Gå til innhold

Ikke akkurat gourmetmåltid!

Anbefalte innlegg

Gjest sinna nå
Skrevet

Er veggis, og er ikke vant til det store utvalget når det gjelder tilkjørt mat.

Men nå må jeg ærlig talt si jeg ble skuffa.

Bestilte vegetarsalat og veggisburger. Gjett hva jeg fikk?

Altså. Salaten består av billige hermetiske champignoner, dau kinakål, sorte oliven, mais og ananas. Alt smaker boks.

Det er den samme salaten de har putta inni et hamburgerbrød.

Med Sprite og en pakke sigaretter til koster dette 220 kr. Det er jo helt sykt!

Jeg mener...greit at jeg er vegetarianer og at det begrenser. Og at jeg ikke kan forvene mye av takeawaymat. Men hvor er fetaosten? Løken? De ferske tomatene? Ishavssalat, ruccola?

Og veggisburger kan være så mangt. En grillet ananasskive med grillkrydder og cheddarost er dritgodt, det har jeg fått før. Bønneburger og soyaburger går også an. Dette var faen meg et jævla drittmåltid. *labber mot pastaen i skapet*

Gjest togli
Skrevet

Du får bestille vegetarpizzaen på Peppes (nr. 32?). Den er iallefall god :-)

Skrevet

Klag da! Jeg fått en del ekstra tilkjørt mat fordi det har vært feil mat eller jeg ikke har vært fornøyd. Si at du ikke handler der igjen, og ikke vil anbefale andre å gjøre det.

Det høres forresten pyton ut!

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Du får bestille vegetarpizzaen på Peppes (nr. 32?). Den er iallefall god :-)

Vegetar? Hva med osten?

Vegetarost?

Skrevet

Vegetar? Hva med osten?

Vegetarost?

Noen vegetarianere (lakto.vegetarianer??) spiser melk og melkeprodukter.

Gjest togli
Skrevet

Vegetar? Hva med osten?

Vegetarost?

Kan man ikke spise ost hvis man er vegetarianer? Jeg er ikke helt inne i termene her, så selv trodde jeg ost var "lovlig"...

Du får opplyse meg ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Æh, det er ikke bare veggiser som blir skuffet over takeaweay-mat.

Skal du ha skikkelig mat, må du enten lage den selv eller gå på skikkelige steder.

Skrevet

Kan man ikke spise ost hvis man er vegetarianer? Jeg er ikke helt inne i termene her, så selv trodde jeg ost var "lovlig"...

Du får opplyse meg ;-)

Vegeterianere kan spise diverse melkeprodukter.

Men Veganere derimot, de spiser ingenting som har noe som helst med dyr å gjøre.

Gjest togli
Skrevet

Men Veganere derimot, de spiser ingenting som har noe som helst med dyr å gjøre.

Men da hadde jeg rett i at vegetarianere kan spise ost da?

Gjest hurdetnuer
Skrevet

Æh, det er ikke bare veggiser som blir skuffet over takeaweay-mat.

Skal du ha skikkelig mat, må du enten lage den selv eller gå på skikkelige steder.

Godt sagt!

Men det gjør det ikke enklere å være veggis på et dårlig sted.

Gjest hurdetnuer
Skrevet

Jepp!

laguna1365380434
Skrevet

Klag!

Folk tror jaggu meg de kan dytte på vegetarianere hva som helst..:-I

Ikke rent sjeldent har jeg funnet ut at det vegetartalternativet som tilbys rett og slett er det samme som de andre rettene.. just hold the meat"..GRRR!

Det verste JEG har fått var tre såkalte vegetarkebaber, der jeg antok man fikk noe soya, tofu, ertebasert..Men nei! Jeg sto igjenn med tre fullprisa brød inneholdene kinakål, mais og thousand island..! Og de averte skandalen på vinduet..!

Jeg synes det er litt skammelig at selv Oslo har slikt et ræva tilbud for vegetarianere..

laguna1365380434
Skrevet

Mye ost er litt fy, selvom man spiser andre melkeprodukter..

Den inneholder ofte kalveløype, (fra magesekken til kalv) og det må dyret dø for at vi skal kunne bruke..Således kan mange typer ost klassifiseres sammen med annen slaktemat, istedet for med meieriprodukter som sådann..

Bare sånn for å være litt vrien..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Du kan spise ost om du er vegetarianer, men ikke om du er veganer..

Vegetarianere må dog også passe litt på hvilken ost de spiser, da kalveløype finnes i mange slags oster, og kalveløype er like fy som kjøtt..:-)

Skrevet

Klag!

Folk tror jaggu meg de kan dytte på vegetarianere hva som helst..:-I

Ikke rent sjeldent har jeg funnet ut at det vegetartalternativet som tilbys rett og slett er det samme som de andre rettene.. just hold the meat"..GRRR!

Det verste JEG har fått var tre såkalte vegetarkebaber, der jeg antok man fikk noe soya, tofu, ertebasert..Men nei! Jeg sto igjenn med tre fullprisa brød inneholdene kinakål, mais og thousand island..! Og de averte skandalen på vinduet..!

Jeg synes det er litt skammelig at selv Oslo har slikt et ræva tilbud for vegetarianere..

Jeg fikk noen gode greier i oslo engang .. hm .. hva var det det het..falaffel ja. Det funka, selv for et ihuga kjøtt-vrak som meg.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk noen gode greier i oslo engang .. hm .. hva var det det het..falaffel ja. Det funka, selv for et ihuga kjøtt-vrak som meg.

Fallafel er yummi!:-)

hjertebarnet
Skrevet

Vegetar? Hva med osten?

Vegetarost?

De aller fleste vegetarianere spiser melkeprodukter, egg osv. Det er kjøttet på dyret man ikke spiser.

Veganere derimot, er mye strengere (men mye sjeldnere).

Gjest togli
Skrevet

Du kan spise ost om du er vegetarianer, men ikke om du er veganer..

Vegetarianere må dog også passe litt på hvilken ost de spiser, da kalveløype finnes i mange slags oster, og kalveløype er like fy som kjøtt..:-)

Nå har jeg lært mye nytt altså :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...