Babette Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Riktig! Det er ikke sammenlignbart å ha en mann MED særkullsbarn og en mann UTEN. Og når det gjelder de menn og damer som ikke har barn fra før, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal drive å ha så mye kontakt med eksen. jeg har heldigvis aldri vært nødt til å sette noen grenser, for det er ikke naturlig for verken han eller for eksen at de opprettholder kontakt med hverandre. Tross alt var det en grunn til at det ble slutt. Ja, men det trenger jo ikke være slik at man er venn med eksen fordi han er en eks. Kanskje er det til tross for. Min eks var min aller beste venn, og jeg hans. Jeg savner han forferdelig. Kjæresten min vet om og forstår dette. Han savner han på en måte han også. (De kom godt overens). Men dessverre har min eks`nye kone satt en stopper for kontakten. Jeg er også veldig usikker på om jeg orker å se dem sammen. Følelser er komplisert. Jeg er ikke tent på min eks. Men han var jo en del av livet mitt i 20 år. Det datt ut en vegg da vi ble skilt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, men det trenger jo ikke være slik at man er venn med eksen fordi han er en eks. Kanskje er det til tross for. Min eks var min aller beste venn, og jeg hans. Jeg savner han forferdelig. Kjæresten min vet om og forstår dette. Han savner han på en måte han også. (De kom godt overens). Men dessverre har min eks`nye kone satt en stopper for kontakten. Jeg er også veldig usikker på om jeg orker å se dem sammen. Følelser er komplisert. Jeg er ikke tent på min eks. Men han var jo en del av livet mitt i 20 år. Det datt ut en vegg da vi ble skilt. Var det exen din som gjorde det slutt? Siden du sier du savner ham mener jeg? Jeg kan ikke si jeg savner exen overhodet, men så var det jeg som ikke ville mer der da. Og vi var sammen bare halvparten av det dere var. Men for meg er det slik at når det er slutt så er det slutt, jeg har ikke noe behov for å ha ham i livet mitt mer, det var jo derfor jeg avsluttet forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Var det exen din som gjorde det slutt? Siden du sier du savner ham mener jeg? Jeg kan ikke si jeg savner exen overhodet, men så var det jeg som ikke ville mer der da. Og vi var sammen bare halvparten av det dere var. Men for meg er det slik at når det er slutt så er det slutt, jeg har ikke noe behov for å ha ham i livet mitt mer, det var jo derfor jeg avsluttet forholdet. Ja, det var han som gikk. Men jeg vet at han savner meg også. Ikke for å gjenforenes, men for å være venner. Det var jo det vi var de siste årene vi var gift, også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, det var han som gikk. Men jeg vet at han savner meg også. Ikke for å gjenforenes, men for å være venner. Det var jo det vi var de siste årene vi var gift, også. Men du har da vel andre venner? Og din nye kjæreste er vel din bestevenn nå? Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor du savner ham jeg, men det er sikkert bare fordi jeg ikke savner min ex. Hvorfor skulle jeg savne ham når jeg har min nye, som er så mye bedre. Men jeg er nok rar sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, men det trenger jo ikke være slik at man er venn med eksen fordi han er en eks. Kanskje er det til tross for. Min eks var min aller beste venn, og jeg hans. Jeg savner han forferdelig. Kjæresten min vet om og forstår dette. Han savner han på en måte han også. (De kom godt overens). Men dessverre har min eks`nye kone satt en stopper for kontakten. Jeg er også veldig usikker på om jeg orker å se dem sammen. Følelser er komplisert. Jeg er ikke tent på min eks. Men han var jo en del av livet mitt i 20 år. Det datt ut en vegg da vi ble skilt. Jo, men min manns kortvarige samboerforhold i yngre år kan ikke sammenlignes med 20 års samliv, da! :-) Vi har faktisk truffet henne og hennes mann på fest hos felles kjente, og det gjør meg ingenting. Han må gjerne snakke med henne, og treffes de tilfeldigvis på gata må de gjerne gå og ta en kopp kaffe sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Furien fra bøgda Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Mannfolk-schvin!!! Dere tenker som svin, agerer som svin, og må behandles som svin. Når dere i tillegg er styrt av pikken, er det ikke rart mange av oss kvinner må holde dere i stramme tøyler. Skulle bare mangle! Schvin! