Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

takk for hjelp

Gikk ut på en tilstelning med samboern min og hele gjenget endte på byen.Kom bort fra hverandre i løpet av kvelden, men møtte på han igjen på en annen møteplass noe seinere. Da var han rimelig full og det var seint, så det endte med at jeg bare gav beskjed om at jeg reiste heim, jeg tok for gitt at han hang med kompisene til han fant ut han ville heim. (klokka var rundt tre). Regna med han kom snart ettersom han skulle reise bort neste formiddag..

Det ringer på døra litt over halv ni om morgenen! Jeg spør hvor han har vært og han sier han har sovet på hotell i byen.Det skurrer hos meg,syns d er rart han skulle ha vært sur på meg enda. tilfeldigvis ligger tlf hans på badet når jeg går inn der - og tlf hans ligger å ringer -m et fremmed nr..Jeg følger magefølelsen og tar tlf. Det er en jentestemme jeg hører men hun legger på når jeg svarer. Jeg spør han så om en forklaring på hva dette er, og han står i utgangspunktet på hotell forklaringen, men endrer til at han har vært på nachspiel. Jeg ringer opp nr. og snakker med jenta, spør hvem hun er og hva hun vil, og hvordan hun kjenner samboeren min. Hun svarer at de har kjent hverandre litt en stund og at de er bare venner. Hun var bekymra for at han kanskje ikke rakk flyet sitt. Jeg ville vite nøyakti hva de hadde gjort den natta, og hun svara de hadde møttes ute og vært på nachspiel etterpå og at de var "venner".

Samboern min la seg flat og beklaget alt og unnskyldte seg bare værre. Han sverga på at han kun hadde vært på nachspiel og hverken gjort det ene eller det andre med henne, men inrømma å ha flørta tilbake etter at hun var "pågående" på byen.Jeg var self. opprørt og tenkte det værste, sa at jeg ikke kunne fatte og begripe at han kom hjem og løy til meg og at det er utilgivelig, uansett hva som har skjedd eller ikke, at nå hadde han ødelagt alt.Han fikk melding fra jenta m en beklagelse hvis hun hadde laget trøbbel mellom oss ved å ringe. På toppen av det hele måtte han pakke og reise rett etterpå, og tok ikke kontakt med meg resten av dagen, eller neste, før jeg ringte på kvelden! Han unnskylte seg m at de hadde fullt opplegg men han og ikke visste hva han skulle si til meg, følte seg elendig pga oppførselen sin osv. Mao han tenkte nok ikke mye på hvordan jeg hadde det!

Er det mulig å ta så mange dumme valg etter hverandre, å "ditche"dama på byen, flørte m ei anna til langt på morgenen, for så å reise uten å gi lyd fra seg - og hver gang er det ikke måte på hvor idiotisk han syntes oppførselen sin har vært! Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal kunne "forstå" en sånn episode. Han var redd for at jeg skulle bli sur for han kom seint heim og skulle reise med en gang, så derfor løy han? Og han hadde gitt den dama nr. sitt fordi "hun spurte etter det", men han hadde ingen intensjoner om å ha noe spes.med henne å gjøre..eh? og så på toppen av alt er det jeg som må ta initiativet til å prate om hva som skjer? Er ikke det rimelig drøyt? Selv om han er redd han har kjørt forholdet vårt i grøfta? Skjønner ingentingen. Han sier han kun vil være med meg og ingen andre, han vil ikke ha pause, og at han aldri har vært så glad i noen før, han virker oppgitt over seg selv og alt det der.Vi har 9 år bak oss og kjenner han såpass at jeg føler jeg kan tro han når han sier han ikke har vært utro, men spør du meg er det like jævli å bli løyet for.

Er jeg jævli naiv om jeg lar dette fare? Eller overdriver jeg? Hva gjør man når slikt skjer i et forhold? Føler at jeg ikke klarer å se klart, er skikkelig skuffa og føler ikke akkurat han respekterer meg/forholdet vårt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186332-hvordan-ville-du-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Hvor sov han? Eller hadde han ikke sovet? For hvis ikke hun hadde sovet heller, var det da utrolig omsorgsfullt av henne å orke å ringe for å forsikre seg om at han rakk flyet?! Litt vel mye omsorg ovenfor en man bare vil ha som en venn. Hadde i hvert fall holdt med en sms, de snakket jo tydeligvis en god del natten før :-)

Skjønte ikke det med hotellet. Hva er feil med å si at man er på nachspiel???? Er det verre enn å ta inn på et hotell i stedet for å komme hjem?

