Gå til innhold

Venninne som vil ha i pose og sekk

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten ja
Skrevet

Jeg har en venninne som er alenemor. Hun er forståelig nok ofte sliten, og av og til sier hun at hun misunner meg som har en mann som (selvfølgelig) tar sin del av husarbeid, stiller opp for ungene, og rett og slett er der for meg. Hun sier at jeg har det så lettvint og greit.

Men samtidig ser hun nesten ned på forholdet vårt - hun sier det er unaturlig å være sammen med et annet menneske så mye, at hun aldri i verden unne tenke seg et kjedelig a4 liv som vi har, og at det er utenkelig for henne å flytte sammen med en mann. Hun vil ha friheten sin. Men en eventuell kjærste skal likevel ta ansvar for ungene hennes, han må regne med å sitte hjemme med ungene hennes mens hun er ute med venninner på kveldene, og alt hadde vært så mye lettere om de var to om ansvaret. Men hun vil ikke treffe en ev. kjærste mer enn 2-3 ganger i uka.

Jeg vet at dersom jeg sier at dette kan være en vanskelig kombinasjon vil hun hogge hodet av meg. Da får jeg slengt tilbake at hun ikke kunne tenke seg mitt kjedelige liv. Jeg har sagt at selv om jeg er heldig med mannen min må jeg da ta hensyn til han, jeg sier at bor man sammen må man tåle å dele fjernkontrollen, ikke alltid ha huset for seg selv etter ungenes leggetid, og tåle at mannen også får besøk av sine venner og sin familie. Hun sier da at det er min egen feil som ikke er kravstor nok??

Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan si til henne, men jeg tror det kan bli vanskelig å finne en mann som vil leke pappa og hushjelp uten å kunne forvente litt tilbake... Blir så lei av dette.

Skrevet

Jeg synes det virker som om dere bør unngå akkurat dette samtaletemaet.

Skrevet

Du får trøste deg med at det ikke er du som skal søke opp denne fantasimannen. ;-)

Neste gang hun begynner å rakke ned på ditt liv kan du jo forsøke å skifte samtaleemne. Enkelte ting blir man aldri enig om, og det kan jo være greit også å være enig om at man er uenig.

Skrevet

hun virket enkelt å gjennomskue: hun er rett og slett sjalu. og det er da ikke så rart? det er så enkelt som det. men det betyr ikke at hun har rett til å rakke ned på deg, og det er slett ikke synd på henne. det krever faktisk ganske mye energi å ha et bra forhold med noen, og masse arbeid. neste gang hun sier slikt kan du si at hvorvidt du har et a4 liv eller ikke raker ikke henne, du er lykkelig uansett- og at hun kanskje burde tenke litt mer på hvorfor hun er så fokusert på ditt liv istedetfor sitt eget. med en slik instilling kommer ikke akkurat mannfolka til å løpe etter henne for å si det sånn. har ei venninne som er temmelig lik på henne, hun er sjalu på alt og alle som har det bedre eller annerledes enn henne. er man slankere enn henne så er det bare stygt, er man kjempeforelsket er egentlig fyren er komplett idiot, har man er veldig bra forhold så er det selvsagt et eller annet som egentlig er galt, tenker man på bryllup er man bare uselvstendig osv.... slik oppførsel sier endel om meget lite selvinnsikt spør du meg. igrunnen burde vi begge kvitte oss med venninnene våre:)

Skrevet

Hvis hun virkelig mener alt det der, så kan jeg bare si "lykke til" :-)

Hun vil altså ha en kjæreste, som hun ikke skal bo sammen med, men som skal dele ansvaret for ungene hennes og husarbeidet? Han skal altså komme hjem til henne en tre-fire dager i uka og gjøre rent og/eller passe ungene? Hva skal hun gjøre da? *LOL*

".................................."

petter smart
Skrevet

Hun vil jo ikke ha en kjæreste, hun vil ha en vaskehjelp/barnepasser, slik at hun kan bruke mer tid på seg selv.

Verden er selvfølgelig full av menn som vil være interessert i noe sånt.

Gjest Sliten ja
Skrevet

Hun vil jo ikke ha en kjæreste, hun vil ha en vaskehjelp/barnepasser, slik at hun kan bruke mer tid på seg selv.

Verden er selvfølgelig full av menn som vil være interessert i noe sånt.

Det er nok ikke umulig at hun ha hushjelp nei... hun jobber bare 50%, og ungene har full plass i barnehage, og hun bruker mye tid på shopping, kafèbesøk og liknende aktiviteter. Jeg unner henne dette, misforstå meg rett, men jeg synes hun i grunnen har nokså mye tid til seg selv. (Men det er hun ikke enig i).

Gjest Sliten ja
Skrevet

hun virket enkelt å gjennomskue: hun er rett og slett sjalu. og det er da ikke så rart? det er så enkelt som det. men det betyr ikke at hun har rett til å rakke ned på deg, og det er slett ikke synd på henne. det krever faktisk ganske mye energi å ha et bra forhold med noen, og masse arbeid. neste gang hun sier slikt kan du si at hvorvidt du har et a4 liv eller ikke raker ikke henne, du er lykkelig uansett- og at hun kanskje burde tenke litt mer på hvorfor hun er så fokusert på ditt liv istedetfor sitt eget. med en slik instilling kommer ikke akkurat mannfolka til å løpe etter henne for å si det sånn. har ei venninne som er temmelig lik på henne, hun er sjalu på alt og alle som har det bedre eller annerledes enn henne. er man slankere enn henne så er det bare stygt, er man kjempeforelsket er egentlig fyren er komplett idiot, har man er veldig bra forhold så er det selvsagt et eller annet som egentlig er galt, tenker man på bryllup er man bare uselvstendig osv.... slik oppførsel sier endel om meget lite selvinnsikt spør du meg. igrunnen burde vi begge kvitte oss med venninnene våre:)

Takk for et fint innlegg! Det kan godt hende hun er sjalu ja, det har faktisk ikke falt meg inn. Kanskje hun ikke tør innrømme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...