Gå til innhold

Ee jeg sjalu eller har jeg rett til å reagere ?

Anbefalte innlegg

Har en veldig atraktiv kone som plutselig begynte å ville gå ut igjen på "jentekvelder" med venniner. Jeg spurte henne etter at hun hadde vært ute nå i helga om det var noen som hadde prøvd se på henne. Jeg gjorde det mest for gøy. Hun svarte da at det ikke var noen som hadde prøvd seg på henne og sa jeg er nok ikke så atraktiv som du vil ha det til.

Etter et par dageg fant jeg ut at hun hadde danset tett med et par fremmede menn i løpet av kvelden/natta noen jeg kjente hadde vært der.

Da jeg spurte henne om dette og sa at noen hadde fortalt meg at hun hadde danset med noen og latt dem ta henne på bakenden uten at hun reagerte på det sa hun "de var jo fulle så de visste ikke hva de gjorde" Hun innrømmet også at hun følte seg atraktive plant mennene ute å merket det også. Er det feil av meg å mene at en person som er gift og har famillie (2 barn ) tilatter at andre tar henne på bakenden, eller er det bare jeg som reagerer? Jeg mener at når hun lar dem røre bakenden uten at hun reagere på det er det som å si :"ok du har en litten sjangs på meg" Er det ikke rett å rimeligt at jeg kan fotvente at hun forsiktig tar hånden hans og fører den tilbake til ryggen sin ?? Det gjør jeg når jeg er ute , jeg mener at er du gift så er du gift du kan ikke tillate å gi andre men forhåpninger om at det er en sjangs eller hva mener derre ???

Fortsetter under...

Gjest vammelivom

hei.

jeg mener at hun burde fortalt deg at hun hadde danset med noen siden hun hadde det og du spurte om noe hadde skjedd. og selvfølgelig burde hun tatt vekk hendene deres. men jeg tror ikke du skal tenke for mye på dette,det kan hende hun og var litt "på en snurr" og ikke tenkte noe over det, evt. likte det... det er ikke godt å si. men så lenge det ikke har skjedd noe "ulovlig" (mer enn det har) så syns jeg du skal la det ligge, og ikke ødelegge noe i forholdet.

Tillater og tillater, de spurte vel ikke akkurat om lov først.

At hun ikke tok vekk hendene hans der og da er ikke så lett å forklare. Det er sånt som kan skje når man danser.

Hva slags venner er det du har, som kommer til deg og rapporterer at fremmede menn har tatt henne på rumpa på dansegulvet? Det var da helt unødvendig.

Likevel er det forståelig at du ble litt sjalu da du hørte om det, men det er ikke dermed sagt at hun har gjort noe galt.

Du må stole på henne, ikke holde henne så hardt i bånd at sjalusien kveler kjærligheten.

Gjest jente 78 model

Jeg mener at det er lov til å danse med andre menn. Og damer.

Litt flørting er bare sunt.

Det er helt klart at du reagerer på dette. Jeg er selv en gift kvinne har ikke barn og går en del ut. Det er helt klart at når jeg danser er det helt uakseptabel å finne seg i at en mann leger hånda på bakenden. Samme hva dere andre mener så er det det samme som å si "ok du har sjangs på meg bare fortsett" Jeg og mine venniner er helt enige i at har du mann og familie så skal du helt klart ta hånden hans å legge den tilbake på ryggen viss den "sklir" ned på bakenden. Jeg forstår godt at du reagerer når hun gir beskjed til mennene om at ok her har dere en sjangs.Jeg hadde ikke stolt på mann min om han hadde tilatt det med en dame. Hva blir det neste ? kansje et litte kyss å så si ja men han var jo full. Og da begynner grensen mot utroskap å bli nær når du vet at hver fjerde nordmann er utro. Nei sett foten ned før du mister henne i utroskap med en mann som hun egentlig ikke bryr seg om men fylla har skylda. Det er viktig som kvinne på byen å gi klar beskjed om hvor du står iforhold til mennene du møter. Og ikke leke en så farlig lek som mange gjør .

