Gå til innhold

Når pappaen ikke vil ha fler...

Anbefalte innlegg

Gjest Mynonam

Vi har to barn på 3 og 5 år, og jeg ønsker meg en til.

Pappaen sier at det er helt uaktuellt. Han er fornøyd med en av hvert kjønn og vil ikke ha mer "styr".

Jeg er litt fortvilet, for jeg ønsker meg så veldig å gå gravid og føde igjen, og kose meg med baby hjemme et år igjen.

Det er ikke snakk om å lure ham (ikke at det er så mange muligheter til det heller, så sjelden som vi har sex for tiden)

Er redd dette blir en stor sorg for meg og at det kommer til å plage meg resten av livet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186043-n%C3%A5r-pappaen-ikke-vil-ha-fler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"...jeg ønsker meg så veldig å gå gravid og føde igjen, og kose meg med baby hjemme et år igjen..."

Er det en baby du ønsker deg eller et barn til?

Når det er snakk om barn synes jeg at begge bør være fullt enig om det skal bli flere før man får fler. Det bør være den som ikke vil ha flere som får det siste ordet.

Det er faktisk snakk om levende mennesker som vil være der for resten av livet - ikke bare en baby til å kose med i et års tid.

Gjest Mannen har rett!

Jeg støtter svaret til asterix fullt ut!!

Tenk på fremtiden. Du sier du vil gå hjemme et år til. Før eller senere vil den grå hverdagen innhente deg. Du har 3 barn som skal fraktes til og fra skole/barnehage/fritidsaktiviteter, de skal følges opp med skoleavslutninger, fotballturneringer, loppemarkeder, foreldremøter...You name it!

Vær glad for de barna du har og nyt tiden med dem!!

Gjest Mynonam

"...jeg ønsker meg så veldig å gå gravid og føde igjen, og kose meg med baby hjemme et år igjen..."

Er det en baby du ønsker deg eller et barn til?

Når det er snakk om barn synes jeg at begge bør være fullt enig om det skal bli flere før man får fler. Det bør være den som ikke vil ha flere som får det siste ordet.

Det er faktisk snakk om levende mennesker som vil være der for resten av livet - ikke bare en baby til å kose med i et års tid.

Jeg vil jo selvfølgelig ha ungen etter at h*n ikke er baby lengre også!

Jeg har tross alt to barn fra før og vet hva det dreier seg om.

Kommer fra en familie på 4 søsken og synes det er få med to, synes familien hadde vært mer "komplett" eller hva jeg skal kalle det med en person til. Har liksom forestilt meg en søskenflokk, ikke et søskenpar...

Men jeg innrømmer at jeg er babysjuk og synes det er trist at kroppen min antagelig aldri skal bære fram og amme et barn igjen.

Gjest ikke signatur

Jeg vil jo selvfølgelig ha ungen etter at h*n ikke er baby lengre også!

Jeg har tross alt to barn fra før og vet hva det dreier seg om.

Kommer fra en familie på 4 søsken og synes det er få med to, synes familien hadde vært mer "komplett" eller hva jeg skal kalle det med en person til. Har liksom forestilt meg en søskenflokk, ikke et søskenpar...

Men jeg innrømmer at jeg er babysjuk og synes det er trist at kroppen min antagelig aldri skal bære fram og amme et barn igjen.

Jeg vet hvordan du har det, men mannen min vil også ha et barn til (men ikke enda). Jeg føler at det mangler ett,og jeg har hørt mange si at de føler de er ferdige når de har fått de barna de skulle ha.

• 2 uker senere...

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men forhåpentligvis løper ikke tiden fra deg på noen år enda.

Vent til begge barna dine er i skolealder og godt i gang med fritids-aktiviteter før du bestemmer deg for å få et barn til.

Da ser du lettere hva du har overskudd til. Mange tror det blir mindre krevende å ha barn når de begynner på skole, men sånn er det ikke!

Hjelp til lekselesing tar mye tid. Det gjør også fotball, allidrett, svømming, korps, speider...

Jeg har ikke tall på hvor mange dugnadstimer vi måtte stille opp på nå i mai. Jeg er svært glad i mine barn og takknemlig over at de ikke er flere enn to :)

Annonse

Jeg skjønner at det er trist for deg. Det er jo en stor og fantastisk opplevelse å sette et barn til verden, og for meg tok det tid å venne seg til tanken på at jeg ikke skulle oppleve det igjen. Det var vemodig. Jeg tror mange kvinner føler det sånn, jeg har i hvertfall snakket med flere. Jeg tenker noen ganger på hvordan det ville være å få en liten jente, jeg har jo to gutter. Men jeg har mannen til å få meg ned på jorda når jeg blir babysyk, godt er det :)

Du gjør rett i å respektere at han ikke vil ha fler. Det er langt tristere å sette et barn til verden som ikke er ønsket av faren.

Prøv heller å fokusere på de to flotte barna du allerede har - som er ønsket av dere begge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...