Gå til innhold

ClearPlan og temperaturmålinger

Anbefalte innlegg

Gjest eggløsningsgåten

Jeg er 27 år og ønsker å bli gravid. Vi har nettopp begynt å forsøke etter at jeg har brukt p-piller i 6 år.

Jeg fikk to streker på ClearPlan-testen på dag 13 i syklusen. Da var streken sterkere enn kontrollstreken. Nå er det dag 17 og temperaturen har ikke øket noe særlig. Kan man ha positiv ClearPlan-test uten å ha eggløsning?

Temperaturen var slik:

Dag 6-11: snitt 36,6

Dag 12: 36,4

Dag 13-17: snitt 36,65

For meg virker ikke dette som noen overbevisende temperaturøkning. Skyldes dette manglende progesteron og kan dette være et engangstilfelle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18663-clearplan-og-temperaturm%C3%A5linger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eggløsningsgåten

Temperaturen er målt bak med digitalt termometer. Samme tid hver morgen, men måletiden har nok variert litt fra 30 sek til flere minutter (det er så vanskelig å høre pipet fra termometeret når det er der bak -under dyna).

Litt mer info:

Dag 6: 36,7

Dag 7: 36,6

Dag 8: 36,5

Dag 9: 36,6

Dag 10:36,7

Dag 11:36,5

Dag 12:36,4

Dag 13:36,6

Dag 14:36,7

Dag 15:36,6

Dag 16:36,7

Dag 17:36,7

Skjønner du noe av dette?

Hei!

Jeg er også 27 år og vi har forsøkt å få barn i 1 1/2 år, etter at jeg har brukt p-pille flere år. Som deg målte også jeg temperaturen, men fikk først etter en tid informasjon om at temp først stiger ca 2 dager etter eggløsning.

Når du bruker både eggløsningstest og temp-måler, hadde jeg stolt på eggløsningstesten. Jeg har opplevd det samme som deg, at temp ikke stiger, og spurte min lege om jeg kunne ha en "falsk" topp som gav utslag på eggløsningstesten. Det kan visst skje, men mest sannsynlig er temp.målingen som er upålitelig. Du kan imidlertid ha mens-blødning uten å ha hatt eggløsning. Det er ikke uvanlig at det kan ta noen mnd før eggløsningen kommer i rute igjen etter noen år med p-pille.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...