Det ble et langt svar så for å oppsummer du er ikke sjalu du er helt normal og har helt rett det er å gå over sterkken

Annonse

Som du ser av svarene under, så er det mange forskjellige meninger om dette. Nettopp derfor burde du bry deg mer om hva _du_ mener om saken, enn hva vi gjør.

Det er ingen grunn til å overreagere og la de sterkeste følelsene få noe som helst slags utløp, men hvis du synes denne situasjonen er sårende, så må du snakke med kona di om det. Tenk over: Hadde det vært greit om hun hadde sagt det med en gang? For det er det jeg tror er temaet her. Jeg undrer om det ville ha plaget deg like mye om hun sa: "Ja, danset med et par menn og de var veldig ivrig etter å ta meg på rumpa". Da ville det ha vært en hendelse du fikk fordøye og kanskje le litt av sammen med din kjære, i stedet for å få det opplyst gjennom venner.

Grunnen til at jeg reagerte ekstra på denne episoden er at hele jentekvelden lagt opp på en måte som jeg ikke likte. Min kone har det fritt bare så det er klar slik at ikke jeg blir den store stygge ulven som holder henne i bånd.Hun går i klubber ca 2 ganger i måneden hun har en god vennine som hun er sammen med 2 - 3 ganger i uken og de går ofte ut på kaffe barer. De kan treffes 2 - 3 ganger i uken av og til mer og min kone kommer da ofte ikke hjem før i 1 - 2 tidene om nettene dette reagerer jeg også på hun skal jo tross alt opp med 2 barn om morgenen når jeg går på jobb. Hun har også en annen vennine som hun har kontakt med hun er også gift. Hun har jeg ikke den store tiltroen til hun er gift har to barn og har sette henne ute hun prøver seg på menner og har ingenting imot å bli med dem. Men jeg tror hun har sluppet å havne oppi noe utroskap siden hun har hatt med seg folk ut med vett som har passet på henne. Forste gang jeg var ute med min kone det var på dans da var også hennes vennine med og hun prøvde seg på meg. Jeg har fortallt min kone det i ettertid og hun synes det bare var komiskt.

Men med denne vennine hadde min kone planlagt en jente kveld ute de treffes ofte så hvorfor de hadde behov for det er en annen sak. Jeg snaket med min kone og sa at jeg ikke likte at hun skulle ut på en jente kveld med denne vennine siden jeg viste hvordan hun var.

Min kone forikret meg da om at de skulle ut å spise å så en litten tur på bar å danset litt det var ikke noe fest de skulle kun ha seg et par glass vin å de skulle overnatte på hotell selv om der de gikk ut kun er 20 min fra hvor de bor. Men dagen for de skulle ujt røpet vennine til min kone at kvelden var planlagt helt annerledes de skulle ha my drikke med så før de skulle på bar skulle de ha forspill. Å jeg må ærligt inromme at jeg ikke likte tanken på at min kone skulle ut men en slik løsluppen vennine å feste å drikke seg fulle. Å slippe å ha tanken om at de skulle hjem. Hun for med venninen kl 1800 på lørdag og var ikke hjeme før 1700 søndag. Jeg fortallte henne da at jeg var skuffet over at hun ikke kune innrømme at det var fest og ikke en rolig jentekveld de skulle ha. Og det at hun også sa at ingentin skjedd å ingen prøvde seg på henne . Da jeg fikk vite om det med dansingen og at menne hadde kladdet henne på bakenden uten at hun reagerte var hun enin i at det var å prøve seg men hva var galt idet? Jeg synes hele oppleget ikke hører hjemme for kvinner som har passer 30 og har famillie og barn. Kan det virkelig bare være jeg som reagerer på dette ? Håper på mange reaksjoner på dette emne

