Gå til innhold

Synfase, spreng i brystene og uteblitt blødning

Anbefalte innlegg

Min tablettfrie periode startet lørdag 3/2 men jeg har ikke fått noe blødning. Dette har forsåvidt også skjedd før, men det som uroer meg nå er at jeg den 7/2 følte jeg fikk spreng i brystene. Brystene er ellers ikke vonde å ta i. Jeg tok en graviditetstest,(Quick Respons), for sikkerhets skyld den 8/2 om morgenen og den var negativ. Det står på pakningsvedlegget at testen skal være sikker fra første dagen etter uteblitt menstruasjon. Nå har jeg imidlertid fått høre at testen kan ha blitt tatt for tidlig, og at jeg bør ta ny test om en uke. Jeg skal begynne på nytt brett i morgen lørdag 10/2, bør jeg vente med å begynne på et nytt brett før jeg har tatt ny graviditetstest? Vil p-pillene kunne innvirke på testens resultat?

Jeg må ellers nevne at jeg en gang i forrige periode glemte å ta p-pillen min om kvelden kl. 2300, jeg tok den sammen med den neste pillen neste kveld kl. 2300. Var dette for sent? Jeg har ellers vært forsiktig med å ha samleie etter denne forglemmelsen, og jeg har ikke hatt diare eller oppkast i perioden som har vært. Hva kan dette være?

Jeg er forøvrig 32 år og har 3 barn. Når jeg ikke bruker p-piller har jeg uregelmessige mestruasjoner, varierer mellom 5-8 uker mellom dem.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Test deg igjen og er testen negativ, kan du starte paa et nytt brett. For at pillen skal vaere sikker, maa det ikke gaa mer enn 36 timer mellom to tabletter. Du har hatt 48 timer.

Det kan skje at mensen stopper opp paa p-pille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...