Gjest Uføretrygdet Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Hei. Lurer på om noen vet om man får noe økning i uføretrygden når man får barn, både jeg og min man er 100% uføre og ønsker barn. Vi er da usikre på om vi får noe økning i trygda og hvis det er eventuelt hvor mye er det. Er litt greit å vite, for det koster å ha barn og har ikke så mye trygd nå. Ble litt rotete innlegg men håper dere forstår :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Man får barnetillegg, nesten 2000 kr i mnd hvis man har varig uføre. 0 Siter
tiliti Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Tidsbegrenset ufør gir kr 17 per forelder * 260 dager per år. 0 Siter
isbe Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Man får barnetillegg, nesten 2000 kr i mnd hvis man har varig uføre. pr barn? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 pr barn? Ja, men barnetillegget er inntektsbegrenset så har man f.eks mann så vil man ikke få det hvis mannen tjener over en viss sum. Og dersom man vil jobbe litt så trekker de krone for krone av barnetillegget med en gang. Så de gir med den ene og tar med den andre ) Og hvis begge foreldrene har varig ufør er det bare den ene som får barnetillegg, har de tidsbegrenset får begge. Reglene har blitt fryktelig innviklet og jeg har ikke satt meg inn i de nye reglene. Der er tiliti mye flinkere enn meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.