Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg bare syntes det var litt rart å "måtte" få lov til å kikke om du faktisk var "nyforelska". Trodde de fleste bare ensa den Ene da jeg.

Jeg synes det er mer rart at du ser ut til å ha et behov for å overdrive det som Lillemus faktisk skriver jeg:-)

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• fei1365380229

9

• morsan

7

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cityrella

Jeg synes det er mer rart at du ser ut til å ha et behov for å overdrive det som Lillemus faktisk skriver jeg:-)

Du synes det er rart, og jeg synes det er rart at noen som er nyforelska ikke greier seg uten å kunne sitte å se på andre menn. Folk lurer på ulike ting.

Min opplevelse av forelskelse innebærer en mer eller mindre opplsukthet av den jeg er forelsket i. Å skulle kjempe for min rett til å se på andre da ville ikke vært et tema liksom.

Ei heller å faktsik ta det opp med kjæresten det om det er greit at jeg kikker.

Tror nok det ligger noe mer bak Lillemus' opptatthet av emnet, men hun vil jo selvsagt ikke innrømme at det er noe feil der, og tør derfor ikke ta opp problemet.

Men det lyser nå gjennom. Var en til som så det...

Men det er ikke mitt problem, er bare at problemstillingen interesserer meg.

Du greide ikke få med deg at det er slik jeg ser på det? Du og du for en bombe altså...

For meg er det å titte på folk det å bevisst se etter, la blikket følge, eller snu seg etter folk av det andre kjønn. Sitter man og lar blikket følge alle fine damer eller menn som går forbi, vil jeg nå si at man sitter og glor på folk, selv om man er diskre, og det er en aktivitet som man kanskje ikke bør drive med sammen med kjæresten.

Hvis man bare ser seg rundt i et rom og registrerer både den kjekke fyren ved baren, den unga jenta ved siden av og den feite mannen bortenfor, da ser man bare.

Jeg fikk det med meg, og jeg svarte ut i fra det (derav "de fleste vil nok være uenig...").

Å "glo" er noe man gjør åpenlyst, ikke diskret.

".................................."

Gjest Cityrella

Jeg fikk det med meg, og jeg svarte ut i fra det (derav "de fleste vil nok være uenig...").

Å "glo" er noe man gjør åpenlyst, ikke diskret.

Tro meg, mange av dere gutta tror dere titter diskre på damer, mens vi jenter ser at det dere faktisk gjør er å glo.

Du kan spørre andre jenter om dette, og få samme svar. Noen menn faller helt i staver og detter ut så man ikke får kotakt med dem, enda så påstår de at de ikke har glodd..

Tro meg, mange av dere gutta tror dere titter diskre på damer, mens vi jenter ser at det dere faktisk gjør er å glo.

Du kan spørre andre jenter om dette, og få samme svar. Noen menn faller helt i staver og detter ut så man ikke får kotakt med dem, enda så påstår de at de ikke har glodd..

"Tro meg, mange av dere gutta tror dere titter diskre på damer, mens vi jenter ser at det dere faktisk gjør er å glo."

Det tviler jeg ikke et sekund på. Jeg er imidlertid overbevist om at jeg selv ikke faller i den kategorien. Jeg ser ofte det du beskriver, men selv er jeg nok ganske så diskret.

Gjest Cityrella

"Tro meg, mange av dere gutta tror dere titter diskre på damer, mens vi jenter ser at det dere faktisk gjør er å glo."

Det tviler jeg ikke et sekund på. Jeg er imidlertid overbevist om at jeg selv ikke faller i den kategorien. Jeg ser ofte det du beskriver, men selv er jeg nok ganske så diskret.

Ja, jeg vet ikke hvordan du er, men de gutta det er snakk om er nok rimelig overbevist om at de ikke er i den kategorien de også ;)

Annonse

Ja, jeg vet ikke hvordan du er, men de gutta det er snakk om er nok rimelig overbevist om at de ikke er i den kategorien de også ;)

Det er de helt sikkert. Jeg er ikke som den vanlige mann i gate på alle områder :-)

"...................................."

Du synes det er rart, og jeg synes det er rart at noen som er nyforelska ikke greier seg uten å kunne sitte å se på andre menn. Folk lurer på ulike ting.

Min opplevelse av forelskelse innebærer en mer eller mindre opplsukthet av den jeg er forelsket i. Å skulle kjempe for min rett til å se på andre da ville ikke vært et tema liksom.

Ei heller å faktsik ta det opp med kjæresten det om det er greit at jeg kikker.

Tror nok det ligger noe mer bak Lillemus' opptatthet av emnet, men hun vil jo selvsagt ikke innrømme at det er noe feil der, og tør derfor ikke ta opp problemet.

Men det lyser nå gjennom. Var en til som så det...

Men det er ikke mitt problem, er bare at problemstillingen interesserer meg.

