marthe25 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 jeg fikk diagnosen pcos i 1995,15 år gammel! nå er jeg forlovet og vi prøver å bli gravide! problemet er at vi har dårlig tid,jeg er 25 men han er 38! han vil ikke bli pappa etter fylye 40 år,noe som jeg kan forstå! vi har prøvd å bli gravide i over et år,med medisin,sykluskurer og eggløsningskurer,men ingenting skjer,og legene er ikke spesielt intresserte heller! dette tærer på meg,føler meg slapp og deppa veldig ofte,er grinete og sint,noe som går utover hele familien....han har to gutter på 12 og 14 fra før! jeg har fått time til legen i august,sist jeg var der var i april!!! dette betyr at jeg har gått i 3 mnd uten å kunne gjøre noe som helst,jeg har ikke menstrasjon og da er det heller ingen egg! jeg spurte de i resepsjonen om jeg kunne få en resept iværtfall,på eggløsningspiller,men det kunne jeg ikke,legen måtte se på meg først!! jeg har vært til ultralyd flere ganger og det eneste de sier er at folllikene(eller hva det heter)er for små...det er alt de sier....så den samme regla;du får bare vente å se! jeg er så frustrert!!! så en artikkel om en operasjon,om å brenne hull i eggstokkene,men dette er det vel lang ventetid på? jeg frykter at dette tar for lang tid,og det har jeg ikke...jeg har kommet til grensen der jeg vurdere å gi opp....det er så mye jeg vil skrive..håper noen har noen råd eller sver til meg,kanskje noen som er eller har vært i samme situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg kan faktisk ikke skjønne din kjære. Gi opp prøve om å få barn bare fordi han fyller 40. Elsker han deg så ønsker han barn med deg like mye etter han fyller førti som før. Det er da drøssevis av menn som får barn etter fylte førti, og de er spreke oppegående fedre som gjør en kjempejobb med barna sine. Hvis barn betyr alt for deg må han vel bekymre seg for at du kanskje finner en yngre mann for å få barn når han endrer seg fra vordende pappa til stabeist den dagen han fyller førti. Du har i utgangspunktet vansker med å få barn, så stress for å få det til før en viss dato er bare ødeleggende for deg. Det hjelper ikke på mulighetene for å få barn å stresse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Huff da! Jeg må si jeg blir litt skremt av historien din, for jeg har fått diagnosen selv og er har nettopp begynt med hormonkurer og skal snart til med pergo eller noe lignende. Jeg blir fulgt opp av gynekolog nå, og det føles bra. Jeg syns det er rart at du ikke får time før, er det hos en gynekolog eller fastlegen? Press på og mas enda mer, det har jeg gjort og jeg fikk henvisning etter 9 mnd prøvetid, legen ville først vente ett år. Mas og mas! og fortell om reaksjonene dine og ikke innfinn deg med avfeielser. Har du f.eks forhørt deg om muligheten for prøverør? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthe25 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Huff da! Jeg må si jeg blir litt skremt av historien din, for jeg har fått diagnosen selv og er har nettopp begynt med hormonkurer og skal snart til med pergo eller noe lignende. Jeg blir fulgt opp av gynekolog nå, og det føles bra. Jeg syns det er rart at du ikke får time før, er det hos en gynekolog eller fastlegen? Press på og mas enda mer, det har jeg gjort og jeg fikk henvisning etter 9 mnd prøvetid, legen ville først vente ett år. Mas og mas! og fortell om reaksjonene dine og ikke innfinn deg med avfeielser. Har du f.eks forhørt deg om muligheten for prøverør? det er til en gynekolog ja,en overlege faktisk! hun er grei og flink,vet hva hun holder på med,men behandler meg litt som en kunde hvis du skjønner? bare opp i stolen og ut igjen vet du! kostnadene er et problem også da,det er ikke billig å være "syk"! takk for svar,ikke misforstå,men det er ganske greit å se at noen er i samme situasjom som meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthe25 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg kan faktisk ikke skjønne din kjære. Gi opp prøve om å få barn bare fordi han fyller 40. Elsker han deg så ønsker han barn med deg like mye etter han fyller førti som før. Det er da drøssevis av menn som får barn etter fylte førti, og de er spreke oppegående fedre som gjør en kjempejobb med barna sine. Hvis barn betyr alt for deg må han vel bekymre seg for at du kanskje finner en yngre mann for å få barn når han endrer seg fra vordende pappa til stabeist den dagen han fyller førti. Du har i utgangspunktet vansker med å få barn, så stress for å få det til før en viss dato er bare ødeleggende for deg. Det hjelper ikke på mulighetene for å få barn å stresse. det er akkurat det jeg har sagt til han;hvis jeg finner meg en på min egen alder,si 27 da,så kan jeg holde på i 10 år til jeg!han sier han vil mitt eget beste,men det er litt vanskelig å tro noen ganger da! selv om han er 60+ når barnet er,ja si 20 år,så har jo barnet en ung mor da!!!at jeg ikke tenkte på dette da jeg møtte han!!men du vet kjærlighet gjør blind!