Grunnen til at jeg reagerte ekstra på denne episoden er at hele jentekvelden lagt opp på en måte som jeg ikke likte. Min kone har det fritt bare så det er klar slik at ikke jeg blir den store stygge ulven som holder henne i bånd.Hun går i klubber ca 2 ganger i måneden hun har en god vennine som hun er sammen med 2 - 3 ganger i uken og de går ofte ut på kaffe barer. De kan treffes 2 - 3 ganger i uken av og til mer og min kone kommer da ofte ikke hjem før i 1 - 2 tidene om nettene dette reagerer jeg også på hun skal jo tross alt opp med 2 barn om morgenen når jeg går på jobb. Hun har også en annen vennine som hun har kontakt med hun er også gift. Hun har jeg ikke den store tiltroen til hun er gift har to barn og har sette henne ute hun prøver seg på menner og har ingenting imot å bli med dem. Men jeg tror hun har sluppet å havne oppi noe utroskap siden hun har hatt med seg folk ut med vett som har passet på henne. Forste gang jeg var ute med min kone det var på dans da var også hennes vennine med og hun prøvde seg på meg. Jeg har fortallt min kone det i ettertid og hun synes det bare var komiskt.

Men med denne vennine hadde min kone planlagt en jente kveld ute de treffes ofte så hvorfor de hadde behov for det er en annen sak. Jeg snaket med min kone og sa at jeg ikke likte at hun skulle ut på en jente kveld med denne vennine siden jeg viste hvordan hun var.

Min kone forikret meg da om at de skulle ut å spise å så en litten tur på bar å danset litt det var ikke noe fest de skulle kun ha seg et par glass vin å de skulle overnatte på hotell selv om der de gikk ut kun er 20 min fra hvor de bor. Men dagen for de skulle ujt røpet vennine til min kone at kvelden var planlagt helt annerledes de skulle ha my drikke med så før de skulle på bar skulle de ha forspill. Å jeg må ærligt inromme at jeg ikke likte tanken på at min kone skulle ut men en slik løsluppen vennine å feste å drikke seg fulle. Å slippe å ha tanken om at de skulle hjem. Hun for med venninen kl 1800 på lørdag og var ikke hjeme før 1700 søndag. Jeg fortallte henne da at jeg var skuffet over at hun ikke kune innrømme at det var fest og ikke en rolig jentekveld de skulle ha. Og det at hun også sa at ingentin skjedd å ingen prøvde seg på henne . Da jeg fikk vite om det med dansingen og at menne hadde kladdet henne på bakenden uten at hun reagerte var hun enin i at det var å prøve seg men hva var galt idet? Jeg synes hele oppleget ikke hører hjemme for kvinner som har passer 30 og har famillie og barn. Kan det virkelig bare være jeg som reagerer på dette ? Håper på mange reaksjoner på dette emne

Jeg hadde ikke oppført meg slik og jeg er 23, ingen barn ennå og har samboer.

Men det er mitt liv. Dere må finne ut av hva som passer for dere som par. Hun burde respektere din mening om hennes oppførsel, men du må presentere følelsene dine på en konstruktiv måte som leder til en diskusjon. Ikke anklag henne, men si "jeg føler at du prioriterer feil", "når du er borte i over et døgn på grunn av en utekveld, føler jeg..." osv.

Eventuelt får du slå neven i bordet og si: "Fra nå av blir du hjemme, kjerring!" :D

Jeg hadde ikke oppført meg slik og jeg er 23, ingen barn ennå og har samboer.

Men det er mitt liv. Dere må finne ut av hva som passer for dere som par. Hun burde respektere din mening om hennes oppførsel, men du må presentere følelsene dine på en konstruktiv måte som leder til en diskusjon. Ikke anklag henne, men si "jeg føler at du prioriterer feil", "når du er borte i over et døgn på grunn av en utekveld, føler jeg..." osv.

Eventuelt får du slå neven i bordet og si: "Fra nå av blir du hjemme, kjerring!" :D

Jeg føler at hun nå kun prioriterer venninene sine og ikke familien. Jeg har nå en stund hat en følese av at når jeg kommer hjem er familielivet hennes slutt og hun prioriterer andre ting. Før hun var ute på den 24 timer lange jente kvelden var det kun 2 heleger side hun med en annen veninne skule ut å ta en kopp kaffe og kom ikke hjem før kl 4 på natta.

