Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som er lykkelig gift, men kanskje ting har blitt litt kjedelig mellom meg og min kone. Vi har vært sammen i 3,5 år, og gift i litt over ett. Men inntil for to uker siden trodde jeg at jeg elsket henne og at jeg kom til å fortsette med det. Da traff jeg en fantastisk kvinne, ble mer forelsket enn noensinne og har hatt noen herlige stunder med henne. Tror at hun er mer av en "soul mate" enn min kone? Hva bør jeg gjøre? Har ikke lyst til å forlate min kone, lurer på om jeg ikke allerede har gjort det, og føler at denne nye kvinnen er for god til at jeg kan la være å satse på henne?

Clue1365380406
Skrevet

Det er lett å tro at noen er ens soulmate sånn i starten, når en er forelsket og befinner seg på en rosa sky.

Du har kjent henne i TO UKER!!! Hun har MANGE sider som du ikke aner noe om enda, så jeg synes rett og slett du er naiv!

Du har valgt din kone ved å gifte deg med henne, teller det ingenting nå?

Gjest falturiltura
Skrevet

Gir du virkelig opp så lett? Er det ikke verd å kjempe litt for ekteskapet ditt og konen din? Du er revet med og betatt....men det er ikke sikkert gresset er grønnere på den andre sden.

Man kan ikke skille seg bare fordi man har blitt litt betatt og tror noen er ens soulmate......Det er ikke sikkert det føles slik når hverdagen kommer. Tenk på ekteskapsløftet ditt på kona som du er glad i, hvordan det var når du traff henne osv....og kutt ut denne andre dama. Herregud, ikke kast deg inn i et annet forhold når du er gift!

skorpionfisken
Skrevet

Du har gått bak ryggen på din kone. Ditt velvære betyr mer for deg enn din kone gjør, så da er jeg enig med deg i at du kanskje ikke elsker henne.

Om du får det bra med den nye er jo bare en måte å finne ut på. Men for din kones del bør du slutte å gå bak ryggen på henne. Hun bør få være med på denne avgjørelsen. Skal det bli dere to eller skal dere skilles sånn at du kan prøve ut forholdet til den nye.

Min erfaring er at vi ble skilt, han fikk prøve ut forholdet til den nye, de giftet seg og lever lykkelig sammen. Samtidig fikk jeg muligheten til å bli lykkelig i mitt liv. Men det er jo ikke dermed sagt at det klaffer med deg og denne nye. I nyforelskelsens rus er alle fantastiske, det går en stund før man oppdager at de er helt vanlige mennesker.

Det verste er å bli holdt uvitende, samtidig som det er andre som vet. Det er mye verre enn selve utroskapen.

Gjest Elextra
Skrevet

Dere har vært sammen en stund, og ting begynner å normalisere seg. Da er det naturlig å etterhvert legge merke til andre, og også kanskje til å bli litt fascinert. Dette opplever de fleste. Men de fleste holder igjen og unnlater å falle for fristelsen! Om man skulle falle for slike fristelser, har man neppe mulighet til å oppleve et livslangt kjærlighetsforhold, om det skulle være et ønske. Hvis du ønske å bytte partner hvert tredje eller fjerde år er det sikkert greit. Men da synes jeg ikke du skal gifte deg med kjærestene dine og love dem evig troskap.

Uansett er det forferdelig lite realt å gå bak ryggen på din kone.

Gjest Sinai
Skrevet

Dere har vært sammen en stund, og ting begynner å normalisere seg. Da er det naturlig å etterhvert legge merke til andre, og også kanskje til å bli litt fascinert. Dette opplever de fleste. Men de fleste holder igjen og unnlater å falle for fristelsen! Om man skulle falle for slike fristelser, har man neppe mulighet til å oppleve et livslangt kjærlighetsforhold, om det skulle være et ønske. Hvis du ønske å bytte partner hvert tredje eller fjerde år er det sikkert greit. Men da synes jeg ikke du skal gifte deg med kjærestene dine og love dem evig troskap.

Uansett er det forferdelig lite realt å gå bak ryggen på din kone.

Enig! Man skal passe seg for å lete etter grønnere gress! (som holder seg grønt :)

Skrevet

Legger merke til at du begynner innlegget ditt med å skrive at du er LYKKELIG gift!!

Så hva mere er det da du forventer å få ut av et evt. nytt forhold??

Skrevet

Joda, der har jeg vært. Men ordtaket: gresser er ikke grønnere på andre siden av gjerdet - er et bra ordtak.

I starten er alt uforpliktende og kjempedeilig. Men hverdagen kommer i alle forhold.

Så rådet er: Prøv å finn tilbake til hvorfor du forelsket deg i din kone, og tenkt veldig nøye over om det er vært å risikere dette forholdet for noe du ikke vet noe om.

serendipity
Skrevet

Tror du ikke at du i løpet av livet kommer til å treffe langt flere enn denne kvinnen du vil føle kjemi med? Men du kan jo ikke harve over alle du føler er din soulmate?

Skrevet

Du sier du er lykkelig med din kone. Så hvorfor forlate henne? Jeg tror de fleste i løpet av livet møter mange de blir tiltrukket av og følger kjemi med, uten å forlate partneren av den grunn.

Skrevet

Legger merke til at du begynner innlegget ditt med å skrive at du er LYKKELIG gift!!

Så hva mere er det da du forventer å få ut av et evt. nytt forhold??

prøve hjemligforhold det er bra

Skrevet

du er utro etter bare 3.5 år ja....lykke til for å si det sånn.........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...