MBAA Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hei. Jeg går på Yasmin p-piller og tok for 15 dager siden en antibiotika-kur (Trimetoprim) på 3 dager mot urinveisinfeksjon. Denne kuren var i den pillefrie perioden, i slutten av menstruasjonen. Jeg vet at antibiotika kan nedsette effekten av p-pillene, og er bekymret for at jeg kan være gravid. Er det noen sjanse for det, i og med at det var i den pillefire perioden? Hvor tidlig kan man påvise graviditet hos lege? Bør jeg gå til lege med en gang for å være sikker, eller vente til jeg kan ta en test selv? Takk for raskt svar! 0 Siter
Gjest Totem Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg vil tro at sjansen for graviditet er minimal, spesielt siden det var i det pillefrie perioden. Selv uten p-piller vil det være vanskelig å bli gravid siden du i slutten av mensen ikke har eggløsning. Hadde jeg fremdeles vært utsikker hadde jeg ventet litt og tatt en test. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg kan berolige deg med at trimetoprim ikke influerer på effekt av p-pille som du jo heller ikke tok i aktuelle periode. Hvis man blir gravid uteblir menstruasjonen. Får du menstruasjon til ventet tid i den pillefri uken er det garanti. Du behøver altså ikke gå til lege. Vennlig hilsen Mette H Moen PS en graviditetstest gir utslag på det tidspunkt man ventet blødning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.