Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette. Har vært gjennom på mitt 2. ICSi førsøk. I dag var uttaks dagen. Det ble avbrutt da det ikke var noen egg der. I høst ble jeg opperert for endometriose. 1. forsøket fikk jeg ut 7 egg, da ett lot seg befrukte. Når jeg var på UL nå i forbindelse med dette forsøket hadde jeg 3 eggposer på høyreside, og en eggpose en endosyste på venstre.Det jeg lurer på er:Hvorfor fikk jeg ingen egg denne gangen?Kan dette være en engangs hendelse, vil det gå bra neste gang?Er kjempe fortvilet!!! Håper du kan gi meg ett svar. Legger til at jeg er 31 år. Mvh Hege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185785-ingen-egg-ved-uttak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved operasjon for endometriose fjerner man noe av eggstokken og dermed også egganlegg, men det er mange å ta av så det skulle ikke bli noe problem. Ofte tar legene før IVF-forsøket en blodprøve for å få et indirekte mål for egg-lageret. Jeg tror det har vært et tilfeldig uhell som har gjort at det ikke kom egg ut denne gangen. Du kan høre med legen om det skal tas en prøve for å teste ’ovarie-reserven’ før ev. neste forsøk.

Lykke til med nytt forsøk og ikke gi opp!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185785-ingen-egg-ved-uttak/#findComment-1273188
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...