Hadde spurt litt mer om hvor lenge de har kjent hverandre, hvordan de traff hverandre, hvor mye kontakt de har hatt o.s.v. Om det var han som tok henne med seg på nachspiel, eller om hun kjenner de andre.

Han har allerede løyet, han hadde jeg ikke stolt på uten mer info. Hun har ingen spesiell grunn til å snakke sant til deg.

Gjest irriterende

Virker for meg som om han er på tur ut av forholdet, men ikke har baller nok til å gjøre det skikkelig. Og er redd for å angre.

Hadde ikke funnet meg i det. Hadde pakka og gått, og sagt fra at han fikk ringe når han ble voksen nok til å kunne snakke og være ærlig!

Gjest moilani

Hvor sov han? Eller hadde han ikke sovet? For hvis ikke hun hadde sovet heller, var det da utrolig omsorgsfullt av henne å orke å ringe for å forsikre seg om at han rakk flyet?! Litt vel mye omsorg ovenfor en man bare vil ha som en venn. Hadde i hvert fall holdt med en sms, de snakket jo tydeligvis en god del natten før :-)

Skjønte ikke det med hotellet. Hva er feil med å si at man er på nachspiel???? Er det verre enn å ta inn på et hotell i stedet for å komme hjem?

Hadde spurt litt mer om hvor lenge de har kjent hverandre, hvordan de traff hverandre, hvor mye kontakt de har hatt o.s.v. Om det var han som tok henne med seg på nachspiel, eller om hun kjenner de andre.

Han har allerede løyet, han hadde jeg ikke stolt på uten mer info. Hun har ingen spesiell grunn til å snakke sant til deg.

Jeg hadde reagert ganske sterkt! Han har ikke "rent mel i posen", det er vel ganske klart....

Han er nok muligens på vei ut, men tør ikke ta skritter fullt og helt... Uff, det er så typisk :-/

Gjest moilani

Jeg hadde reagert ganske sterkt! Han har ikke "rent mel i posen", det er vel ganske klart....

Han er nok muligens på vei ut, men tør ikke ta skritter fullt og helt... Uff, det er så typisk :-/

Annonse

Du utdyper ikke det med at han ditcha deg på byen, men jeg får egentlig ikke inntrykk av at han har gjort noe veldig galt.

Han flørtet vel litt da, men det virker som han angrer, og ikke aner hvordan han skal legge fram dette siden du allerede er så sint.

"Han unnskylte seg m at de hadde fullt opplegg men han og ikke visste hva han skulle si til meg, følte seg elendig pga oppførselen sin osv. Mao han tenkte nok ikke mye på hvordan jeg hadde det!" Om han føler seg elendig pga hvordan han har oppført seg, så betyr det nettopp at han tenker på deg! Han er glad i deg, ellers ville han ikke brydd seg...

Jeg tror du må snakke ordentlig med ham om dette, dere har vært sammen 9 år og kjenner hverandre godt. Ikke ta forhastede konklusjoner utifra svarene du får på en nettside som dette..

Lykke til!!

Den som ikke har noe å skjule lyver ikke.

Så enkelt er det nok ikke bestandig.

Det hender at folk lyver - eller lar være å fortelle - for å unngå konflikter.

Hvis man frykter bråk, krangel og sjalusireaksjoner, velger man kanskje en forklaring som antas å gi mindre fare for bråk enn sannheten. Selv om man ikke har gjort noe galt.

F. eks. hvis en mann har overnattet hos en venninne, tør han kanskje ikke å fortelle dette til samboeren selv om de kun spilte ludo, og så gikk og la seg på hvert sitt rom.