For meg er du et typisk kvinnfolk som må og skal analysere alt langt ut over det som faktisk skrives/sies - av en eller annen merkelig grunn.

Du er et særdeles godt eksempel på hvorfor jeg er så utrolig glad for at vi gutta kan ha en forholdsvis enkel kommunikasjon sammen - der det vi sier blir oppfattet som det vi mener - og hverken mer eller mindre.

Og der ingen andre av oss har noe behov for å forsøke å analysere dette i dybden for å finne eventuelle andre og dypere årsaker til hvorfor vi ordlegger oss eller fokuserer på det vi (som regel på sparket) måtte finne på å si.

Herregud (og jeg er ateist) så glad jeg er for at jeg aldri har falt for en som deg:-)

Gjest Cityrella

For meg er du et typisk kvinnfolk som må og skal analysere alt langt ut over det som faktisk skrives/sies - av en eller annen merkelig grunn.

Du er et særdeles godt eksempel på hvorfor jeg er så utrolig glad for at vi gutta kan ha en forholdsvis enkel kommunikasjon sammen - der det vi sier blir oppfattet som det vi mener - og hverken mer eller mindre.

Og der ingen andre av oss har noe behov for å forsøke å analysere dette i dybden for å finne eventuelle andre og dypere årsaker til hvorfor vi ordlegger oss eller fokuserer på det vi (som regel på sparket) måtte finne på å si.

Herregud (og jeg er ateist) så glad jeg er for at jeg aldri har falt for en som deg:-)

Ja, jeg tror jeg er en million ganger mer glad for akkurat det. Men det finnes heldigvis ikke så mange som deg vil jeg tro.

Ja, jeg tror jeg er en million ganger mer glad for akkurat det. Men det finnes heldigvis ikke så mange som deg vil jeg tro.

Jeg håper heller ikke at det finnes alt for mange som er akkurat som meg:-)

Men når det gjelder mitt syn på noen kvinners evne (i den grad det kan kalles evne) eller behov for å analysere alt mulig, så finnes det nok svært mange gutter/menn som mener det samme som meg.

Og har du ikke fått med deg dette til nå her i livet, så viser du en forholdsvis stor mangel på evne til å forstå det du forsøker å analysere......

Kanskje du heller skal forsøke å lytte til kritikken du eventuelt får, og forsøke å analysere deg selv i stedet - og ikke bare alle andre?

:-)

Gjest Cityrella

Jeg håper heller ikke at det finnes alt for mange som er akkurat som meg:-)

Men når det gjelder mitt syn på noen kvinners evne (i den grad det kan kalles evne) eller behov for å analysere alt mulig, så finnes det nok svært mange gutter/menn som mener det samme som meg.

Og har du ikke fått med deg dette til nå her i livet, så viser du en forholdsvis stor mangel på evne til å forstå det du forsøker å analysere......

Kanskje du heller skal forsøke å lytte til kritikken du eventuelt får, og forsøke å analysere deg selv i stedet - og ikke bare alle andre?

:-)

Er det ikke nettopp slikt en skal drive med her inne da? Stille spm, skrive svar, analysere og diskutere?

Noen har jo tydeligvis en del underliggende problemer de ikke har fått med seg selv engang. Men for andre er det lett å se etterhvert som de skriver x antall unllegg om diverse.

Jeg er overhodet ikke en person som analyserer ting i det virkelige liv. Kun her inne det er gøy å leke hobbypsykolog. For her inne er det jo virkelig mange rare tilfeller da.

Er det ikke nettopp slikt en skal drive med her inne da? Stille spm, skrive svar, analysere og diskutere?

Noen har jo tydeligvis en del underliggende problemer de ikke har fått med seg selv engang. Men for andre er det lett å se etterhvert som de skriver x antall unllegg om diverse.

Jeg er overhodet ikke en person som analyserer ting i det virkelige liv. Kun her inne det er gøy å leke hobbypsykolog. For her inne er det jo virkelig mange rare tilfeller da.

Det har du nok ganske så rett i:-)

Men det er også veldig mange her inne som ikke forholder seg til det som faktisk blir skrevet, men som i stedet fortolker og pålegger andre både meninger og holdninger som det ikke på noen måte er gitt uttrykk for.

Og det blir ikke så veldig interessante diskusjoner ut av det - annet enn at det blir diskusjoner av det:-)

Og da som regel om noe helt annet enn hva som var det opprinnelige temaet.

Annonse

Gjest Cityrella

Det har du nok ganske så rett i:-)

Men det er også veldig mange her inne som ikke forholder seg til det som faktisk blir skrevet, men som i stedet fortolker og pålegger andre både meninger og holdninger som det ikke på noen måte er gitt uttrykk for.

Og det blir ikke så veldig interessante diskusjoner ut av det - annet enn at det blir diskusjoner av det:-)

Og da som regel om noe helt annet enn hva som var det opprinnelige temaet.

