Gjest LittReddog Usikker Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hva skal til for at et barn blir innlagt på barnespykriatisk vandeling på et sykehus? Bare ordet er så grusomt at det skremmer meg. Grunnen til at jeg spør er at han jeg er sammen med nå sier at han bodde der sammen med ene foreldrene i ca 6 mnd da han var ungdomsskolegutt for ca 8år siden. Han mener selv at det var pga at han hadde lese og skrivevansker, han klarte ikke å være på skolen og de ville finne ut hvorfor. Jeg tror ikke han lyger for meg, men det det er da svært alvorlig å legge inn et barn på barnespyriatisk avdeling i 6 mnd for noe 1 av 10 nordmenn har! Men det kan tenkes at hans foreldre ikke har fortalt han alt, han er ikke så intresert i å kjenne sin historie eller barkgrunn og vet feks at han som barn ble opperert, men ikke hvorfor. (det var lenge før dette og ikke i hodet så de har ingen sammengeng) Kjenner mange med lese og skrivevansker, tilogmed add og adhd, her blir ppt, ekstralærere og barneværnet koblet inn, har aldri hørt om noen som har blitt innlagt på barnepsykriatisk for noe slikt. Og jeg kjenner til mange ville og umulige barn og barn med lærevansker. Noen som vet hva som skal til før man bestemmer seg for å legge inn et barn på barnespykriatisk avdeling? De fikk visst en slags leilighet og han fikk undervisning på sykehuset, de bodde der de fleste helger da skolen var stengt og var generelt svært lite ute av sykehuset. I dag har han ikke noe kontakt med psykiatrien og ser ikke ut til å behøve det heller. Men jeg synest det er skremmendes at et barn kan være "låst" inne så lenge, iallefall for noe som er helt normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186472-barnepsykriatisk-hva-skal-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg kjenner til en 12 år gammel jenter som har vært "innlagt", sammen med hele familien, men det var fordi moren var manisk depressiv og hele familien skulle med for å få best mulig behandling. Sikker på at det ikke er det som har skjedd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186472-barnepsykriatisk-hva-skal-til/#findComment-1277891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LittReddog Usikker Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg kjenner til en 12 år gammel jenter som har vært "innlagt", sammen med hele familien, men det var fordi moren var manisk depressiv og hele familien skulle med for å få best mulig behandling. Sikker på at det ikke er det som har skjedd? Nei jeg kan ikke være sikker, den foreldre som var med han har litt problemer selv, bla angst. Men han mener de var der pga han, de som besøkte han (men hadde ikke ofte besøk) trodde da de var der også at de var der pga han) Og det eneste "problemet" han har hatt er lese og skrivevansker. Jeg vet ikke så mye om psykriatiske avdelinger, men dersom det egentlig var den voksne som skulle ha hjelp, tror du de ville innlagt begge to på barnepsykriatisk da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186472-barnepsykriatisk-hva-skal-til/#findComment-1278798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Nei jeg kan ikke være sikker, den foreldre som var med han har litt problemer selv, bla angst. Men han mener de var der pga han, de som besøkte han (men hadde ikke ofte besøk) trodde da de var der også at de var der pga han) Og det eneste "problemet" han har hatt er lese og skrivevansker. Jeg vet ikke så mye om psykriatiske avdelinger, men dersom det egentlig var den voksne som skulle ha hjelp, tror du de ville innlagt begge to på barnepsykriatisk da? Kanskje det var sånn kombinert familie-greie? Er du sikker på at det var barnepsyk han lå på? Og hvis han kun har hatt lese- og skrivevansker, er det vel ikke noe problem....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186472-barnepsykriatisk-hva-skal-til/#findComment-1279036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.