Gå til innhold

Anbefalte innlegg

dette er ikke lett dere! har pcos på 10 året nå og prøver å bli gravid! forloveden min er 38 og pappa til 2 fra før,de er 12 og 14 år gamle og er flotte gutter! men jeg vil gjerne ha en liten en som kaller MEG for mamma,dere skjønner sikkert? så er det dette med sex for å bli gravid da! dette er mitt første seriøse forhold,sex har bare vært i fylla før! vi har et bra forhold,sex`n var heftig de først åra men så kommer dette med medisiner,sykluser,e.l,sykehus,sinne og frustrasjon,gråting,krangling å nysjerrige familie-medlemmer!!!!!! er det noen som har det sånn? i begynnelsen så var vi enige om at adopsjon ikke var aktuelt,men nå er vi ikke sikre lenger,noen som vet ventetiden på slikt? eller kostnader?så er det dette med prøverør og da,greit for meg det,men hva kan vi få dekt,av penger mener jeg,er ikke akkurat røkke-rik heller da.....er det noen på min alder som kan gi meg noen tilbakemeldinger kanskje? takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186214-business-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!!

Huff ja..OM vi vet hva du snakker om!!!!!!!

Er inni den rund-dansen selv!!

Og frustrerende er det...det er definnitivt slutt på "å...jeg har lyst på deg...la oss ha spontan sex"...nå er det heller "hmm....hvilken dag er jeg i syklusen? tja...ok...det er jo _mulig_ at det er en e.l. på vei...ok da..la oss *sukk* gå inn på soverommet!"

Men vet du? Jeg tror vi må ta det med en dose humor!! For det er jo litt sykt å ha sex etter klokka...eller hva?

:)

Når det gjelder kostnader, så vet jeg bare at det koster 15000,- for tre prøverørs forsøk...noe mer har jeg desverre ikke fått satt meg inn i.

Lykke til!! Hold på humøret..og om du må 'lufte ut' litt innimellom, så gjør det her inne. Her er det _mange_ som forstår og er klar til å trøste litt!!

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186214-business-sex/#findComment-1275286
Del på andre sider

For inntil tre forsøk betaler dere 18.000 i egenandel. Da er 3.000 kroner i poliklinisk behandling (det som skjer på klinikken). Og 15.000 er egenandelen for medisinene du må bruke. Alle medisinkostnader over 15.000 får du refundert fra trygdekontoret.

Hvor mye du vil bruke pr forsøk varierer litt, med PCOS vil de starte med små doser siden det er lett å bli overstimulert av medisinene med PCOS.

I tillegg så anbefaler de fleste at man kommer så nært mulig normalvekt dersom man har PCOS, for noen få er det faktisk alt som skal til for å bli spontant gravide. Men, ingen grunn til å vente om dere har forsøkt i flere år uten å lykkes. Tiden går nemlig veldig fort i dette gamet.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186214-business-sex/#findComment-1276645
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...