han har aldri gjennom de 2åra vi har hatt sammen nevndt noe om sin fortid, selv om jeg har gitt utrykk for at jeg gjerne vil høre hva han har bedrevet med alle åra før jeg traff han, kanskje ikke sexopplevelsene hans med andre damer-men jeg har ikke noe imot å høre det heller.

Det jeg reagerte på var at han plutselig kommer med denne uttalelsen, som om han skulle tøffe seg for veninna mi eller noe...

Han er alltid sånn når vi er med andre. Når jeg er sammen med han og en kompis MÅ han komentere alle damer, mmm sååå sexy osv-og ikke det at det gjør noe.

Er vi alene og en snerten dame er på tv f.eks og jeg spør han om hun var bra, sier han tvert NEI.

Er ikke dette litt unormalt.

Hvorfor må han ha et eller annet mennesk tilstede før han kan inrømme atr andre damer er sexy?

Jeg vil veldig gjerne høre om fortiden hans, det er han som

FREAKER ut om fortid blir nevnt.

Det er derfor jeg reagerte. Han har aldri gjennom de 2åra vi har hatt sammen nevndt noe om sin fortid, selv om jeg har gitt utrykk for at jeg gjerne vil høre hva han har bedrevet med alle åra før jeg traff han, kanskje ikke sexopplevelsene hans med andre damer-men jeg har ikke noe imot å høre det heller.

Det jeg reagerte på var at han plutselig kommer med denne uttalelsen, som om han skulle tøffe seg for veninna mi eller noe...

Han er alltid sånn når vi er med andre. Når jeg er sammen med han og en kompis MÅ han komentere alle damer, mmm sååå sexy osv-og ikke det at det gjør noe.

Er vi alene og en snerten dame er på tv f.eks og jeg spør han om hun var bra, sier han tvert NEI.

Er ikke dette litt unormalt.

Hvorfor må han ha et eller annet mennesk tilstede før han kan inrømme atr andre damer er sexy?

Det er nok ikke så uvanlig. Noen er tause og mutte sammen med kjæresten, og sprudlende og sjarmerende ute. Noen spiller klovn og er morsomme på kjærestens bekostning ute og helt rolige og all right på tomannshånd.

Det er vel kanskje et slags markeringsbehov. Litt umodent, kanskje.

Jeg ville ikke lagt så stor vekt på denne episoden hvis jeg var deg, men det er kanskje mere som skurrer i forholdet?

Annonse

Gjest sinna-nå

Det er nok ikke så uvanlig. Noen er tause og mutte sammen med kjæresten, og sprudlende og sjarmerende ute. Noen spiller klovn og er morsomme på kjærestens bekostning ute og helt rolige og all right på tomannshånd.

Det er vel kanskje et slags markeringsbehov. Litt umodent, kanskje.

Jeg ville ikke lagt så stor vekt på denne episoden hvis jeg var deg, men det er kanskje mere som skurrer i forholdet?

Det er nok en god del til som skurrer ja.

Men han er som du skrev, klovn på min bekostning blandt andre, og den tause sorten når vi er hjemme.

Det forholdet her var vel dødfødt med en gang i grunn. Men er bare så glad i han, men tror det dreier seg mer om et søkenkjærlighets-forhold.

Vi hadde vært perfekte kompiser eller søsken!!!

Det er nok en god del til som skurrer ja.

Men han er som du skrev, klovn på min bekostning blandt andre, og den tause sorten når vi er hjemme.

Det forholdet her var vel dødfødt med en gang i grunn. Men er bare så glad i han, men tror det dreier seg mer om et søkenkjærlighets-forhold.

Vi hadde vært perfekte kompiser eller søsken!!!

Hvor gammel er han, da? Det er mange som "vokser" av seg slike unoter. Du kan jo også begynne å ta igjen med samme mynt når dere er ute blant folk.

Jeg var gift i mange år med en som var veldig morsom på min bekostning, men det gjorde ingenting, for jeg moret meg mest av alle.

F. ek.s hvis noen sa til meg at "så flott du ser ut i dag!", begynte han å lete etter vedkommendes hvite stokk eller tilbød dem å låne brillene hans.

Men det var ikke noe ondskapsfullt i det, og som sagt lo jeg mest av alle. Jeg visste jo at han bare tullet, det så jeg på øynene hans.

Gjest sinna-nå

Hvor gammel er han, da? Det er mange som "vokser" av seg slike unoter. Du kan jo også begynne å ta igjen med samme mynt når dere er ute blant folk.

Jeg var gift i mange år med en som var veldig morsom på min bekostning, men det gjorde ingenting, for jeg moret meg mest av alle.

F. ek.s hvis noen sa til meg at "så flott du ser ut i dag!", begynte han å lete etter vedkommendes hvite stokk eller tilbød dem å låne brillene hans.

Men det var ikke noe ondskapsfullt i det, og som sagt lo jeg mest av alle. Jeg visste jo at han bare tullet, det så jeg på øynene hans.

Han er 30 jeg er 24. Vokser det av seg gjør han nok aldri...

Men han er aldri morsom MORSOM når han gjør narr av meg framfor andre. Han kan f.eks si at det er på tide for meg å ta "barten"min.

Dette er nok osgå noe som har irritert han, at jeg hadde litt dun på overleppa. Så når vi var på hyttetur med et annet par forleden, kom han med den "er ikke på tride å ta barten eller" Mannen i det andre forholdet reagerte krafig da, synte ikke det var morsomt-han forsto at det er ikke noe vi spøker om-eller er det det??

Men han er aldri morsom MORSOM når han gjør narr av meg framfor andre. Han kan f.eks si at det er på tide for meg å ta "barten"min.

Dette er nok osgå noe som har irritert han, at jeg hadde litt dun på overleppa. Så når vi var på hyttetur med et annet par forleden, kom han med den "er ikke på tride å ta barten eller" Mannen i det andre forholdet reagerte krafig da, synte ikke det var morsomt-han forsto at det er ikke noe vi spøker om-eller er det det??

Nei, jeg synes ikke det høres morsomt ut, og hvis du ikke liker det, burde han i alle fall ikke si slikt.

Det kan lett falle pinlig ut i selskap med andre når noen prøver å være morsomme på partnerens bekostning.

Er du forelsket i ham, da?

Ellers er jeg enig i at når han har passert 30, bør han være voksen.

Gjest tjohooo

Øhm.. han pleier vel tilfeldigvis ikke å være på Dol han også?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...