Jeg har reager kraftigt etter siste jente kveld som varte i 24 timer og det gjørde det ikke bedre da jeg fant ut at hun tillott at menn tok henne på bakenden. Jeg har nå store problemer med følesene mine. De snur fra å være at jeg er glad i henne og til gjøre meg så sint at jeg har lyst til å be henne bare reise. Jeg har til og med tanker som sier gå ut å gjør hva du vil eg drite i det. Jeg føler nå også at jeg ikke hadde brydd meg om hun hadde havnet tilsengs med enn anne. Slike føleser har jeg aldri hatt før. Jeg tenger også kunne hun ikke bare rotet med en mann så kunne jeg ha fått det bekreften og fått ro igjen og kastet henne ut. Jeg er meget forvirret i forhold til følesene mine for henne.

Samtidig har sms bruken hennes forandret seg drastisk det gjør ikke saken bedre før viste hunn aldri hvor mobilen var og jeg måtte ringe til den flere ganger slik at hun fant den.

Nå har hun den med samme hvor hun er i sengen på bade hunslipperf den aldri ut av syne og når jeg spurte henne om hvorfor det var så viktigt å ha telefonen med seg overalt nå sa hun at hun var avhengig av den nå å at det var hun og venninen som sendte fortrollige meldinger. Er det jeg som er gal som reagerer på dette og ikke er sikker på om jeg orker å fortsette i dette ekteskapet. Eller har jeg grunn til å reagere ?

Jeg føler at hun nå kun prioriterer venninene sine og ikke familien. Jeg har nå en stund hat en følese av at når jeg kommer hjem er familielivet hennes slutt og hun prioriterer andre ting. Før hun var ute på den 24 timer lange jente kvelden var det kun 2 heleger side hun med en annen veninne skule ut å ta en kopp kaffe og kom ikke hjem før kl 4 på natta.

Jeg har reager kraftigt etter siste jente kveld som varte i 24 timer og det gjørde det ikke bedre da jeg fant ut at hun tillott at menn tok henne på bakenden. Jeg har nå store problemer med følesene mine. De snur fra å være at jeg er glad i henne og til gjøre meg så sint at jeg har lyst til å be henne bare reise. Jeg har til og med tanker som sier gå ut å gjør hva du vil eg drite i det. Jeg føler nå også at jeg ikke hadde brydd meg om hun hadde havnet tilsengs med enn anne. Slike føleser har jeg aldri hatt før. Jeg tenger også kunne hun ikke bare rotet med en mann så kunne jeg ha fått det bekreften og fått ro igjen og kastet henne ut. Jeg er meget forvirret i forhold til følesene mine for henne.

Samtidig har sms bruken hennes forandret seg drastisk det gjør ikke saken bedre før viste hunn aldri hvor mobilen var og jeg måtte ringe til den flere ganger slik at hun fant den.

Nå har hun den med samme hvor hun er i sengen på bade hunslipperf den aldri ut av syne og når jeg spurte henne om hvorfor det var så viktigt å ha telefonen med seg overalt nå sa hun at hun var avhengig av den nå å at det var hun og venninen som sendte fortrollige meldinger. Er det jeg som er gal som reagerer på dette og ikke er sikker på om jeg orker å fortsette i dette ekteskapet. Eller har jeg grunn til å reagere ?

Etter hvert som du forteller, skjønner man at dette dreier seg om mye mer enn klåfingrede menn som tar henne på rumpa.

Det du forteller om mobilen høres ikke bra ut. Det er nok mulig hun har noe på gang. Folk som tar med seg mobilen på badet har ofte noe å skjule.

Annonse

Viss dere leser alle mine innlegg idenne sake og tenker dere om er det drastisk av meg å tenke på skillsmisse oppi dette???

mil1365380270

Du har grunn til å reagere. Kanskje ikke på enkelttilfellene her, men summen av handlinger lukter det litt svidd av.

