Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja og nå var det faktisk litt irriterende fordi hun skrev et innlegg til meg og da jeg åpnet det var "message deleted," skulle gjerne likt å sett hva det stod der ettersom det ble slettet såå raskt.

Jeg lurer på om hun snart blir lei..

Jeg tror i alle fall at tilsnakk med rød prikk ville hatt større effekt enn denne slettinga. Hun kan jo tenke som så at det er bare å skrive hva som helst, for det blir jo slettet uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270066
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• blu

28

• morsan

11

• Mary Poppins

9

• amber sun

8

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Jeg tror i alle fall at tilsnakk med rød prikk ville hatt større effekt enn denne slettinga. Hun kan jo tenke som så at det er bare å skrive hva som helst, for det blir jo slettet uansett.

Jeg er helt enig.

En annen ting som jeg synes er litt irriterende med all denne slettingen er at mange av våre innlegg til henne blir tatt med i dragsuget. Dette kan være innlegg som vi har brukt en del tid på, og tenkt nøye gjennom, og da er det spesielt kjedelig når de blir slettet.

Så ja litt tilsnakk tror jeg kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270074
Del på andre sider

God idé! Jeg synes du skal si det til webbis!

Bedre at webbis gir tilsnakk, pluss eventuel "outer" vedkommende, dvs si at et "anonymt" innlegg er skrevet av nick X.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270131
Del på andre sider

Annonse

God idé! Jeg synes du skal si det til webbis!

Bedre at webbis gir tilsnakk, pluss eventuel "outer" vedkommende, dvs si at et "anonymt" innlegg er skrevet av nick X.

Ja, jeg har som sagt ingen tro på effekten av denne slettingen, men jeg vil minst av alt framstå som sladrehank. Så det spørs om jeg gidder å foreta meg noe.

Vi får tro at webmaster vet hva han gjør.

Var det opp til meg, kunne alle innleggene blitt stående. Vi skal nok klare å bite fra oss, tror du ikke det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270233
Del på andre sider

Ja, jeg har som sagt ingen tro på effekten av denne slettingen, men jeg vil minst av alt framstå som sladrehank. Så det spørs om jeg gidder å foreta meg noe.

Vi får tro at webmaster vet hva han gjør.

Var det opp til meg, kunne alle innleggene blitt stående. Vi skal nok klare å bite fra oss, tror du ikke det?

Ja! :-)

Men det er OK å slette veldig ufine innlegg, da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270239
Del på andre sider

Joda. Enig i det. Personangrep og injurier er ikke bra. I dag gjorde hun vel ikke noe verre enn å si at Babette er dum.

Og det er vel noe de fleste vet fra før.

* Gråter stille fortsatt*

*trøster Babette*

I tillegg til at det utsagnet er direkte feil, så var det særdeles uklokt av henne å si det, all dne tid du faktisk har forsvart henne!

Og når det gjelder akkurat det siste *S*: Jeg er enig i det du sa i en annen tråd om at hun kan ha en del bra innlegg, men hun tar så altfor lett av, og misforstår så lett at det nesten virker som om det er gjort med vilje. Og også med sin vanlige nick kan hun være ufin, og hun har bl a vært det mot meg.

Men uansett hva man måtte mene om hennes innlegg under det kjente nicket, så VET vi jo nå at hun også har stått bak mange ufine, anonyme innlegg, og det bedrer jo ikke akkurat mitt inntrykk av henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270262
Del på andre sider

Annonse

*trøster Babette*

I tillegg til at det utsagnet er direkte feil, så var det særdeles uklokt av henne å si det, all dne tid du faktisk har forsvart henne!

Og når det gjelder akkurat det siste *S*: Jeg er enig i det du sa i en annen tråd om at hun kan ha en del bra innlegg, men hun tar så altfor lett av, og misforstår så lett at det nesten virker som om det er gjort med vilje. Og også med sin vanlige nick kan hun være ufin, og hun har bl a vært det mot meg.

Men uansett hva man måtte mene om hennes innlegg under det kjente nicket, så VET vi jo nå at hun også har stått bak mange ufine, anonyme innlegg, og det bedrer jo ikke akkurat mitt inntrykk av henne.

Det er riktig. Hun kan være riktig uspiselig. Som i går mot hun som skulle flytte til en liten leilighet. Da kom det bare gørr og kverulering og sånn typisk henne om at

MITT sexliv er så viktig og så vilt og avansert at vi ikke kunne ha hatt unger i samme rom.

