Gjest leter forgjeves? Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Hei! I fjor sommer skrev jeg et innlegg her på dette forumet, da var jeg midt i ei samlivskrise. Hele sist år var mer eller mindre preget av at forholdet vårt var i oppløsning. Fikk en del innspill her tidligere, som fikk meg til å se sakene i et annet perspektiv. Føler jeg igjen har gått meg fast, kommer ikke lenger i tankegangen min. Etter at krisen vår var et faktum, ga han meg tid til å tenke, uten å mase eller legge press på meg. Han som normalt er så utålmodig, ga meg den tid jeg trengte. Jeg er altså i forholdet enda, fant ut at det er verdt en kamp. Jeg har jo tross alt mange gode følelser for denne gutten. Jeg vil så gjerne redde forholdet vårt! I løpet av dette året har jeg mistet lysten på sex. Kanskje ganske selvfølgelig etter det vi har vært gjennom vil noen si...Og at små barn og en travel hverdag kanskje ikke gir så mye overskudd... Men i forhold til mitt gamle meg er dette helt feil. Jeg ser på meg selv som et meget seksuelt vesen, og har hele tiden hatt stor appetitt på sex. Sexlysten våknet også veldig fort etter barnefødsler, og holdt seg gjennom våkenetter. Men nå er det helt dødt. I alle fall etter barnas leggetid og det kunne vært aktuelt med litt kos. Men holder han rundt meg eller stryker borti meg mens jeg står med middagen, da kjenner jeg det krible... Kjenner lysten komme når han har sovnet ved siden av meg om kvelden, og ender opp med å ordne opp selv. Synes dette er vondt, for vi har begge hatt stor glede av sexen vår tidligere. Jeg savner å føle meg som kvinne, for ikke snakke om savnet han føler... Det feiler ingenting med lysten hans. Det må vel være en psykisk sperre jeg har fått dette her...? Hvordan løse en slik floke? Hvordan finne tilbake til hverandre og det vi hadde? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grobian Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Så lenge du har behov for "å ordne opp selv" så er det nok ikke noe galt med sexlysten din. Men dere har kommet til et stadium som VELDIG mange havner i, og jeg tror det skal godt gjøres å komme ut av det. Dere har ikke lyst på hverandre lenger, og det er ganske naturlig i mange forhold etter en tid. Beklager å måtte si det, men forholdet deres kommer nok til å ebbe ut, det bruker skje med veldig mange som kommer over i "bror-søster" forhold, bedre det enn å surre videre pga økonomi, fasade, unger osv, som en del gjør. Og da ligger nok ikke utroskap så veldig langt unna, det er kun tid/sted som ved flaks har forhindret det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Hei! Av det lille jeg fikk vite av innlegget ditt, virker det som om du er glad i fyren, og at han er kjærlig og tålmodig....i hvertfall nå! Jeg vil som grobian si at det ikke er sex-lysten som er borte. Det kribler jo, og du fikser ting selv. Men hvordan få lyst på gubben igjen? Instilling. Fokuser på lysten. Og fokuser på han. Prøv å utfordre deg selv til å forføre han en kveld. Gjør han vill og gal. Føl deg sexy og full av makt. Prøver du i kveld? For du har vel ikke PRØVD på en stund, det kan være at du trenger litt mere forspill enn før! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glennb Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Så lenge du har behov for "å ordne opp selv" så er det nok ikke noe galt med sexlysten din. Men dere har kommet til et stadium som VELDIG mange havner i, og jeg tror det skal godt gjøres å komme ut av det. Dere har ikke lyst på hverandre lenger, og det er ganske naturlig i mange forhold etter en tid. Beklager å måtte si det, men forholdet deres kommer nok til å ebbe ut, det bruker skje med veldig mange som kommer over i "bror-søster" forhold, bedre det enn å surre videre pga økonomi, fasade, unger osv, som en del gjør. Og da ligger nok ikke utroskap så veldig langt unna, det er kun tid/sted som ved flaks har forhindret det. Dette nekter jeg å tro på. Dersom man går over i ett bror/søster forhold synes jeg man skylder seg selv å umiddelbart forsøke å få tilbake den gnisten som var der i begynnelsen. Hvis dette ikke fungerer ville jeg tatt hatten min og gått på dagen. En skilsmisse tror jeg faktisk ikke barn lider under dersom man gjør det på en voksen måte (!) (Jeg er selv skilsmissebarn, og har 4 foreldre som er veldig glad i meg! Og som er gode venner) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grobian Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Dette nekter jeg å tro på. Dersom man går over i ett bror/søster forhold synes jeg man skylder seg selv å umiddelbart forsøke å få tilbake den gnisten som var der i begynnelsen. Hvis dette ikke fungerer ville jeg tatt hatten min og gått på dagen. En skilsmisse tror jeg faktisk ikke barn lider under dersom man gjør det på en voksen måte (!) (Jeg er selv skilsmissebarn, og har 4 foreldre som er veldig glad i meg! Og som er gode venner) Man kan kanskje finne tilbake små kortsiktige "fliker" av gnist, hvis man foretar seg spesielle ting som avviker fra hverdagstralten, men ikke noe som er varig. Det er hverdagsgnisten som må være tilstede! Enig med deg i at skilsmisse med barn ikke på noen måte er noen tragedie, hvis begge opptrer voksent! Selv er jeg en av "fire foreldre", som alle setter barnes ve og vel i høysetet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grobian Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Hei! Av det lille jeg fikk vite av innlegget ditt, virker det som om du er glad i fyren, og at han er kjærlig og tålmodig....i hvertfall nå! Jeg vil som grobian si at det ikke er sex-lysten som er borte. Det kribler jo, og du fikser ting selv. Men hvordan få lyst på gubben igjen? Instilling. Fokuser på lysten. Og fokuser på han. Prøv å utfordre deg selv til å forføre han en kveld. Gjør han vill og gal. Føl deg sexy og full av makt. Prøver du i kveld? For du har vel ikke PRØVD på en stund, det kan være at du trenger litt mere forspill enn før! Lykke til!! Dessverre søkende, du anbefaler tiltak med svært kortsiktig virkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Hei! Samlivskrise og ingen sex henger sammen. For kvinner spesielt kommer behovet for aksept, trygghet og nærhet før behovet for sex med partneren. Hvor langt er du kommet?Kjenner du deg på bølgelengde med mannen din? Eller er du der av plikt og vilje? Hva slags kontakt har dere nå? En ide: Du kan forsøke å nærme deg partneren¨din gjennom sensualitetstrening. Det handler om å berøre hverandre, på baksiden av kroppen, for å øve seg i bli tatt på av partneren, og motsatt å gi berøring til den andre. Ligg med fronten ned for å unngå å beøre kjønnsdelene. Gjør det når ungene er borte,eller har lagt seg, og dere er i ro alene, gjerne i en hyggelig atmosfære. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18602-etterlysning-sexlysten-min/#findComment-83099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.