Men du må tenke annerledes enn du gjør nå. Ikke si at hun som har barn og er over 30 burde oppføre seg annerledes. Hjelper jo ikke å si det til folk som nettopp ikke vil være bundet av mann og barn. Kommer til å prelle av som vann på gåsa, og du oppfattes som en drittsekk som holder henne tilbake.

Tror det eneste du kan gjøre er å avtale tid for en samtale med henne. Vær alvorlig og saklig, og fortell at du ikke skjønner hva som skjer. Ikke anklag henne for noe, og la henne få sjansen til å fortelle og forklare hva hun tenker om hvordan dere har det nå, og fremtiden. Du må fremstå som sympatisk, ellers trekker hun seg enda lenger unna deg.

Jeg er rimelig sikker på at det er ugler i mosen. Hun har endret oppførsel totalt, og det med mobilen kan du nærmest ta som bevis. Her snakker jeg av egen erfaring desverre.

Gjest rosa73

Synes du har grunn til å reagere på dette. Jeg ville i alle fall reagert veldig hvis mannen min gjorde noe lignenede.

Kona di har tydeligvis behov for å komme seg ut og flørte litt. I beste fall er det ganske uskyldig, kanskje har hun behov for litt mer spenning enn hun får i hverdagen. Det er forsåvidt ikke så uvanlig, jeg har flere bekjente som er ute på byn relativt ofte og kommer fulle hjem. De er også passert 30 og småbarnsmødre. Det _trenger_ ikke å bety at de vil være utro, men de vil føle seg ungdommelige og "frie". Er det en mann som prøver så får de bekreftelse på seg selv.

I verste fall trives ikke kona di i ekteskapet lenger og er på vei bort fra deg. Det får du bare klarhet i hvis du tar en skikkelig samtale med henne. Det _må_ du gjøre.

Uansett om hennes motiver er "uskyldige" må hun ta hensyn til dine følelser. Det er viktig at hun ikke føler seg bundet, og at hun får ta seg noen turer ut tror jeg du bare må akseptere. Men overnatting på hotell blir for drøyt for meg. Det ville jeg aldri akseptert.

Gjest rosa73

Har du smuglest meldingene? Det ville jeg gjort.

Vet det er "galt", men hadde definitivt gjort det uansett. Du må jo finne ut av hva som foregår! Som jeg skrev over så kan det være et helt uskyldig "husmoropprør", men du kan jo ikke være sikker.

Jeg hadde rett det var noe muffens. Jeg fikk utskrift av mobilbruken til min kone og fant ut at det var mange nattlige sms med en kolega fra jobben hennes.

Jeg spurte henne da om hun hadde hatt kontakt på sms med folk hun ikkke burde hatt det med på natten hun svarte da kontant nei hun viste ikke at jeg hadde utskrift.Jeg spurte henne da om det var greit at jeg skaffet utskrift for å få sjekket det opp. Hun sa da nei kan du ikke stole på det jeg sier så er det noe som er galt,

Etter at jeg hadde mast på henne en stund sa hun og hun hadde hatt kontakt på sms med en på jobben men det var kunn vitser å slik.

Da for talte jeg henne at jeg alerede hadde skaffet meg utskrift og sett bruken hennes. Hun inrømmet da at de hadde hat litt kontakt på sms og at de hadde flørtet litt på sms.

Jeg ba henne da om å komme port til meg se meg i øynen å så spurte jeg " er det kun på sms eller har dere hatt litt kontakt i det virkelige liv å flørtet litt. hun så meg da inn i øynene og sa NEI og ba meg skjerpe meg.

Men da jeg sa at jeg hadde mulighet til å kunne sjekke hennes slettede sms er viss hun tilott meg de slik at jeg kune få se at det kun var uskyldig flørt nektet hun på de og klikket totalt.

