Naomi Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 A+, B+, S+, L+++ Alt dette på en gang i urinen min idag...sykesøsteren som tok prøven virket veldig bekymret, måtte ta ny urinprøve på stedet + skal levere ny på mandag og... spurte om jeg hadde noen ubehagligheter i vannlatingen men det har jeg ikke... Sa at jeg måtte gå på medisiner hvis mandagens prøve var like ille..hm..noen som kan si noe mer om dette? Vet det står for protein, blod, sukker, bakterier....og kan bety urinveisinfeksjon eller blærekatarr..stemmer det...hva vil det si i praksis for meg..er i uke 39... På forhånd takk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18627-burde-jeg-bli-bekymret-urinpr%C3%B8ve/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 A står for Albumin/proteiner, B står for blod, S står for sukker og L står for leukocytter/hvite blodlegemer. Når det gjelder proteiner i urinen, bør dette ses i sammenheng med evt. høyt blodtrykk. Har du ikke det, kan man forholde seg rolig inntil videre. Blod kan man få i urinen ved urinveisinfeksjon. Sukker kan man få mot slutten av svangerskapet, spes. hvis man har spist noe søtt på kvelden før prøven tas. (Neste gang du skal ta urinprøve bør du la være å spise søtt på forhånd). Leukocytter får man ofte hvis man får blandet litt utflod med urinen. Dette er vanlig. Ved neste kontroll bør du vaske deg godt på forhånd og ta en midtstråleprøve). Når det gjelder litt blodspor, kan det også komme fra utfloden. Typisk for slutten av svangerskapet, hvor livmorhalsen modnes og utflodmengden økes, gjerne noe blodtilblandet. Jeg synes ikke du skal engste deg. Har du en urinveisinfeksjon, er det greit å få den behandlet. Det var nok det sykepleieren mente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18627-burde-jeg-bli-bekymret-urinpr%C3%B8ve/#findComment-83140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.