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Men du har da vel andre venner? Og din nye kjæreste er vel din bestevenn nå? Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor du savner ham jeg, men det er sikkert bare fordi jeg ikke savner min ex. Hvorfor skulle jeg savne ham når jeg har min nye, som er så mye bedre. Men jeg er nok rar sånn. Jeg har ikke noe behov for at du skal forstå at jeg savner ham. Men hvis du på alle livets områder kun bruker din egen erfaring som rettesnor, er det mye du ikke vil forstå. Det skader ikke å prøve å sette seg inn i hvordan andre mennesker tenker og føler, av og til. Jeg forstår f. eks. godt at det føles jævlig å gå lenge arbeidsledig, selv om jeg aldri har prøvd det. Ja, jeg kan godt sette meg inn i hvordan det føles. Og selv om jeg har tatt abort uten å føle anger eller sorg, kan jeg godt sette meg inn i hvordan det er å føle anger og sorg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har ikke noe behov for at du skal forstå at jeg savner ham. Men hvis du på alle livets områder kun bruker din egen erfaring som rettesnor, er det mye du ikke vil forstå. Det skader ikke å prøve å sette seg inn i hvordan andre mennesker tenker og føler, av og til. Jeg forstår f. eks. godt at det føles jævlig å gå lenge arbeidsledig, selv om jeg aldri har prøvd det. Ja, jeg kan godt sette meg inn i hvordan det føles. Og selv om jeg har tatt abort uten å føle anger eller sorg, kan jeg godt sette meg inn i hvordan det er å føle anger og sorg. "Jeg har ikke noe behov for at du skal forstå at jeg savner ham." Selvsagt ikke, men jeg spør nå altså fordi JEG lurer, du trenger jo ikke svare om du ikke vil... "Men hvis du på alle livets områder kun bruker din egen erfaring som rettesnor, er det mye du ikke vil forstå." Ja, og derfor spør jeg folk som deg da, for å kunne forstå også andre. Nettopp pga at jeg ikke selv kan oppleve det andre opplever. "Det skader ikke å prøve å sette seg inn i hvordan andre mennesker tenker og føler, av og til." Hallo?!? Det er jo nettopp det jeg prøver på her da, men noen har tydeligvis piggene ute i dag...? "Jeg forstår f. eks. godt at det føles jævlig å gå lenge arbeidsledig, selv om jeg aldri har prøvd det. Ja, jeg kan godt sette meg inn i hvordan det føles." Ja, det kan jo jeg og. "Og selv om jeg har tatt abort uten å føle anger eller sorg, kan jeg godt sette meg inn i hvordan det er å føle anger og sorg." Jeg og. Men jeg kan altså ikke skjønne hvorfor man etter flere år med en ny mann savner sin ex mann. Dette er tydeligvis noe DU ikke greier å forstå, og derfor er jeg på jordet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 "Jeg har ikke noe behov for at du skal forstå at jeg savner ham." Selvsagt ikke, men jeg spør nå altså fordi JEG lurer, du trenger jo ikke svare om du ikke vil... "Men hvis du på alle livets områder kun bruker din egen erfaring som rettesnor, er det mye du ikke vil forstå." Ja, og derfor spør jeg folk som deg da, for å kunne forstå også andre. Nettopp pga at jeg ikke selv kan oppleve det andre opplever. "Det skader ikke å prøve å sette seg inn i hvordan andre mennesker tenker og føler, av og til." Hallo?!? Det er jo nettopp det jeg prøver på her da, men noen har tydeligvis piggene ute i dag...? "Jeg forstår f. eks. godt at det føles jævlig å gå lenge arbeidsledig, selv om jeg aldri har prøvd det. Ja, jeg