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 det er til en gynekolog ja,en overlege faktisk! hun er grei og flink,vet hva hun holder på med,men behandler meg litt som en kunde hvis du skjønner? bare opp i stolen og ut igjen vet du! kostnadene er et problem også da,det er ikke billig å være "syk"! takk for svar,ikke misforstå,men det er ganske greit å se at noen er i samme situasjom som meg! Jeg er ikke erfaren selv når det gjelder pcos, fikk diagnosen for ca en måned siden bare, er selv 24 år. Har du brukt andre diskusjonssteder med egne pcos-fora? Jeg har sett innom de sidene, men jeg ble mer deppa enn noe annet av å være der, så har kuttet det ut. Flere av jentene der inne har mange erfaringer og har masse å lære bort dersom en vil, så kanskje det hadde vært noe for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthe25 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg er ikke erfaren selv når det gjelder pcos, fikk diagnosen for ca en måned siden bare, er selv 24 år. Har du brukt andre diskusjonssteder med egne pcos-fora? Jeg har sett innom de sidene, men jeg ble mer deppa enn noe annet av å være der, så har kuttet det ut. Flere av jentene der inne har mange erfaringer og har masse å lære bort dersom en vil, så kanskje det hadde vært noe for deg? joda,har vært på disse sidene,er enig at de er deprimerende ja! jeg abbonerer på cosmopolitan og der var det en artikkel om pcos,men alle rådene der er prøvd...sånn som dietter som skal hjelpe mensen å komme tilbake,medisinsk behandling å greier!!var det pergotime du skulle starte med sa du? det er det jeg har gått på og,2 tabletter.i 5 dager! ble fryktelig dårlig,kvalm å svimmel,men dette er jo individuelt da! jeg skal pushe på som du sa,neste gang jeg er hos legen...de må jo kunne hjelpe meg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 joda,har vært på disse sidene,er enig at de er deprimerende ja! jeg abbonerer på cosmopolitan og der var det en artikkel om pcos,men alle rådene der er prøvd...sånn som dietter som skal hjelpe mensen å komme tilbake,medisinsk behandling å greier!!var det pergotime du skulle starte med sa du? det er det jeg har gått på og,2 tabletter.i 5 dager! ble fryktelig dårlig,kvalm å svimmel,men dette er jo individuelt da! jeg skal pushe på som du sa,neste gang jeg er hos legen...de må jo kunne hjelpe meg!! Om det ikke blir akkurat pergo, så noe annet el-stimulerende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1274563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei! Jeg har selv pcos og har visst det i mange, mange år. Jeg blir 39 i år. Jeg har blitt gravid en gang med pergotime, men det var dessverre utenfor livmora. Etter det har jeg hatt 2 inseminasjonsforsøk, og 1 IVF-forsøk. Ble også gravid med tvillinger på det ene inseminasjonsforsøket, men aborterte rett etter. Jeg ble mamma til en gutt som er adoptert fra Sør-Korea. Vi kom hjem med han i 23.6.2003, da var han 3,5 mnd gammel. Vi skal også adoptere et barn til etterhvert, selvom jeg da er over 40 år. Jeg forstår deg veldig godt, selvom du er ung. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor din mann ikke vil ha barn etter fylte 40 år. Vi kjenner veldig mange i adopsjonsmiljøet hvor begge foreldre er over 40 år da de adopterer. Og da er dette også deres første barn. Så jeg synes ikke det er noe negativt at man er over 40 år. Tror jeg hadde prøvd å få til prøverrør ganske fort, hvis det er det du har lyst til. Da vi holdt på med prøverrør kostet det ingenting, men nå koster det vel litt. Ønsker deg lykke til. Håper du lykkes med å bli gravid. Hilsen en lykkelig adoptivmor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1276263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har også pcos. Ble diagnostisert for 10 år siden jeg også. Etter at vi hadde hatt ubeskyttet sex i 2 år prøvde vi eggløsningsstimulerende medisiner, som ikke hjalp. Gynekologen min nevnte da den operasjonen, og søkte meg inn på Aker Sykehus. Siden jeg skulle flytte langt vekk fra Oslo, fikk jeg komme inn omtrent 4-5 mnd etter at søknaden var sendt. Jeg maste litt på dem i tillegg. Jeg ble operert i slutten av november 98. I desember flyttet vi nordover. Jeg fikk ganske regelmessige menstruasjoner. Hadde syklus på 32-35 dager. Og 1 mai 1999 testet jeg positiv!!! Storesøster er nå straks 5,5 år gammel, og skal begynne på skolen til høsten. JEg vil absolutt anbefale deg den operasjonen. MAS, MAS, MAS på legen din, og finn deg evt. en annen lege hvis du ikke blir hørt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1278842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthe25 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Hei! Jeg har selv pcos og har visst det i mange, mange år. Jeg blir 39 i år. Jeg har blitt gravid en gang med pergotime, men det var dessverre utenfor livmora. Etter det har jeg hatt 2 inseminasjonsforsøk, og 1 IVF-forsøk. Ble også gravid med tvillinger på det ene inseminasjonsforsøket, men aborterte rett etter. Jeg ble mamma til en gutt som er adoptert fra Sør-Korea. Vi kom hjem med han i 23.6.2003, da var han 3,5 mnd gammel. Vi skal også adoptere et barn til etterhvert, selvom jeg da er over 40 år. Jeg forstår deg veldig godt, selvom du er ung. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor din mann ikke vil ha barn etter fylte 40 år. Vi kjenner veldig mange i adopsjonsmiljøet hvor begge foreldre er over 40 år da de adopterer. Og da er dette også deres første barn. Så jeg synes ikke det er noe negativt at man er over 40 år. Tror jeg hadde prøvd å få til prøverrør ganske fort, hvis det er det du har lyst til. Da vi holdt på med prøverrør kostet det ingenting, men nå koster det vel litt. Ønsker deg lykke til. Håper du lykkes med å bli gravid. Hilsen en lykkelig adoptivmor dette at han ikke vil bli pappa etter 40,er bare noe han har bestemt seg for..ingen diskusjon..sier han! han har to gutter på 12 og 14 år fra sitt tidligere ekteskap,han vil ikke være 60 år med en tenåring i huset..takk for svaret ditt ja! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186177-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-1279467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.