Da er det mer ufarlig å si at man har overnattet hos en kamerat.

takk for hjelp

Hei - tusen takk for svarene. Jeg har det bare så jævlig nå. Han ringte ikke i går heller, som han sa han skulle, så vi skulle fått pratet. Prøvde selv å slå på,men fikk mld tilbake hvor han beklaget men ikke hatte fått tid aleina og sku ring meg i dag for da fikk de litt fritid og sier han er glad i meg. Jeg følte meg enda værre siden jeg hadde forventa å få en tlf i går,og at han ikke engang bryr seg om å sende meg en melding før over tolv, når jeg slår på! Jeg meldte om han syn sdet var no stas å gjøre ting værre enn de var for meg, hvor jeg fikk tilbake "nei,e faktisk sinnsykt gla i deg" og "er folk rundt meg hele tiden". Jeg sendte noen fortvila meldinger som jeg selfølgelig angrer på nå. Jeg vil jo ikke virke helt desperat heller, men det er nesten sånn jeg føler det, når jeg blir holdt i et vakum. Han har før trukket seg vekk fra meg når vi har problemer, men nå klarer jeg ikke å ha forståelse for det, uansett hvor vanskelig han syns det er. Han gir meg jo ingen sjanser til å "roe" meg, nå tenker jeg det værste og er så utrolig såret.

Han sa på mandag at han ikke ville ha noe pause og vi hadde en bra samtale som gjorde at jeg følte meg mye bedre.Nå "datt" jeg ned igjen, etter at han ikke ringte som han sa og ikke engang gadd å melde. Jeg tenker at enten er han oppslukt i hvordan han selv har det og ønsker å få tid for seg selv til han kommer hjem og typisk kun konse/fokusere på der han er nå og det han gjør eller så bryr han seg rett og slett ikke så veldig om forholdet vårt. Her sitter jeg og pines.

Hva gjør jeg om han ringer i dag? Bør jeg la vær å forholde meg mer til han og dett til han er hjemme igjen, prøve å stenge det ute? Jeg vurderer å ikke være heime når han kommer - overnatte borte og gi han sjans til å tenke litt når han er heime og kjenne på hvordan det er uten meg. Må innrømme jeg føler meg kvalm ved tanken på et brudd.

mil1365380270

Hvis man vet at kvinnfolket vil tolke en harmløs hendelse hvor ingenting skjedde veldig galt, kan en hvit løgn være på sin plass for å unngå bekymringer som den over.

Hvis man er i et forhold hvor man ikke tør fortelle hva man gjør, er det bedre å pakke snippsekken sin og gå. Løgn inngår definitivt ikke i oppskriften på et langt og godt forhold.

Hvis man er i et forhold hvor man ikke tør fortelle hva man gjør, er det bedre å pakke snippsekken sin og gå. Løgn inngår definitivt ikke i oppskriften på et langt og godt forhold.

La os si at han var ute en kveld med gutta. Og at de havnet på strippeklubb, hvilket han vet at kona hater. Skal han da fortelle det?

Annonse

ShitDiddelyDo

Det er jeg helt enig med deg i. Har man et psykokvinnfolk eller psykomannfolk man ikke kan fortelle harmløse ting til uten at hun eller han eksploderer, pakker man selvsagt sammen sekken sin og stikker.

mil1365380270

La os si at han var ute en kveld med gutta. Og at de havnet på strippeklubb, hvilket han vet at kona hater. Skal han da fortelle det?

Ja, så klart! Både av respekt for seg selv og sine meninger og av respekt for forholdet man har til partneren.

Jeg har gjort mye det hadde vært enklere å ikke fortelle, jeg. Men jeg tror forholdet vårt blir mye bedre av åpenhet, selv om vi til tider misliker det den andre har gjort. Er vel ingen som er så naive at de tror partneren bare gjør ting som faller i smak, selv om man ikke hører om det?!

Ja, så klart! Både av respekt for seg selv og sine meninger og av respekt for forholdet man har til partneren.

Jeg har gjort mye det hadde vært enklere å ikke fortelle, jeg. Men jeg tror forholdet vårt blir mye bedre av åpenhet, selv om vi til tider misliker det den andre har gjort. Er vel ingen som er så naive at de tror partneren bare gjør ting som faller i smak, selv om man ikke hører om det?!

Jeg tror du tar utgangspunkt i et normalt og sunt forhold, der takhøyden er stor i forhold til hva man får "lov" til.