kan godt sette meg inn i hvordan det føles." Ja, det kan jo jeg og. "Og selv om jeg har tatt abort uten å føle anger eller sorg, kan jeg godt sette meg inn i hvordan det er å føle anger og sorg." Jeg og. Men jeg kan altså ikke skjønne hvorfor man etter flere år med en ny mann savner sin ex mann. Dette er tydeligvis noe DU ikke greier å forstå, og derfor er jeg på jordet? Svaret er vel sannsynligvis så enkelt som at jeg ikke forstår det selv heller. Og jeg har ikke piggene ute, jeg bare sier at det er mye du ikke vil kunne forstå hvis du kun bruker egne erfaringer som verktøy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Svaret er vel sannsynligvis så enkelt som at jeg ikke forstår det selv heller. Og jeg har ikke piggene ute, jeg bare sier at det er mye du ikke vil kunne forstå hvis du kun bruker egne erfaringer som verktøy. "Og jeg har ikke piggene ute, jeg bare sier at det er mye du ikke vil kunne forstå hvis du kun bruker egne erfaringer som verktøy." Det vet jeg, men det er tross alt det jeg har å gå på da, alt annet må jeg føle meg fram til da. Og da er det bedre å spørre folk, enn å gjette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1279989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg vil her prøve å svare på noen av spørsmålene dine: "Jeg lurer på om dere som sliter med sjalusi i forhold til kjærestens gamle kjærester også sliter med kjærestens vanlige venninner? For mange av oss har barndomsvenner. Jenter som gutter. Noen av oss er i mindre eller større vennegjenger. Her er det ofte jenter og gutter. Enkelte av oss stikker ut og tar en kaffe med en venn i ny og ne, uten kjæresten. Enten kaffepartneren er en jentevenn eller en guttevenn. Er dette også et problem?" Nei "Hva om jentevennen er jævla pen? Er det et problem at deres nye kjæreste stikker og ser en film med sin 10 år gamle venninne på samme måte som han har gjort i de 10 årene han har kjent henne? Eller bør dette vennskapet opphøre når han møter deg?" Ingen vennskaper skal opphøre når man møter en ny kjæreste. Men jeg ville synes det var rart (om ikke uakseptabelt) hvis han skulle overnatte hos henne om natten, osv. Jeg ville ikke følt meg mer truet av en pen dame enn han ville gjort av en av mine pene kamerater. "Og hva med dem man har hatt sex med. Ikke en kjæreste men et tilfeldig knull. Sånne finnes vel i en hver vennegjeng. Mange av oss har en eller annen gang feid over en i vennegjengen, for ikke å snakke om opptil flere blant noen i vennegjengens venner. Er dette også folk man bør holde seg unna?" Jeg har aldri feid over noen i vennegjengen, og det har ingen i vennegjengen min gjort med hverandre. Hvis jeg hadde havnet i seng med noen av mine kamerater, tror jeg det ville ødelagt vennskapet. Jeg er i et fast forhold nå, men da jeg ikke var det holdt jeg meg også unna ONS, for de erfaringene jeg har hatt med det er at det kommer for mange følelser ut av det. Jeg har opplevd menn som ikke gir seg med å mase og påstår de "elsker meg" etter en natt. "Trenger man egentlig venner når man har kjæreste? Det er vel egentlig spørsmålet." Ja, men partneren min ville aldri føle at han er et tidsfordriv jeg tyr til når det ikke er noen av vennene mine som har tid. "Nei, her er det uhyre mange eiesyke mennesker. Spesielt kvinnfolk. Dere stoler overhodet ikke på partnerne deres, og det forklarer vel egentlig hvorfor dere må skrive her på samlivsforumet i utgangspunktet." Det er vist like mange menn som kvinner som starter tråder her på samlivsforumet. "Ikke rart ting går dårlig eller kommer til å gå dårlig en gang i framtiden. Hvorfor man er sammen med mennesker man ikke stoler på er ikke for meg til å fatte, men det er absurd å lese hvordan disse jentene, for det er stort sett jenter, gjør problemet til guttens. Det er ikke jentas sjalusi som er problemet. Det er guttens venninne som er problemet. Altså ligger