Gå til innhold

Han klarer ikke stole på meg

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert pike

Jeg er så frustrert.

Kjærlighetslivet er ikke enkelt om dagen. Etter 8 måneder har vi falt ned fra den rosa skyen og ting begynner å rakne. Det virker som ting baller på seg og som alle problemer er uløselige.

Jeg synes det er så utrolig trist, fordi han betyr så utrolig mye for meg, og jeg vet at jeg aldri aldri aldri kommer til å finne en så unik kjæreste som han er. Han har ALT jeg vil ha.

(vi er i begynnelsen av 20åra btw)

Slik det føles nå, etter av vi har kranglet og diskutert lenge ser det ut til at det er jeg som er syndebukk. Tidligere i forholdet har jeg gjort dumme ting. Jeg har vært utro med ei jente en gang, og det tok han veldig tungt. Selv om det var på et veldig tidlig stadium i forhold tror jeg at han i ettertid alltid har hatt problemer å stole på meg pga dette. Det gjør jo ikke akkurat saken bedre at jeg har en lei tendens til å gjøre teite ting i fylla. Jeg veit ikke hvorfor det er sånn eller hva jeg gjør. Saken er den at jeg er en veldig flørtete person, mest ubevisst og at jeg ofte "drar" på meg gutter uten at jeg vil det. Det hjelper heller ikke at jeg er litt smånaiv og ikke skjønner når andre flørter med meg. Jeg skulle seriøst skjerpa meg på dette, men aner ikke hvordan!

Og typen skjønner tydeligvis ikke at jeg ikke har et ønske om å være utro. Jeg kan ikke peke på en konkret ting som har gjort at det har blitt slik.

Men han stoler altså ikke på meg. Han sier det er ingenting han vil mer enn akkurat det, men jeg føler mer at han er "ute etter meg" og at han leter etter feil og mistenkeligheter ved alt jeg sier. Han anklager meg for å lyve og for å ikke være åpen med han, og dette er for meg utrolig sårt.

Jeg er veldig sær når det gjelder mobil, e-post og slike ting og liker ikke at andre ser hva jeg skriver, selv om jeg ikke har noe å skjule. Men det tror jeg selvsagt han at jeg har. Jeg prøver så godt jeg kan å slippe alle disse sperrene mine så han kan forstå det, men det er ikke så lett!!

Det er så fælt å bli mistenkeliggjort for den minste lille ting når jeg ikke har gjort noe som helst galt, og prøver jeg å bevise ting sier han at jeg bare manipulerer han! Jeg forstår jo at han er redd for å bli lurt og at jeg går bak hans rygg, men når det faktisk ikke er tilfelle, er det JEG som sitter såra igjen.

Han er så fin en gutt og jeg elsker ham utrolig høyt, men dette gnager jo på oss begge og ingen av oss ser lys i tunnelen. I det siste har det blitt mye prating om å gjøre det slutt og mange tårevåte diskusjoner, men som har endt opp med midlertidig forsoning og "tilbake til normalen".

Men så ligger altså dette og bobler i bakgrunnen.

Det er så sårt, fordi vi har alltid sagt til hverandre at vi er "de rette" og vi har sett for oss en framtid sammen. Men han kan ikke være sammen med en han ikke stoler på, og jeg kan ikke være sammen med en som ikke stoler på meg.

Er det noen som har noen hjelpende synspunkter, som kan gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre for å forbedre hans tillitt til meg eller hva som helst? Jeg er desperat og klarer ikke bare å sitte å se på at det beste forholdet jeg har hatt går i vasken for en slik ting.

På forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185572-han-klarer-ikke-stole-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Det er ikke et forsøk på å være frekk, jeg mener det jeg skriver og det er ikke vondt ment, men det eneste tipset jeg kan gi deg er at du overvinner alt som heter fysiske lover, bygger en tidsmaskin, drar tilbake til den kvelden du var utro, og omgjør denne fatale feilen.

Jeg hadde aldri, og når jeg skriver aldri mener jeg aldri, stolt på deg igjen etter at du hadde vært utro en gang.

Hadde det vært han som skrev et lignende innlegg hadde jeg bedt han dumpe deg, rett og slett fordi jeg er helt enig med deg i at det ikke nytter å være sammen med noen man ikke stoler på, ei heller være sammen med noen som ikke stoler på partneren sin.

Er typen din som mange andre kommer han aldri såpass over sidespranget ditt at han kan stole på deg igjen, og skal jeg være helt ærlig: En jente som ikke vet hva hun gjør i fylla, som du selv skriver, er ikke engang en jeg hadde stolt på selv om utroskapet aldri hadde funnet sted.

mil1365380270

Du er jo ikke villig til å gi noe for å få det bedre heller. Bare konstaterer at du flørter, er naiv og gjør dumme ting i fylla. Hva med å ikke drikke så mye? Det er ditt ansvar å ha kontrollen, vet du.

Også er du en sånn person som ikke liker å vise hva du skriver, sier du. Neivel, det var jo dumt, hvis det hadde vært en løsning at du viste frem alt en stund.

Men egentlig tror jeg dere får det bedre hver for dere. I alle fall om ikke begge legger breisia til nå, og rensker opp i alt grums.

Gjest Ramina

Det ser ut til at dere er flinke til å prate, og det er alfa omega i et forhold mener nå jeg.

Men du har vært utro, og slikt er vanskelig å komme over så der skjønner jeg partneren din.

Om du virkelig vil gi alt og satse så må du nok forandre deg litt. Også for at han igjen skal få tillit til deg.

Først av alt bør du ikke drikke noe større, siden du får problemer i fylla være seg du er roten til det eller ei.

Man kan feste uten å drikke for mye, eller i det hele tatt.

