Gå til innhold

Kan man få forbrukslån på dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest litt dårlig råd denne måneden

Det vil vel fort ta en tre - fire dager før lånet er godkjent, tror jeg.

Og dyrt, ja, det er det. Lønner seg vel heller å låne i banken, hvis du har den muligheten?

Jeg mente i bank! Heter ikke det forbrukslån?

Annonse

Rot deg ikke borti sånn dyre forbrukslån. Spør heller noen i familien om et lån.

Det er for mye penger å låne av noen. Vi trenger minst 10.000 (bl.a. til de kommunale avgiftene). Vi fikk ikke så mye lønn denne måneden.

Man kan ganske kjapt få et forbrukslån.

Men renten blir høy - effektiv rente på slike lån er nærmere 20% i året.

I tillegg blir lånebeløp vel også fratrukket tinglysningsgebyr som er på rundt tusenlappen, om jeg husker korrekt.

Det var dyrt! Har regninger som må betales...

Det er for mye penger å låne av noen. Vi trenger minst 10.000 (bl.a. til de kommunale avgiftene). Vi fikk ikke så mye lønn denne måneden.

Her er iallfall ikke kommunen snar og purre; jeg kan ikke huske å ha mottatt purring npoen gang. Da jeg betalte ca.halve regningen (betalte for to familier før, nå leier jeg ikke ut, og er for det meste eneboer), hørte jeg heller ingen ting. Jeg ville ikke prioritert disse regningene, om jeg ikke hadde nok til alle.

For en del år tilbake måtte jeg alltid be om lønnsforskudd om våren, da regningene utgjorde mer enn min nettolønn. Nå har jeg heldigvis en del i reserve. Er du heldig, har du en arbeidsgiver som ikke sier nei til å betale ut forskudd for en gangs skyld. Hos oss sier de aldri nei, men vi ber nok aldri om hele lønnen på forskudd f.eks. den første hver måned...

Gjest litt dårlig råd

Her er iallfall ikke kommunen snar og purre; jeg kan ikke huske å ha mottatt purring npoen gang. Da jeg betalte ca.halve regningen (betalte for to familier før, nå leier jeg ikke ut, og er for det meste eneboer), hørte jeg heller ingen ting. Jeg ville ikke prioritert disse regningene, om jeg ikke hadde nok til alle.

For en del år tilbake måtte jeg alltid be om lønnsforskudd om våren, da regningene utgjorde mer enn min nettolønn. Nå har jeg heldigvis en del i reserve. Er du heldig, har du en arbeidsgiver som ikke sier nei til å betale ut forskudd for en gangs skyld. Hos oss sier de aldri nei, men vi ber nok aldri om hele lønnen på forskudd f.eks. den første hver måned...

Det blir ikke lån. Mannen min får be om litt forskudd. Takk for svar.

Gjest litt dårlig råd

Huff, ikke ta opp slike lån, det gjør at økonomien ikke blir noe bedre, heller verre.

Kommunale avgifter kan du be om utsettelse i tillegg til å betale i rater.

Mannen min fikk noe forskudd på lønnen slik at vi får betalt de kommunale avgiftene. Det blir altså ikke forbrukslån (heldigvis...).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...