Gå til innhold

Trenger man egentlig noen andre personer enn sin kjære?

Anbefalte innlegg

Gjest Cityrella

Jeg er absolutt 100 % enig, selvom jeg er kvinne. Og jeg hadde aldri funnet meg i at en kjæreste prøvde å nekte meg å omgå en gammel kjæreste eller en av kompisene mine, livet mitt er jo rikt på grunn av dem.

Hva er det som gjør at ditt liv blir så mye rikere av å pleie kontakten med en eks kjæreste? En du har valgt å ikke være sammen med mer...

Fortsetter under...

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

38

• Babette

10

• Ginniey

9

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Hva er det som gjør at ditt liv blir så mye rikere av å pleie kontakten med en eks kjæreste? En du har valgt å ikke være sammen med mer...

Fordi en eks ikke nødvendigvis er bare det, han kan også være en god venn.

Gjest Cityrella

Fordi en eks ikke nødvendigvis er bare det, han kan også være en god venn.

Ja, for personen var jo nødvendigvis ens bestevenn når man var sammen med vedkommende.

Det jeg ikke skjønner er at man har behov for nettopp denne vennen når det er slutt, for det var jo ikke bare en venn personen var, det var ikke vennskapet som var grunnen til at man hadde et forhold. For meg virker det å ha måtte ha kontakt med ekser som at man bare ikke helt greier å slippe denne gamle-kjæresten, og gå videre.

Ja, for personen var jo nødvendigvis ens bestevenn når man var sammen med vedkommende.

Det jeg ikke skjønner er at man har behov for nettopp denne vennen når det er slutt, for det var jo ikke bare en venn personen var, det var ikke vennskapet som var grunnen til at man hadde et forhold. For meg virker det å ha måtte ha kontakt med ekser som at man bare ikke helt greier å slippe denne gamle-kjæresten, og gå videre.

Jeg skjønner at du tenker sånn, men de få kjærestene jeg har to vært venner før vi ble sammen og forblitt vennene mine etterpå, og vi er ferdige med hverandre. Jeg er veldig klar på at når jeg går inn i ett forhold, så gjør jeg det med total tillit eller ikke i det hele tatt.

Gjest svaksterk

Heisann :-)

Jeg er ikke spesiellt sjalu av natur, så det er mulig jeg ikke kommer inn under denne tråden.

Men... folk er ulike, og når det kommer til gutter er de også ulike. Noen har en fremtreden i forhold til sine jentevenner som kan gjøre at dama blir sjalu, mye flørting, varm/kald oppførsel osv... andre er jeg igjen helt trygge på. At de har jentevenner går fint så lenge jeg er trygge på den personen jeg treffer. Noen veninner av meg har guttevenner som tydelig er forelsket i dem, og *henger* rundt dem i håp om noe mer. Hvis jeg hadde vært dama deres ville jeg IKKE syntes det var bra, og dermed blitt sjalu..

Forrige gutten jeg datet merket jeg sjalusien blomstret, men så viste det seg at det var med rette. Jeg var tilbakeholden og skeptisk, og trodde det hadde med min bakgrunn å gjøre, men jeg fikk rett, han var ikke til å stole på, og jeg fulgte mine instinkter, konfronterte og kuttet ham ut.

Nå dater jeg en ny flott gutt. Som jeg kjenner jeg stoler på. Han har også jentevenner og det er heeelt i orden.

Tror det kan komme an på gutten også, hvilke vibber han sender ut om sine jentevenner.

:-) Ha en fin kveld

Herrgud, du har en absolutt fundamentalistisk holdning til dette med sjalusi. Nesten like irriterende som sjalusien i seg selv. Tror ikke jeg hadde holdt ut med en type som åpenbart er like girly som jenter selv. Kanskje et varsko tegn at dette er ditt yndlingstema nummer 1 på dol. Sett deg på skolebenken :-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Herrgud, du har en absolutt fundamentalistisk holdning til dette med sjalusi. Nesten like irriterende som sjalusien i seg selv. Tror ikke jeg hadde holdt ut med en type som åpenbart er like girly som jenter selv. Kanskje et varsko tegn at dette er ditt yndlingstema nummer 1 på dol. Sett deg på skolebenken :-)

Mine favorittemaer på dol er analsex, shaving og rimming. Det er noe alle vet.

Sjalusiinnlegget var bare et resultat av et par-tre dagers komplett vannvidd her inne fra ustabile kvinnfolk med seriøse psykiske problemer.

For øvrig er nesten alle som svarer meg her enige, så i så fall er vi mange gærninger her.

Sjalusiinnlegget var bare et resultat av et par-tre dagers komplett vannvidd her inne fra ustabile kvinnfolk med seriøse psykiske problemer.

For øvrig er nesten alle som svarer meg her enige, så i så fall er vi mange gærninger her.

Hva er rimming?