Men i mange tilfeller så er det nyanser i innleggene som kanskje ikke innskriver tenkte over som gjør at man ser andre problemer enn de som var tema. Analysere og tolke hører med det for å kunne komme til bunns i problemer.

Men i mange tilfeller så er det nyanser i innleggene som kanskje ikke innskriver tenkte over som gjør at man ser andre problemer enn de som var tema. Analysere og tolke hører med det for å kunne komme til bunns i problemer.

Jeg har et litt annet utgangspunkt enn deg her.

Jeg synes ikke det er så viktig å komme til bunns i problemet. Jeg synes det er viktigere å komme til en løsning som "virker".

For det er faktisk slik at jo mer du graver deg ned i problemet, jo større blir det ofte - og jo lenger unna løsningen kommer du.

Og de som tror at man må kjenne problemet ned i detaljer for å kunne løse det, tar også veldig feil.

Det gjelder kun rent praktiske problemer (som når bilen ikke vil starte:-), og ikke mellommenneskelige eller psykiske problemer.

Heldigvis blir dette nå mer og mer akseptert, siden denne type "tankegang" og behandling (løsningsorientert fokus på problemene) har vist seg å ha mye større helbredelsesprosent enn tradisjonell behandling av slike problemer.

Så jeg tror på fokus fremover mot løsningene og et bedre liv, enn bakover på problemene og det som ikke virker:-)

Gjest Cityrella

Det er topp ,Lillemus :-)

I mitt forrige forhold hadde vi det sånn, det hendte ofte jeg dultet til han om jeg så noen flotte 'fordeler' eller en fin bakende han ikke la merke til selv..

Det er festlig å ha det sånn :-)

Men hva er poenget? Hvorfor MÅ han se den dama han ikke så selv liksom? Det der blir bare for sært, og litt panisk eller hva jeg skal si.

Men hva er poenget? Hvorfor MÅ han se den dama han ikke så selv liksom? Det der blir bare for sært, og litt panisk eller hva jeg skal si.

Om man har et trygt og rolig forhold er det jo helt greit?

Det var jo ikke sånn at jeg tenkte på å vise han alle damer jeg så, da vettu :-)

Men jeg kunne da finne på å gjøre det på gøy innimellom.

Jeg er jo heller ikke blind, -ser jo om andre damer er flotte eller ikke...

Og like greit å være åpen om det vel?

Gjest Cityrella

Om man har et trygt og rolig forhold er det jo helt greit?

Det var jo ikke sånn at jeg tenkte på å vise han alle damer jeg så, da vettu :-)

Men jeg kunne da finne på å gjøre det på gøy innimellom.

Jeg er jo heller ikke blind, -ser jo om andre damer er flotte eller ikke...

Og like greit å være åpen om det vel?

"Om man har et trygt og rolig forhold er det jo helt greit?"

Jo, greit.. men hva er vitsen liksom? Hvorfor skulle jeg BE ham titte på andre damer? Ingen av oss ville fått særlig ut av det, hvertfall ikke jeg. Og som nevnt før så er ikke han typen som finner det særlig interessant å titte på damer, hvertfall ikke når vi to er sammen. (hva han gjør alene vet jeg ikke og det spiller jo ingen rolle heller)

"Det var jo ikke sånn at jeg tenkte på å vise han alle damer jeg så, da vettu :-)" Nei, bare de fine? Beklager, men det der ble bare litt for sært og uforståelig for meg.

"Jeg er jo heller ikke blind, -ser jo om andre damer er flotte eller ikke..." Ja, men so? Han trenger da vel ikke titte på flere enn han allerede gjør? For tydeligvis så er dere også sånn som sitter og ser på andre ustanselig selv når dere er sammen?

"Og like greit å være åpen om det vel?"

Eh.. ingen hemmelighet at andre folk også er pene da...

"Om man har et trygt og rolig forhold er det jo helt greit?"

Jo, greit.. men hva er vitsen liksom? Hvorfor skulle jeg BE ham titte på andre damer? Ingen av oss ville fått særlig ut av det, hvertfall ikke jeg. Og som nevnt før så er ikke han typen som finner det særlig interessant å titte på damer, hvertfall ikke når vi to er sammen. (hva han gjør alene vet jeg ikke og det spiller jo ingen rolle heller)

"Det var jo ikke sånn at jeg tenkte på å vise han alle damer jeg så, da vettu :-)" Nei, bare de fine? Beklager, men det der ble bare litt for sært og uforståelig for meg.

"Jeg er jo heller ikke blind, -ser jo om andre damer er flotte eller ikke..." Ja, men so? Han trenger da vel ikke titte på flere enn han allerede gjør? For tydeligvis så er dere også sånn som sitter og ser på andre ustanselig selv når dere er sammen?

"Og like greit å være åpen om det vel?"

Eh.. ingen hemmelighet at andre folk også er pene da...

hehe..

godt vi er forskjellige...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...