problemet hos gutten og det er han som må løse det ved å kutte ut en venn." Hvorfor fortsette å være sammen med personen selv om ikke alt er som på en rosa sky? Fordi hvis alle gav opp hver gang det minste problem kom, var det svært få par som ville gifte seg, og alle barn som kom til verden ville være resutlatet av ONS eller kunstig befruktning. Man går ikke fra en person fordi man har et problem i forholdet hvis man elsker hverandre. MAN LØSER PROBLEMET!!! Hvis det er sjalusi i det forhold er det begges problem. Og enhver oppegående mann vil forstå at det ikke er akseptabelt å tilbringe halvparten av sin våkne tid med eksdama hvis man vil beholde den nye dama. Menn blir dessuten lettere sjalu enn kvinner-det er i hvert fall min erfaring. "Makan til selvsentrete kvinnfolk." Det er tydelig at du ikke vet noe som helst om "kvinnfolk"!!! "Heldigvis fungerer ikke verden i virkeligheten slik samlivsforumet her ser ut til å fungere. Jeg er 30 år gammel og har i hvert fall ikke sett mye til den slags oppførsel til nå. Jeg har god erfaring med å bli stolt på, og jeg stoler selv på dem jeg er sammen med. Hvis ikke hadde jeg ikke vært sammen med dem. Jeg ser det samme hos mine venner. Vil jeg ut og ta en kaffe eller en øl med en god venninne gjør jeg det. Ingen har problemet med det. De to som har hatt problemer med det var sykelige sjalue, og de dumpet jeg naturligvis. Det går ikke an å være sammen med den slags mennesker. Disse har problemer og trenger hjelp langt utover det noen på utsiden av gjerdet til et gærnehus kan gi." Beklager å si det, men med denne holdningen til samlivsproblemer kommer du vist til å dø alene. Personlig har jeg (og kjæresten) hatt mange problemer i forholdet, bl.a. sjalusi. Det letteste ville selvsagt vært å gå fra ham så snart problemene viste seg, men vi jobbet oss gjennom dem og har det bedre enn noen sinne. "Jeg forstår for øvrig heller ikke problemet med en persons fortid i form av en tidligere kjæreste. Ofte er vel mine tidligere kjærester de siste jeg vil til sengs med, uansett hvor gode venner de er. Det er fortid. Noe som er over." Selvsagt, her er jeg enig, men noen mennesker vil gjerne fortelle den nye kjæresten om tidligere sexpartnere, og dèt synes ingen det er morsomt å høre på. "Verre må det være med nye jenter. Så hvis ikke dere sjalusipsykopatene visste det før så vet dere det nå. Trusselbildet er langt større når typen er på byen og møter lettkledde berusede unge kvinner med former til å dø for, enn når han er ute og tar en kaffe med sin forhenværende kjærlighet." Hvis menn ikke klarer å holde seg unna kvinner de møter på byen, kan han like godt gå fra dama med det samme, for klarer han ikke holde seg i skinnet, har han ikke møtt den store kjærligheten ennå, og de fortjener begge bedre. "Mitt tips til de som vil at kjæresten skal kutte ut gamle venninner som tilfeldigvis er veldig pene, tidligere kjærester eller et fylleknull en eller annen gang i fortiden, er at de konfronterer gutten eller jenta med sine tanker. Så får vi se hvor lenge det varer. For er det noe som sliter på et forhold er det sjalusi og mistillit. De som ikke ser dette har enten aldri vært i et forhold eller så er de veldig, veldig unge. Trust no one! Med den innstillinga kommer det til å gå dere godt!" Det kommer vist i hvertfall ikke til å gå deg godt, med dette kvinnesynet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg vil slå et slag for sjalusien, jeg! Det er naivt å gå rundt å stole 100% på den andre ett helt liv. All statistikk viser det. Min erfaring er at når jeg aldri, uansett situasjon, ikke føler et bitte lite stikk av sjalusi, da bryr jeg meg ikke om det jeg har. Jeg er ikke redd for å miste, tankene mine er allerede på andre jaktmarker. Det er langt mellom å like det man har så godt at man blir litt usikker, til å kontrollere den andres liv. Små sjalusistikk er