Så bør du la ham få se de meldingene du skriver, eller iallefall ikke vri unna mobilen, ta den med på toalettet osv. Skal du midt i en melding på do så lar du bare mobilen ligge med halskreven melding på bordet slik at han kan se på den om han vil.

Om du ikke har noe å skjule skulle dette være en svært liten ting å gi fra seg.

Kanskje dere burde satse mer på forholdet en stund fremover. I steden for å feste i helgene så kunne dere to gå på kino, dra å fiske, gå tur eller kose dere hjemme.

Alt som får kjemien til å bli bedre, alt som kan få roen tilbake i forholdet igjen.

Det er synd om et forhold dere begge ønsker å beholde skulle ende pga. uprøvde ting, så stå på, vær ydmyk og gjør ditt beste.

Synes du det er rart at han ikke stoler på deg?

Du gjør teite ting i fylla, du flørter på deg andre gutter, du nekter ham å se hva du skriver av mail og sms og du har vært utro.

Hadde du stolt på ham om situasjonen hadde vært omvendt? Nei, det ante meg.

petter smart

Skjønner han meget godt jeg.

Du har vært utro. Da er det opp til deg å bygge opp tilliten igjen. Og da holder det ikke å si at du ikke ønsker å være utro og at han dermed må stole på deg.

Du må vise i praksis at du angrer og ønsker å gjøre noe med det. Du må slutte å drikke (evt kutte kraftig ned), klarer du ikke å slutte å flørte selv i edru tilstand bør du unngå fester o.l. der du av erfaring vet du vil flørte.

Du må også være helt åpen om mail, SMS, telefoner o.l. Hvis han vet at han kan spørre så vil han neppe spørre mange ganger. Men det er godt for han å vite at du er åpen og viser det fram dersom han ønsker det.

Annonse

Gjest rosa73

Holder faktisk med han i at det kan være vanskelig å stole på deg... Hvis du virkelig mener det du skriver så er det èn ting du må gjøre: slutte å drikke så mye at du gjør dumme ting i fylla. Såpass klarer du hvis du er glad i han. Og så må du ikke være så hemmelighetsfull med sms`er o.l. Tenk hvis det var motsatt. Du hadde sikkert blitt litt mistenksom du også.

Noe må man ofre hvis man vil få forholdet til å fungere. Hvis ikke du er villig til å endre deg litt så virker det ikke som du er villig til å satse på forholdet.

Gjest kanskje ikke baaaare din feil?

Hei. Har lest de fleste innleggene og er vel og merke enig i dem. Du maa la ham faa se og spoerre deg saa mye han trenger for aa faa tilliten tilbake. Og du boer tenke paa din vaeremaate i fylla, slik at han ikke blir skuffa og saaret.

Men pass paa at du ikke mister deg selv oppi all denne forandringa du vil gjoere. Tenk gjennom hva du er villig til aa forandre, og fortell ham dine tanker. Prat med ham, og fortell ham ogsaa at ting som er gjort er gjort, og det kan du ikke forandre paa, men at du vet det vil ta tid aa gjenoppbygge tilliten hans. Men ikke la ham faa lov til aa gi deg evig daarlig samvittighet med aa gjenoppta diskusjonen om det feiltrinnet du gjorde i starten av forholdet. Om han er villig til aa fortsette forholdet, maa han ogsaa jobbe med aa tilgi deg.

Clue1365380406

Han er tydeligvis veldig usikker på deg. Det ville jeg også vært hvis mannen min hadde en tendens til å flørte og tulle og gjøre dumme ting i fylla.

Hvis han i tillegg hadde passet veldig på mobilen sin hadde det nok sett ut til at han hadde noe å skjule. Det med flørting og sånt gjør det jo ikke vanskelig å tro det.

To ting som kan hjelpe:

- Du slutter å drikke, evt reduserer inntaket kraftig, slik at du har kontroll.

- Mobilen slutter å være hemmelig. Si til ham at han skal få se hvis han spør, men at du ikke liker det hvis han ser på den i smug. Ha en åpen linje.

Hvis du ikke er villig til dette, må du bare være fortvilet. Da vil du heller miste han enn å gi slipp på de to tingene som gjør ham usikker.

Gjest frustrert pike
  Clue skrev (På 25.5.2005 den 19.37):

Han er tydeligvis veldig usikker på deg. Det ville jeg også vært hvis mannen min hadde en tendens til å flørte og tulle og gjøre dumme ting i fylla.

Hvis han i tillegg hadde passet veldig på mobilen sin hadde det nok sett ut til at han hadde noe å skjule. Det med flørting og sånt gjør det jo ikke vanskelig å tro det.

To ting som kan hjelpe:

- Du slutter å drikke, evt reduserer inntaket kraftig, slik at du har kontroll.

- Mobilen slutter å være hemmelig. Si til ham at han skal få se hvis han spør, men at du ikke liker det hvis han ser på den i smug. Ha en åpen linje.

Hvis du ikke er villig til dette, må du bare være fortvilet. Da vil du heller miste han enn å gi slipp på de to tingene som gjør ham usikker.

Takk for svar.

Fikk ikke fram i innlegget om at jeg har alle intensjoner om å skjerpe meg.

Og full tilgang til mobilen min har han alltid fått, selv om jeg ikke liker det. Det er ikke sånn at jeg gjemmer den unna, dette ble litt misforstått.

Når det gjelder min oppførsel i fylla drikker jeg aldri så mye at jeg ikke har kontroll. Det er ikke det som gjør at jeg blir litt "løs". Tingen er at det han blir sjalu på er hvis jeg prater ekstra mye med enkelte gutter og sånn. Vet liksom ikke hvordan jeg skal unngå akkurat det, blir jo lett slik at noen har man bedre kjemi med på et vorspiel enn med andre, gutt eller jente!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...