Men i tilfeller der man vet det blir bråk av visse "bekjennelser", synes jeg det er forståelig at man lar være å fortelle, f. eks. om utdrikkingslaget der strippersken uten truse satt på fanget hans og gned seg mot pikken hans.

Å ikke fortelle er dessuten ikke det samme som å lyve.

Hvis jeg i en periode med dårlig økonomi fikk vite at kjæresten min hadde prioritert å hjelpe ekskona med ei regning i stedet for å betale vår strømregning, tror jeg nok jeg ville ha reagert litt, ja.

Og det kunne nok ha falt et par gloser.

Så dette ville han gjort lurt i å ikke nevne for meg.

Ellers er jeg enig med SDD i at det største problemet i tilfeller med små, hvite løgner, er partnere som blir hysteriske av den minste ting.

Og at slike forhold i lengden ikke er til å leve med.

mil1365380270

Jeg tror du tar utgangspunkt i et normalt og sunt forhold, der takhøyden er stor i forhold til hva man får "lov" til.

Men i tilfeller der man vet det blir bråk av visse "bekjennelser", synes jeg det er forståelig at man lar være å fortelle, f. eks. om utdrikkingslaget der strippersken uten truse satt på fanget hans og gned seg mot pikken hans.

Å ikke fortelle er dessuten ikke det samme som å lyve.

Hvis jeg i en periode med dårlig økonomi fikk vite at kjæresten min hadde prioritert å hjelpe ekskona med ei regning i stedet for å betale vår strømregning, tror jeg nok jeg ville ha reagert litt, ja.

Og det kunne nok ha falt et par gloser.

Så dette ville han gjort lurt i å ikke nevne for meg.

Ellers er jeg enig med SDD i at det største problemet i tilfeller med små, hvite løgner, er partnere som blir hysteriske av den minste ting.

Og at slike forhold i lengden ikke er til å leve med.

Du, det kan bli månelyst her ;-) Men det går over, for her vet vi om hverandres eskapader. Om jeg blir skuffet over noe, vet jeg at han kan åpne skuffen med mine flauser, så det er bare å være romslig, ellers kan situasjonen fort snu, he-he!

Hvis man vet at kvinnfolket vil tolke en harmløs hendelse hvor ingenting skjedde veldig galt, kan en hvit løgn være på sin plass for å unngå bekymringer som den over.

Men hvis hun finner ut av det, noe som gjerne skjer, så blir det verre enn hvis han hadde fortalt sannheten fra begynnelsen.

Som sagt: den som ikke har noe å skjule, trenger heller ikke lyve. Kanhende hadde hun ikke tenkt noe særlig mer over det hvis han bare hadde sagt han var på nachspiel og hadde møtt noen nye folk. Når man prøver å skjule noe, blir man automatisk mistenkeliggjort.

mil1365380270

Men hvis hun finner ut av det, noe som gjerne skjer, så blir det verre enn hvis han hadde fortalt sannheten fra begynnelsen.

Som sagt: den som ikke har noe å skjule, trenger heller ikke lyve. Kanhende hadde hun ikke tenkt noe særlig mer over det hvis han bare hadde sagt han var på nachspiel og hadde møtt noen nye folk. Når man prøver å skjule noe, blir man automatisk mistenkeliggjort.

Nettopp! Virker som en idiotisk impulsløgn fordi man har kalde føtter. For å røre enda mer i gryta, kan jeg legge til at det ikke skulle forundre meg stort om det er denne jenta som har kommet med det supre forslaget om å si han var på hotell i stedet. Og hvis hun er ute etter ham, er det ikke sikkert hun sa det for å være kjempesnill. Nei, dette ble slemt, hi-hi!

Nettopp! Virker som en idiotisk impulsløgn fordi man har kalde føtter. For å røre enda mer i gryta, kan jeg legge til at det ikke skulle forundre meg stort om det er denne jenta som har kommet med det supre forslaget om å si han var på hotell i stedet. Og hvis hun er ute etter ham, er det ikke sikkert hun sa det for å være kjempesnill. Nei, dette ble slemt, hi-hi!

Sånn er det ofte. Det er bare synd hvis han i virkeligheten faktisk har rent mel i posen. Løgn ødelegger alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...