et godt tegn! Godt sagt. Alle "eksperter" sier jo at litt sjalusi har forholdet bare godt av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Men nå snakker jo ikke om små sjalusistikk. Jeg snakker nettopp om det å kontrollere andres liv, slik du åpenbart heller ikke har noe til overs for. Du skal kanskje la være med å generalisere folk fordi de sier her på samlivsforumet at de har et problem med èn ting. Du kjenner jo ikke personene, og det er urettferdig å si at de vil kontrollere andres liv fordi de ikke liker at kjæresten f.eks. snur seg på gata etter andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 "Sannheten er jo at halvparten av oss faktisk finner på noe tull, " Ja, men sier at 50% av oss alle er utro, så hvis det ikke er deg selv, ja da må det være partneren din! ;-) Det er vist kun 25% av oss som er utro, så det må være en utro person i annethvert forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er ikke innenfor rimelighetens grenser når noen sliter seg fordervet over at kjæresten stikker ut med jentegjengen, drar på en jentetur til syden, er livredde hver gang hun er på byen og ikke kommer hjem før klokka fem, begynner å sjekke tekstmeldingene til partneren, og vil få fyren til å droppe, som jenta under her er inne på, en venninne fordi han tidligere har vært sammen med henne men nå er en god venn. Man skal ta hensyn, men det går, som skrevet i hovedinnlegget, begge veier. Og en som krever noe sånt tar ikke hensyn. Jeg ville dumpet en jente som ikke stolte på meg. Det går rett og slett ikke an å være sammen med en sånn jente. Det er for slitsomt. Jeg har nylig gjort det også. Ikke bare derfor, men det var en av hovedgrunnene. Du aner ikke hvor slitsomt det er med alt det meningsløse gnålet om hvor jeg har vært, hvorfor jeg ikke svarte på sms før etter et par timer, hvorfor vi dro ut etter guttekvelden fordi hun foretrekker at par går ut sammen, hvem det var som sendte den sms-en, osv. Jeg tviler ikke på at det er slitsomt å være veldig sjalu, men jeg er ikke i tvil om at det er minst like ille når noen ikke stoler på en. Kjæresten min og jeg forteller hverandre sånn automatisk, og dèt har ikke noe med sjalusi å gjøre. Jeg stoler på ham, men derfor kan jeg allikevel lure på hva han går og driver med-av interesse for partnerens liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wer bist du? Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Mannfolk-schvin!!! Dere tenker som svin, agerer som svin, og må behandles som svin. Når dere i tillegg er styrt av pikken, er det ikke rart mange av oss kvinner må holde dere i stramme tøyler. Skulle bare mangle! Schvin! Gratulerer, du har vunnet et æresmedlemsskap i OTTAR. Men du er vel medlem allerede, antakelig...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg vil her prøve å svare på noen av spørsmålene dine: "Jeg lurer på om dere som sliter med sjalusi i forhold til kjærestens gamle kjærester også sliter med kjærestens vanlige venninner? For mange av oss har barndomsvenner. Jenter som gutter. Noen av oss er i mindre eller større vennegjenger. Her er det ofte jenter og gutter. Enkelte av oss stikker ut og tar en kaffe med en venn i ny og ne, uten kjæresten. Enten kaffepartneren er en jentevenn eller en guttevenn. Er dette også et problem?" Nei "Hva om jentevennen er jævla pen? Er det et problem at deres nye kjæreste stikker og ser en film med sin 10 år gamle venninne på samme måte som han har gjort i de 10 årene han har kjent henne? Eller bør dette vennskapet opphøre når han møter deg?" Ingen vennskaper skal opphøre når man møter en ny kjæreste. Men jeg ville synes det var rart (om ikke uakseptabelt) hvis han skulle overnatte hos henne om natten, osv. Jeg ville ikke følt meg mer truet av en pen dame enn han ville gjort av en av mine pene kamerater. "Og hva med dem man har hatt sex med. Ikke en kjæreste men et