Gå til innhold

Klarer ikke å gi meg hen...

Anbefalte innlegg

Gjest skjønner det ikke helt

Etter 8 år sammen og to barn sliter mannen min og jeg med sex-livet. Dvs det er jeg som sliter. I noen år slet jeg med manglende lyst, sikkert mest fordi det var slitsomt med små barn, fødsler osv. Dette var et skikkelig problemområde i samlivet vårt og jeg jobbet intenst mentalt for å komme over "mitt" problem. I denne perioden var sex-livet naturlig nok preget av mange vanskelige følelser. Det var tydelig at mannen min tok det som et nederlag at jeg ikke hadde lyst på ham.

Nå er ungene litt større og jeg tror jeg kan finne tilbake til å ha lyst igjen. Men nå er problemet at jeg ikke vil gi meg hen. Dette har jeg aldri tidligere slitt med. Har alltid vært åpen og frisinnet i forhold til sex, og ikke hatt noen problemer med å nyte det. Jeg har fremdeles lett for å få orgasme, men jeg vil liksom ikke vise mannen min det... Vil ikke vise han at jeg nyter det og kan slå meg løs. Det er akkurat som jeg ikke vil gi han gleden av det... Skjønner det nesten ikke selv, men det må være noe som har skjedd med meg mentalt i forhold til han. Han er en god elsker og veldig opptatt av at jeg skal ha det bra. Men jeg føler det blir litt for mye. Nesten som at han vil at jeg skal ha det godt bare fordi det øker hans selvfølelse. Og jeg er nok litt bitter på hvordan han taklet min manglende lyst en periode. Jeg bebreidet meg selv for å ha blitt så kjedelig og følte at hele ansvaret lå på meg for å få sex-livet opp å gå igjen...

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å forstå hvorfor jeg reagerer slik? Jeg vil jo egentlig bare at vi skal "få det til", men hvorfor kan jeg ikke da slippe meg løs igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185728-klarer-ikke-%C3%A5-gi-meg-hen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo viktig å gjøre hverdagen spennende for hverandre, nesten like viktig som å gjøre hverandre spennende.

Og så er det veldig typisk!

Vi syter i en periode for at gubben har lyst bestandig, vi er slitne, mannen er for sur osv.

Jeg kan ikke le sammen med han, jeg har ikke noe rollercoaster i magen.

Jeg kan ikke gi meg hen, for jeg er litt bitter på at han ikke taklet avvisning... Osv...

Og da blir livet så kjedelig at jeg må bytte han ut for å ha et deilig liv, for jeg orker ikke å se han nyte sexen som jeg nyter.

Han ville jo den gangen nyte den sexen jeg ikke klarte å nyte ?!?

Men mannen må bare finne seg i det

Det måtte min mann fordi jeg avviste som regel ut fra mine egne behov og interesse, og det ble en vane for han å føye meg.

Selvfølgelig med en god porsjon skuffelse.

Det er ikke uvanlig problem, men vi kvinner får det litt i fleisen når vi endelig får lysta tilbake.

Dermed fjerner vi "skylda" fra oss selv og straffer han enda en gang ved å ville bytte han ut, eller nekte å la han være med på vår nye nytelses-tid.

Det er bare enda et bevis for at jeg har prøvd å forandre den han er til å bli som jeg vil.

Ha sex når JEG har lyst, gjøre akkurat det jeg synes er best.

Og når han"insisterer" på at han ønsker å bli sett og verdsatt som sexpartner også, så blir vi bitre attpåtil.. ?

Skikkelig kvinneegoisme må jeg innrømme.

Og når vi kommer opp i åra tåler vi dårlig avvisning selv.

Og vi tåler dårlig at sex-livet ikke bare ER DER, pang på plass.

Må innrømme det også ja.

Hadde jeg tenkt på det tidligere hadde jeg vært pokkers så mye mer forøyd med meg selv.

Men jeg tar det igjen

Jeg anbefaler å lese bøkene om Mars og Venus.

De er kjempegode til å vise hvordan vi kvinner tenker og kommuniserer også rundt forskjeller og sex.

Mannen min ble veldig mye mer spennende for meg når vi hadde gjort det.

For jeg oppdaget en sammenheng mellom mitt syn på han og sex, og at mine manglende sekslyst gjorde han til noe jeg ikke ville ha.

Gjør endringer.

Snu litt på mønsteret, og let etter det som er spennende.

Vi har temmelig forutsigbare reaksjoner, og kjenner hverandre godt. Du vet hvilken reaksjon du kan forvente fra han i en bestemt setting, og han det samme overfor deg.

Neste gang du normalt ville fått en negativ reaksjon, vær litt “skuespiller” og gjør det stikk motsatte av det han forventer.

Det er morsommere å gjøre små ting og endringer og vente spent på den andres reaksjon Oftest blir vi overrasket over responsen!

Og kommer den ikke i første eller annet forsøk, kommer den i tredje. :-) og så lurer han på hva som skjedde og får lyst til å finne ut av dette!

Min manns reaksjoner ble så annerledes enn jeg forventet, at han rett og slett ble mer spennende for meg. Du verden så mye fint jeg fikk å lete etter og oppdage

Man kan sikkert gi gode råd om terapi og snakke-snakke, men sex kan jo snakkes og teoretiseres ihjel. Du/dere har vel tenkt gjennom saker og ting såpass at det ikke er der skoen trykker?

Sex avler sex - har du mye sex, vil du ha mer. Sex stimulerer lysten på mer sex.Derfor kan det være lurt å øke hyppigheten på antall samleier rett og slett.

Mitt råd i et nøtteskall: Slutt med grubling og alle hvorfor og alt det der. Hvis du og mannen din vil leve med hverandre, lar det seg fint gjøre å dra i gang et fabelaktig seksualliv - når som helst og hvor som helst.

Gjest skjønner det ikke helt

Innlegget ditt traff meg, kjente meg igjen!

Var derfor spent på hva slags svar du skulle få.

Men typisk nok - de mest interessante innleggene får ikke så mange svar...

Nei, det ble ikke mange svar...

Tror de fleste her på forumet har lite erfaring med å forholde seg til de psykologiske aspektene ved seksuallivet og forhold generelt... Kanskje mange er unge og ikke har møtt på de store utfordringene ennå? Det kan virke sånn. Spør man om analsex eller hvordan man skal suge en type får man jo drøssevis av svar! Forstå det den som kan... Jeg begynner å bli mektig lei av denne vanvittig umodne innstillingen til hva sex egentlig dreier seg om...

Annonse

Gjest amanda rugi

Tror du sliter litt fordi du føler at han tok for lett på at du måtte håndtere et for deg stort problem sist. Du vil ha hans deltagelse/at han ser deg og hva du har "ofret".

Tror du bør prate med ham om dette, og la han få vite hva du tenker. Sikkert greit for deg å få lufta litt.

Så får dere passe på å ha skikkelig "make-up"sex etterpå!!!

Er enig med andre under her at dette er det som er spennende med temaet sex, at det er så mye mer enn "inn og ut". Og samme om samspillet mellom menn og kvinner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...