Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!I februar hoppet jeg over mensen ved å begynne rett på neste p-pille brett. Før jeg fikk mensen igjen neste gang flyttet jeg den (fikk tidligere mensen på fredag, ønsket å utsette til mandag) ved å begynne på pillenen igjen noen dager før normalen. Har nå vært inne i ny p-pille syklus flere måneder uten å ha fått mensen. Tatt graviditetstest som var negativ. Bør jeg gå til lege for å sjekke om noe er galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185586-p-piller-og-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-pille fører til at slimhinnen i livmoren blir tynnere og derfor blir det mindre blødning. Hos noen tynnes den så kraftig ut at det ikke blir bløding i det hele tatt (det skjer vanligvis med p-sprøyte og hos en del som bruker hormonspiral). Hvis du kan utelukke graviditet, er det ingen grunn til ekstra undersøkelse da det ikke er tegn på annet enn at din livmor er ’følsom’ for hormoner. Den da du stopper med pillene vil menstruasjonene komme tilbake ganske fort, er jeg ganske sikker på. Så ta fravær av blødninger som en tilleggsgevinst.

Vennlig hilsen mette H Moen

PS jeg tror ikke fravær av blødninger har sammenhang med at du endret på syklus noen ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...