tilfeldig knull. Sånne finnes vel i en hver vennegjeng. Mange av oss har en eller annen gang feid over en i vennegjengen, for ikke å snakke om opptil flere blant noen i vennegjengens venner. Er dette også folk man bør holde seg unna?" Jeg har aldri feid over noen i vennegjengen, og det har ingen i vennegjengen min gjort med hverandre. Hvis jeg hadde havnet i seng med noen av mine kamerater, tror jeg det ville ødelagt vennskapet. Jeg er i et fast forhold nå, men da jeg ikke var det holdt jeg meg også unna ONS, for de erfaringene jeg har hatt med det er at det kommer for mange følelser ut av det. Jeg har opplevd menn som ikke gir seg med å mase og påstår de "elsker meg" etter en natt. "Trenger man egentlig venner når man har kjæreste? Det er vel egentlig spørsmålet." Ja, men partneren min ville aldri føle at han er et tidsfordriv jeg tyr til når det ikke er noen av vennene mine som har tid. "Nei, her er det uhyre mange eiesyke mennesker. Spesielt kvinnfolk. Dere stoler overhodet ikke på partnerne deres, og det forklarer vel egentlig hvorfor dere må skrive her på samlivsforumet i utgangspunktet." Det er vist like mange menn som kvinner som starter tråder her på samlivsforumet. "Ikke rart ting går dårlig eller kommer til å gå dårlig en gang i framtiden. Hvorfor man er sammen med mennesker man ikke stoler på er ikke for meg til å fatte, men det er absurd å lese hvordan disse jentene, for det er stort sett jenter, gjør problemet til guttens. Det er ikke jentas sjalusi som er problemet. Det er guttens venninne som er problemet. Altså ligger problemet hos gutten og det er han som må løse det ved å kutte ut en venn." Hvorfor fortsette å være sammen med personen selv om ikke alt er som på en rosa sky? Fordi hvis alle gav opp hver gang det minste problem kom, var det svært få par som ville gifte seg, og alle barn som kom til verden ville være resutlatet av ONS eller kunstig befruktning. Man går ikke fra en person fordi man har et problem i forholdet hvis man elsker hverandre. MAN LØSER PROBLEMET!!! Hvis det er sjalusi i det forhold er det begges problem. Og enhver oppegående mann vil forstå at det ikke er akseptabelt å tilbringe halvparten av sin våkne tid med eksdama hvis man vil beholde den nye dama. Menn blir dessuten lettere sjalu enn kvinner-det er i hvert fall min erfaring. "Makan til selvsentrete kvinnfolk." Det er tydelig at du ikke vet noe som helst om "kvinnfolk"!!! "Heldigvis fungerer ikke verden i virkeligheten slik samlivsforumet her ser ut til å fungere. Jeg er 30 år gammel og har i hvert fall ikke sett mye til den slags oppførsel til nå. Jeg har god erfaring med å bli stolt på, og jeg stoler selv på dem jeg er sammen med. Hvis ikke hadde jeg ikke vært sammen med dem. Jeg ser det samme hos mine venner. Vil jeg ut og ta en kaffe eller en øl med en god venninne gjør jeg det. Ingen har problemet med det. De to som har hatt problemer med det var sykelige sjalue, og de dumpet jeg naturligvis. Det går ikke an å være sammen med den slags mennesker. Disse har problemer og trenger hjelp langt utover det noen på utsiden av gjerdet til et gærnehus kan gi." Beklager å si det, men med denne holdningen til samlivsproblemer kommer du vist til å dø alene. Personlig har jeg (og kjæresten) hatt mange problemer i forholdet, bl.a. sjalusi. Det letteste ville selvsagt vært å gå fra ham så snart problemene viste seg, men vi jobbet oss gjennom dem og har det bedre enn noen sinne. "Jeg forstår for øvrig heller ikke problemet med en persons fortid i form av en tidligere kjæreste. Ofte er vel mine tidligere kjærester de siste jeg vil til sengs med, uansett hvor gode venner de er. Det er fortid. Noe som er over." Selvsagt, her er jeg enig, men noen mennesker vil gjerne fortelle den nye kjæresten om tidligere sexpartnere, og dèt synes ingen det er morsomt å høre på. "Verre må det være med nye jenter. Så hvis ikke