Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg har et spørsmål. Jeg og kjæresten har noe irritasjon på kjønnsorganene. I går kveld hadde hun vondt helt bakerst på kjønnsleppene. Vi tenkte ikke så mye mer over det. Så tenkte jeg gjøre munnsex på henne, og så også at det var litt hvitt mellom leppene. I dag har hun også samme irritasjon.I dag har jeg også merket at det klør litt på hodet på penis. Jeg sjekket litt nærmere og jeg har noen røde prikker der som klør. Er også rød under forhuden. Jeg ble ganske redd da jeg merket det, og først da koblet jeg det som jeg og hun la merke til i går kveld.Kan dette være klamydia? Brorern hennes hadde det for kun 1 mnd siden også. Hvordan smittes det ? Bare ved sex ? Vi har vært sammen i 1 år og kun hatt hverandre som sexpartnere. Hun har kun hatt en partner før for 1,5 år siden, mens jeg har hatt 3 stk fra tidligere forhold. Men dette er som sagt 1,5 år siden. Kan noen av oss blitt smittet og det har sittet igjen så lenge uten at noen har merket det ? Blir det værre å få vekk, jo lenger man venter om man må ha pencilin?Både jeg og hun er litt redde for legene våre når det gjelder sånt, så vil gjerne høre her først! Denne online saken er en super tjeneste! På forrhånd takk.mvh le

Skrevet

Gå inn på siden om kjønnsykdommer, og bla litt tilbake til eldre innlegg. Da finner du noen linker du kan lese littpå.Kanskje det er til hjelp!

Gjest Tror ikke det er farlig
Skrevet

Kanskje det er sopp. Det er ingen kjønnsykdom og kan komme av mange ting.

Noen kan få det pga. forandringer i skjeden rundt mensen. For grundig og hyppig vask av underlivet med såpe osv.

(flora i skjede forandrer seg, derfor anbefales også generellt at man vasker seg med spesialsåpe der nede, evnt. bare med rent vann)

Da bør dere ta en runde med canesten, og det er viktig at dere gjør det begge to slik at dere ikke fortsetter å smitte hverandre. Hør på apoteket ang. medisiner.

Clamydia kan sitte i kroppen lenge(år) uten at vi merker det, men etter symptomer jeg har hørt om så synes ikke jeg dette ligner på det.

At du har utslett kan komme av irritasjonen, at du klør deg osv.

Jeg hadde nok prøvd en canestenkur først for å se om det var dette som var årsaken.

Om det ikke virker er det å gå til lege.(prøv da å tenke at dere bare er to av mange, mange som har time for det samme)

Som trofaste partnere på det siste halvannet året, har jeg ikke noen tro på at det er noe "farlig".

Inntil apoteket og lege åpner i morgen kan dere jo søke på forskjellige sykdommer her på nettet.

Prøv sopp først.

Mary Poppins
Skrevet

Høres ut som det kan være sopp, for å bli kvitt det kan du kjøpe Canesten reseptfritt på apoteket.

Gjest rosa 73
Skrevet

Det høres ut som en soppinfeksjon. Det finnes medisiner mot dette reseptfritt på apoteket.

Men ja, dere kan også være smittet av klamydia uten å ha oppdaget det før. At broren hennes har hatt det spiller ingen rolle for dere. Det smitter kun ved seksuell kontakt.

Ta kontakt med legen. Husk at legene forholder seg til slike ting hele tiden.

Skrevet

Gå inn på siden om kjønnsykdommer, og bla litt tilbake til eldre innlegg. Da finner du noen linker du kan lese littpå.Kanskje det er til hjelp!

Tusen takk for mange fine svar! Jeg føler meg egentlig veldig lettet. Jeg tar meg en tur på apoteket i morgen og kjøper Canesten.

Har fortsatt vært litt kløe. Jeg har snakket med et par kamerater som har hatt klamydia, og begge dem hadde ganske store smerter i testiklene. Dette har jeg heller ikke kjent noe til. Er bare en irritasjon, som blir ganske rød jo mer jeg klør.

Det jeg også har tenkt på er at når jeg har dusjet de siste gangene har jeg ikke vært så nøye med hva slags såpe jeg har brukt neden til. Dermed har jeg tatt det første jeg så, nemlig flass shampo.

Takker for flere tips! =)

mvh

le

Tanya1365380060
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Jeg føler meg egentlig veldig lettet. Jeg tar meg en tur på apoteket i morgen og kjøper Canesten.

Har fortsatt vært litt kløe. Jeg har snakket med et par kamerater som har hatt klamydia, og begge dem hadde ganske store smerter i testiklene. Dette har jeg heller ikke kjent noe til. Er bare en irritasjon, som blir ganske rød jo mer jeg klør.

Det jeg også har tenkt på er at når jeg har dusjet de siste gangene har jeg ikke vært så nøye med hva slags såpe jeg har brukt neden til. Dermed har jeg tatt det første jeg så, nemlig flass shampo.

Takker for flere tips! =)

mvh

le

Det kommer litt dårlig frem i bruksanvisningen til canesten så vidt jeg husker, så bare tilføyer et par ting..

Du som gutt må bruke kremen 2-3 ganger daglig i to uker.Smør hele penis, og husk å brett forhud ned og greier men det skjønner du sikkert selv :)

Hun bør kjøpe kombinasjonspakken, og smøre seg med kremen i en uke 2-3 ganger daglig.Vær nøye,så forsvinner det helt.

Dere kan ha sex i behnadlingsperioden og hvis dere ikke klarer å vente, men bruk kondom.

Skrevet

Det høres ut som en soppinfeksjon. Det finnes medisiner mot dette reseptfritt på apoteket.

Men ja, dere kan også være smittet av klamydia uten å ha oppdaget det før. At broren hennes har hatt det spiller ingen rolle for dere. Det smitter kun ved seksuell kontakt.

Ta kontakt med legen. Husk at legene forholder seg til slike ting hele tiden.

hmm.. har begynt på kuren nå. men den har begynt å flasse. men kommer ny hud under.. Kanskje jeg må til med flass shampo ? ;)

Gro Isachsen, Sexolog
Skrevet

Dette høres mest ut som sopp som de aller fleste har hatt en eller flere ganger. Sopp kan for eksempel utvikle seg om en av dere går med trange bukser.

Prøv en runde med Cansesten. Dersom det ikke hjelper, oppsøk lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...