Gå til innhold

Mannfolk! "Hjemmealenefest"

Anbefalte innlegg

Gjest Den gravide sel

Min kjære fester sjelden. Han har veldig sjelden guttekvelder, og da er det fordi jeg foreslår det. Han finner ikke på sånt selv. Jeg hadde ofte vin og ost kvelder før jeg ble gravid. Men ikke nå, men har jo venninnebesøk av og til, men sier ikke at han skal holde seg borte.

Jeg foreslo for han at han burde ta en skikkelig guttekveld med øl, pizza og playstasion, de har sånn spilleteam og det er visst topp (???). Før barnet kommer, for da blir det ikke mulighet til det på en stund. Jeg sa at da overnatter jeg borte, så de får være i fred, men dette går bare hvis jeg ikke jobber. Hadde ikke fått beskjed om det enda.

Han var sammen med gutta i går og hadde allerede sagt til 7 stk at det blir fest hvis jeg ikke jobber. Dvs han legger press på meg for at jeg må reise uansett, ellers vil de tro jeg sa nei! Så var det hele mitt forslag! Hvorfor kunne han ikke vente to dager med å si det?

I dag er jeg ikke i form (7.mnd i svangerskapet), er sliten, hodepine, vondt i kroppen og måtte dra hjem fra jobb. Kommer hjem til mas om fest og om jeg skal jobbe eller ikke.

Han er som en unge jo! Går ikke an å nevne noe får det blir mas. Så begynner han å sippe fordi jeg ikke kan svare idag, og mener jeg skal ødelegge. Hallo, det var jo MIN ide! Vil jo at han skal ha det gøy, men må da få lov til å se an litt. Er alle mannfolk sånn?

Skal ikke komme med flere forslag før dagen før noe mer når det blir masse mas og press på meg! Ikke noe med det, han spurte om JEG kunne sponse maten. Ærlig talt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186226-mannfolk-hjemmealenefest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Jeg synes du er urimelig her. Hvis han skal ordne til fest med kompiser så må han planlegge sånt en stund i forveien. Kompisene må ha beskjed, de må vite at de ikke har noe annet å gjøre den kvelden, avtale med sine samboere at de blir borte, kanskje skaffe barnevakt. Det blir ikke rare festen om de får beskjed bare timer i forveien.

Så skal de gå der som unger og trippe for å finne ut om de kan få lov av mamma eller ikke?

Om du foreslår en fest for ham som du ikke skal være med på, så får du ha planen klar for hvor du skal oppholde deg uansett om du jobber eller ikke. Har du ikke en venninne du kan overnatte hos? At du er gravid 7 mnd er du vel uansett hvor du er, og du kan vel slappe av og legge deg tidlig hos en venninne om du er trøtt og sliten?

Om du skal sponse mat eller ikke er jo opp til deg og deres økonomi. Men om det er sånn at dere bor sammen og skal ha barn sammen så blir vel dette med dine penger og mine penger litt utvasket? Du betaler når du har råd og han betaler når han har råd. Om du foreslår at han skal ha fest, og samtidig vet at han er blakk og du har penger så ser jeg ikke noe galt i å sponse den du er glad i?

Tja... Du sier at han må ha fest, men bare dersom du ikke jobber. Så han sier det til kompisene sine - greit det. Så kommer du hjem og han spør om du skal være hjemme eller om du skal jobbe. Er det så rart da? Du har jo gitt ham "tillatelse" til å ha fest om du ikke er hjemme, klart han vil ha klarhet i det!

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Annonse

Jeg synes du er urimelig her. Hvis han skal ordne til fest med kompiser så må han planlegge sånt en stund i forveien. Kompisene må ha beskjed, de må vite at de ikke har noe annet å gjøre den kvelden, avtale med sine samboere at de blir borte, kanskje skaffe barnevakt. Det blir ikke rare festen om de får beskjed bare timer i forveien.

Så skal de gå der som unger og trippe for å finne ut om de kan få lov av mamma eller ikke?

Om du foreslår en fest for ham som du ikke skal være med på, så får du ha planen klar for hvor du skal oppholde deg uansett om du jobber eller ikke. Har du ikke en venninne du kan overnatte hos? At du er gravid 7 mnd er du vel uansett hvor du er, og du kan vel slappe av og legge deg tidlig hos en venninne om du er trøtt og sliten?

Om du skal sponse mat eller ikke er jo opp til deg og deres økonomi. Men om det er sånn at dere bor sammen og skal ha barn sammen så blir vel dette med dine penger og mine penger litt utvasket? Du betaler når du har råd og han betaler når han har råd. Om du foreslår at han skal ha fest, og samtidig vet at han er blakk og du har penger så ser jeg ikke noe galt i å sponse den du er glad i?

Skriver under på dette innlegget! :-)

Ingen grunn til å si alt på nytt med annen ordstilling når du har sagt det for meg! *S*

Angela1365380318

Kansje du kan være hos en veninne mens han har fest? Slik at du har et sted å være om du går på jobb eller ikke.En som forstår hvis du er dårlig og vil hvile og dermed ikke forlanger selskap til lang på natt.

Du har jo rett i at han sikkert har gått av en fest nå før babyen kommer, det var veldig snilt og et supert forslag av deg. Men du må forstå at det er litt kjedelig for han og de andre guttene å ikke vite om det blir noe av eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...