Det går ann å være enig med modifikasjoner.

Gjest KariKruskakli

Da jeg traff mannen min hadde han en jentevenn (En ganske nyskaffet sådan)

Jeg møtte henne med åpent sinn, og var ikke det minste sjalu.

(Skjønte at hun ikke var en han ville falle for)

Men det var veldig motsatt da. Hun taklet ikke at han hadde fått kjæreste og brukte mye tid på meg. Hun hadde visst veldig mye negativt å si allerede etter første møte. Både mannen min og jeg ble veldig skuffet over henne og kuttet henne ut.

Jeg synes selv jeg var veldig hyggelig mot henne, derfor ble jeg nok en smule såret, da jeg etterpå bare fikk høre dritt.

Så i dette tilfellet var det nok vennen som var sjalu. Jeg kan ihvertfall ikke tolke det på noen annen måte.

Annonse

ShitDiddelyDo

Da jeg traff mannen min hadde han en jentevenn (En ganske nyskaffet sådan)

Jeg møtte henne med åpent sinn, og var ikke det minste sjalu.

(Skjønte at hun ikke var en han ville falle for)

Men det var veldig motsatt da. Hun taklet ikke at han hadde fått kjæreste og brukte mye tid på meg. Hun hadde visst veldig mye negativt å si allerede etter første møte. Både mannen min og jeg ble veldig skuffet over henne og kuttet henne ut.

Jeg synes selv jeg var veldig hyggelig mot henne, derfor ble jeg nok en smule såret, da jeg etterpå bare fikk høre dritt.

Så i dette tilfellet var det nok vennen som var sjalu. Jeg kan ihvertfall ikke tolke det på noen annen måte.

Hehe, den dama tenkte i hvert fall ikke spesielt langt da hun begynte å snakke dritt om vennens nye kjæreste, altså deg.

ShitDiddelyDo

Jeg er uenig i at sjalusi kun er et onde.

Og uenig i at man trenger å ha et behov for å samle på alle ekser til enhver tid. Eks=Fortid.

Du nevner over at jeg bør sette meg på skolebenken.

Dersom du leser ut av mitt innlegg at sjalusi kun er et onde og at jeg mener alle bør samle på flest mulig ekser, er det nærliggende å be deg ta min stol i et eller annet klasserom.

Gjest KariKruskakli

Hehe, den dama tenkte i hvert fall ikke spesielt langt da hun begynte å snakke dritt om vennens nye kjæreste, altså deg.

Nei, men jeg er veldig glad for at mannen min fortalte det til meg (Han ble vel skuffet han også)

Ellers ville jo ikke jeg ha ant noen ting og fortsatt treffe henne og innbille meg at hun var like interserte i å bli kjent med meg, som jeg i henne.

Gjest Ugga Bugga

Jeg har ikke lest hele denne tråden (den er lang), og heller ikke de andre sjalusitrådene det refereres til.

Jeg vil bare si at sjalusi ikke nødvendigvis bare er et onde, og de fleste av oss føler vel et stikk av sjalusi en gang i blant, hvis kjæresten f.eks. skal ut med en fin dame/mann. Dessuten kan det vel være litt smigrende om kjæresten blir litt sjalu også, det er vel et tegn på at han bryr seg.

Et problem blir det vel først hvis sjalusien har gått så langt at man føler et behov for å kontrollere den andre, hvem han er sammen med, hva han gjør til enhver tid osv. Da sliter man virkelig.

ShitDiddelyDo

Jeg har ikke lest hele denne tråden (den er lang), og heller ikke de andre sjalusitrådene det refereres til.

Jeg vil bare si at sjalusi ikke nødvendigvis bare er et onde, og de fleste av oss føler vel et stikk av sjalusi en gang i blant, hvis kjæresten f.eks. skal ut med en fin dame/mann. Dessuten kan det vel være litt smigrende om kjæresten blir litt sjalu også, det er vel et tegn på at han bryr seg.

Et problem blir det vel først hvis sjalusien har gått så langt at man føler et behov for å kontrollere den andre, hvem han er sammen med, hva han gjør til enhver tid osv. Da sliter man virkelig.

Det er selvsagt det siste jeg snakker om. Ikke et stikk av sjalusi.

Problemene oppstår først når det er åpenbart at partneren ikke stoler på deg.

Du nevner over at jeg bør sette meg på skolebenken.

Dersom du leser ut av mitt innlegg at sjalusi kun er et onde og at jeg mener alle bør samle på flest mulig ekser, er det nærliggende å be deg ta min stol i et eller annet klasserom.

Jeg leste ikke bare ett av dine innlegg.

Skolebenken var ett uttrykk du brukte til en annen doller, som jeg synes var litt vel på kanten, derfor brukte jeg det for å erte deg litt tilbake. Men nå må jeg avslutte for i kveld. Ha det fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...