Sexen er neppe noe særlig hos dere, da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270277
Del på andre sider

Det er riktig. Hun kan være riktig uspiselig. Som i går mot hun som skulle flytte til en liten leilighet. Da kom det bare gørr og kverulering og sånn typisk henne om at

MITT sexliv er så viktig og så vilt og avansert at vi ikke kunne ha hatt unger i samme rom.

Sexen er neppe noe særlig hos dere, da...

uff, ja. Tenker det også var henne som angrep Åsemor som dårlig mor som ville legge ut webside med bilder av babyen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270278
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Selvfølgelig er ikke et voksent menneske som sitter og ser på missekonkurranser - missekonkurranser! i smug ved sine fulle fem.

Ellers er ikke problemet at han ser på damer. Problemet er at han har så til de grader dårlig dømmekraft hva tv-programmer angår at fyren burde dumpes på bakgrunn av sine tv-avvik.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270299
Del på andre sider

Når det er så mange som fordømmer blu's sjalusi her, har jeg hatt lyst til å skrive litt mindre fordømmende. Men kanskje heller mer filosofisk tanke rundt det hun føler nå.

Det er ikke lett å ha en følelse som man ikke forstår, og til og med bare får kritikk for.

Man blir redd. Men det vi vet mer om, blir vi mindre redd for.

Kanskje det er fornuftig av henne å lære seg mer om sjalusi? Kanskje mannen hennes også bør lære seg litt mer om dette?

Å hevde at man overhode ikke er sjalu, er vel egentlig å hevde at man ikke kan eller ikke tør knytte seg så vidt til et annet menneske at man blir sårbar.

Vi kan gjerne si det slik at sjalusi egentlig forutsetter vår vilje til involvering i et annet menneske. Og det er vel nettopp blu's sårbarhet det er snakk om her?

Idet vi gjør dette, idet vi knytter oss til og åpner oss for et annet menneske, blir vi imidlertid sårbare nettopp ved at vi kan tape den andres kjærlighet.

Denne følelsen av ikke å være elsket, ikke å være den utvalgte, men tvert imot bli ensom og isolert selv i forholdet er det som er kjernen i våre sjalusireaksjoner.

Hun opplever hans dyrking av andre idealer som en nedvurdering av seg selv.

Vi kan kanskje se på sjalusi som en psykologisk forsvarsreaksjon?

Det er et forsvar som settes inn når vår helt spesielle posisjon hos den andre synes å være truet. Vi blir sjalu når vi oppdager at den vi er glad i føler seg tiltrukket av eller lar seg sjarmere av noe som jeg ikke har, men som en annen har.

Og han kompenserer kanskje ikke med å bekrefte den verdien hun har for han?

Jeg tror det er viktig å balansere beundringen og uttalelser vi har, og ikke bare klandre den som blir sjalu.

En ubalanse (eller f.eks utroskap) setter oss i en følelsesmessig ubalanse og det rammer vår selvtillit. På det tankemessige plan blir vi overopptatt av om partneren vil forlate oss til fordel for en annen, eller at vi må dele vår partners oppmerksomhet eller kjærlighet med en annen, gjerne fantasier eller blader, bilder TV osv...

En slik person har en tendens til å søke bekreftelse på sitt eget verd fra sin partner. Når denne bekreftelsen synes å svikte, blir man engstelig og aggressiv. Og dette blir nesten sykelig, som vi kanskje kan oppfatte blu.

Det er en følelse av håpløshet, sinne og utrygghet som man vanskelig kan tenke seg har noen positiv verdi for oss. Vi vet at mennesker er sosiale vesener - vi trenger hverandre for å si det enkelt. Gjennom samhørighet er vi sterke.

Å sikre denne sosiale tilhørighet bare gjennom positive forhold, som det å ha barn sammen, leke sammen, stelle for hverandre osv., er kanskje ikke tilstrekkelig.

Aktive tiltak, som å møte partnerens behov for bekreftelse i det intime samværet, kan bidra til mer avslappet holdning til problemstillingen sjalusi. Det kan være å gi mer konkret uttrykk for at man er tilfreds og positiv til partnerens engasjement i seksuallivet.

Dette er viktige bidrag til å styrke hverandres selvtillit.

Kanskje sjalusien på samme måte som sorgen har den funksjon at den vil knytte oss enda tettere sammen? Vet noen det?

tusen takk for et reflektert og innsiktsfult svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185723-sjalusi/page/7/#findComment-1270370
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...