Etter en stund hvor hun hadde garantert meg at ingenting hadde skjedd ka jeg henne et ultimatium.Skal dette forholde kunne ordnes opp i må sannheten fra ellers er det slutt da begynte hun å fortelle. For 3 uker siden gikk hun og veninnen ut i halv 12 tiden for å ta seg en kopp kaffe å komme rett hjem igjen hun kom da ikke hjem for 4 og kontaktet meg heller ikke for å fortelle at hun var sen jeg lå våken til klokka 3 for jeg ringte å spurte om det var noe galt hun sa da at de hadde hatt det så gøy at tiden fløy å de glemmte den helt ut. Men sannheten oppi dette var at arbeids kolegaen hennes var ute og de hadde avtalt å dreffes der. Min kone var edru hele kvelden. Hun hadde danset med kolegaen og det hadde ført til intens flørting med kyssing og beføling hun fortallte meg at hun hadde likt det på grunn av spenningen og hadde ikke hat noe imot det og jeg er sikker på at hadde dette skjed på fest så hadde det gått endalenger. Hun fortallte også at dagen etter hadde arbeidskolegaen gitt beskjed om at han ikke hadde fylla å skylde på han hadde gjort dette uansett.

Jeg men at for meg er dette å være utro har dere noen andre formeninger om dette ?

Gjest dere bør fra hverandre med en gang

Jeg hadde rett det var noe muffens. Jeg fikk utskrift av mobilbruken til min kone og fant ut at det var mange nattlige sms med en kolega fra jobben hennes.

Jeg spurte henne da om hun hadde hatt kontakt på sms med folk hun ikkke burde hatt det med på natten hun svarte da kontant nei hun viste ikke at jeg hadde utskrift.Jeg spurte henne da om det var greit at jeg skaffet utskrift for å få sjekket det opp. Hun sa da nei kan du ikke stole på det jeg sier så er det noe som er galt,

Etter at jeg hadde mast på henne en stund sa hun og hun hadde hatt kontakt på sms med en på jobben men det var kunn vitser å slik.

Da for talte jeg henne at jeg alerede hadde skaffet meg utskrift og sett bruken hennes. Hun inrømmet da at de hadde hat litt kontakt på sms og at de hadde flørtet litt på sms.

Jeg ba henne da om å komme port til meg se meg i øynen å så spurte jeg " er det kun på sms eller har dere hatt litt kontakt i det virkelige liv å flørtet litt. hun så meg da inn i øynene og sa NEI og ba meg skjerpe meg.

Men da jeg sa at jeg hadde mulighet til å kunne sjekke hennes slettede sms er viss hun tilott meg de slik at jeg kune få se at det kun var uskyldig flørt nektet hun på de og klikket totalt.

Etter en stund hvor hun hadde garantert meg at ingenting hadde skjedd ka jeg henne et ultimatium.Skal dette forholde kunne ordnes opp i må sannheten fra ellers er det slutt da begynte hun å fortelle. For 3 uker siden gikk hun og veninnen ut i halv 12 tiden for å ta seg en kopp kaffe å komme rett hjem igjen hun kom da ikke hjem for 4 og kontaktet meg heller ikke for å fortelle at hun var sen jeg lå våken til klokka 3 for jeg ringte å spurte om det var noe galt hun sa da at de hadde hatt det så gøy at tiden fløy å de glemmte den helt ut. Men sannheten oppi dette var at arbeids kolegaen hennes var ute og de hadde avtalt å dreffes der. Min kone var edru hele kvelden. Hun hadde danset med kolegaen og det hadde ført til intens flørting med kyssing og beføling hun fortallte meg at hun hadde likt det på grunn av spenningen og hadde ikke hat noe imot det og jeg er sikker på at hadde dette skjed på fest så hadde det gått endalenger. Hun fortallte også at dagen etter hadde arbeidskolegaen gitt beskjed om at han ikke hadde fylla å skylde på han hadde gjort dette uansett.

Jeg men at for meg er dette å være utro har dere noen andre formeninger om dette ?

Å du verden så glad jeg er for at jeg ikke har en sånn mann som deg !!!

At du går så langt å bestiller utskrifter av tlf. og sms`ene hennes ..... det sier mye om at deg .....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...