rin Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Hei! 1 spørsmål: Kan jeg bruke Clomivid mens jeg ammer? Bakgrunnen for spørsmålet kan du evt. lese om du har tid: Jeg prøvde intenst å bli gravid i 5 år. I alle år regelmessig mens. Jeg brukte Clomivid i 2 mnd og ble gravid. Fikk en vidundelig sønn i september 2000! Ammer, og ønsker å amme han i minst 1 år. Keisersnitt. Tidligere laparaskopi: Uttalt endometeriose. Da (for ca. 1,5 år siden):eggstokker/eggledere helt OK. Nå (sett under keisersnittet): sterkt sammenvokst/uigjenkjennelig ifølge gynekologen. Gynekologen sa etter keisersnittet at hun personlig ikke ville ha ventet en eneste måned med å prøve å bli gravid igjen p.g.a. omfanget av endometriosen. Jeg fikk mensen igjen 2. mnd. etter keisersnittet. Mens regelmessig. Menssmertene er helt grusomme igjen. Vi har prøvd intenst å bli gravid siden oktober nå. Sædkvaliteten helt topp, fastslått ved utredning jan. 2000. Ønsker inderlig flere barn. Haster før jeg blir virkelig syk av endometriosen igjen. Vil ikke vente 5 år på neste! (Jeg er 32 år)(Har tidligere ligget ca. 8 mnd. i strekk på sykehus p.g.a. enorme magesmerter - endometiose på bukhinne, tarmer, eggstokker etc. etc). Kan jeg bruke Clomovid mens jeg ammer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18587-clomivid-og-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Hvis du har regelmessige menstruasjoner, er det ingen grunn til å bruke clomivid. Du er ganske visst blitt gravid før på dette medikament, men det er ikke dokumentert at det har effekt ved barnløshet forårsaket av endometriose. Det frarådes av produsenten å bruke det under amming. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18587-clomivid-og-amming/#findComment-82959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.