dere sjalusipsykopatene visste det før så vet dere det nå. Trusselbildet er langt større når typen er på byen og møter lettkledde berusede unge kvinner med former til å dø for, enn når han er ute og tar en kaffe med sin forhenværende kjærlighet." Hvis menn ikke klarer å holde seg unna kvinner de møter på byen, kan han like godt gå fra dama med det samme, for klarer han ikke holde seg i skinnet, har han ikke møtt den store kjærligheten ennå, og de fortjener begge bedre. "Mitt tips til de som vil at kjæresten skal kutte ut gamle venninner som tilfeldigvis er veldig pene, tidligere kjærester eller et fylleknull en eller annen gang i fortiden, er at de konfronterer gutten eller jenta med sine tanker. Så får vi se hvor lenge det varer. For er det noe som sliter på et forhold er det sjalusi og mistillit. De som ikke ser dette har enten aldri vært i et forhold eller så er de veldig, veldig unge. Trust no one! Med den innstillinga kommer det til å gå dere godt!" Det kommer vist i hvertfall ikke til å gå deg godt, med dette kvinnesynet! Du bør sette deg på skolebenken igjen. Du leser imellom linjene som rabiat klovn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Merkelig å våkne opp fra min drøm og lese denne tråden Jeg drømte nemlig at samboeren ringte meg og sa at han heller ville være sammen med en god venninne (og ex)! Jeg ble helt fortvilet og ropte: -"hvis jeg ikke kan stole på deg, hvem skal jeg kunne stole på da?" Jeg ble litt skremt av at jeg kunne finne på noe så tullete å drømme om. Er det noen han ikke ville finne på å være utro med, så er det hans gamle venninner! Samboeren min går ofte ut med venninner, han har også flere venninner enn kompiser- helt uproblematisk. En natt ble han borte hele natta uten å si fra. Jeg var mest redd det hadde hendt noe med han. Stoler helt og fult på han. Ellers ser jeg ikke vitsen med å være sammen. Men i begynnelsen av forholdet hadde han en dame han hadde møtt på nettet som han drev å skrev med, og da foreslo jeg at jeg kunne ta hennes plass :-) Tror du har vært litt uheldig med damene du har vært sammen med, de fleste damer er vel ikke kontrollfrikere? eller? Ikke uheldig. Det er bare to som har vært kontrollfreaker. Dette er ikke et innlegg om kvinnfolk men om sjalusi. Mannfolk som kvinnfolk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Du skal kanskje la være med å generalisere folk fordi de sier her på samlivsforumet at de har et problem med èn ting. Du kjenner jo ikke personene, og det er urettferdig å si at de vil kontrollere andres liv fordi de ikke liker at kjæresten f.eks. snur seg på gata etter andre. Som sagt: Skolebenken neste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Men hvis noen sliter veldig, så synes jeg jo at partneren bør støtte og prøve å hjelpe da, om personen er interessert i å bevare forholdet. Jeg synes ikke det er fullstendig uhørt å kanskje ikke være så mye med en venninne (som faktisk er en ex) hvis den nye kjæresten sliter med dette. Jeg heller skjønner ikke helt hvorfor man har behov for å være venn slik med en ex. Exer er for meg fortid, og holder man fast i dem, virker det liksom ikke som man er ferdig med dem.. For meg er det største problemet hva sjalusi angår at jeg ikke stoler på alle kompisene til kjæresten. Og da er jeg redd at presset fra disse "ustabile" kanskje blir stort for min kjære, sånn at han gjør ting han normalt ikke ville gjort. (For noen av disse kompisene er damer ALT som betyr noe, koste hva det koste vil.. og da er det ikke så moro å slippe ham på guttetur til Amsterdam...) Jeg tror ikke du vet hvor slitsomt det er å være sammen med en sjalu person. Det river i stykker både deg og forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186639-trenger-man-egentlig-noen-andre-personer-enn-sin-kj%C3%A6re/page/5/#findComment-1280264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.