Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest mannfolk !
Skrevet

Jeg er sammen med verdens beste mann (i mine øyne i allefall). Vi har vært sammen i to år og har det utrolig fint sammen.

Hans forrige forhold varte i under to år, men de klarte nå og gifte seg i løpet av denne korte tiden, men som dere skjønner ble ekteskapet kort. Og oppgjøret etterpå et sant helvete.

Han har alltid sagt at det skurret litt i dette forholdet hele tiden, så det var dumt av de å gifte seg, men det ble nå sånn. Men det er i tiden etter bruddet at han har mistet alt av tillit til denne damen, hun oppførte seg på en forferdelig måte mot både ham og alle deres venner. Noe som gjorde at hun har ingen av vennene igjen, og min mann hater henne som pesten. Jeg har lest alt av dokumentasjon i saken, så jeg vet at han ikke lyver om dette til meg.

Men nok om det, vi har ikke noe mer med henne å gjøre, så hun plager meg ikke i det hele tatt.

MEN: her en dag fant plutselig min kjære gamle videokassetter fra bryllupet, bryllupsreisen osv. Og da blir han sittende og se på dette i timesvis mens jeg er hjemme.

Jeg forsøkte å si til ham at jeg var ikke akkurat interessert i å se detaljer fra hans tidligere forhold, så bad ham om å pakke disse videoene bort, og hvis han absolutt måtte se de, så hadde jeg vært takknemmelig for at han så på de når jeg ikke var til stede.

Han ble rasende, og skjelte meg ut og sa at jeg måtte akseptere at han har en fortid. Noe jeg absolutt gjør, for jeg har en fortid jeg også, men jeg har ikke bilder, videoer osv. fra fortiden min flytende rundt i huset vårt, og sitter og ser på dette i timesvis.

Av respekt for min nye, har alt fra min fortid blitt pakket ned i esker og satt på loftet. Og skulle nå en av mine ekser sende meg en sms, eller ringe fordi han lurer på noe (det har skjedd 2 ganger på 2 år), så får jeg høre det i ukesvis etterpå.

Hvordan ville dere reagert i samme situasjon?

Gjest Cityrella
Skrevet

Jeg synes han høres usympatisk ut på dette området. Av respekt for deg måtte han da kunne tittet litt på videoene da du ikke var der.

I utgangspunktet forstår jeg vel ikke helt hvorfor han sitter i timesvis og mimrer, om han virkelig hater denne dama sånn.

Gjest mannfolk !
Skrevet

Jeg synes han høres usympatisk ut på dette området. Av respekt for deg måtte han da kunne tittet litt på videoene da du ikke var der.

I utgangspunktet forstår jeg vel ikke helt hvorfor han sitter i timesvis og mimrer, om han virkelig hater denne dama sånn.

Vel, de har jo hatt to år sammen, så selv om det var skurringer, så har han vel gode minner også, så han kan jo "forsvare" seg med det. For gode minner har han nok, og var vel kanskje de han forsøkte å finne igjen da.... ikke vet jeg. Jeg ble i allefall fryktelig lei meg!

Skrevet

Jeg ville blitt forbannet og følt meg tråkket på og lite respektert! Hvis han absolutt må mimre, får han som du sier gjøre det når du ikke er hjemme! Utrolig respektløst av ham, han må være skikkelig trang i nøtta som ikke skjønner at dette sårer deg.

Gjest Cityrella
Skrevet

Vel, de har jo hatt to år sammen, så selv om det var skurringer, så har han vel gode minner også, så han kan jo "forsvare" seg med det. For gode minner har han nok, og var vel kanskje de han forsøkte å finne igjen da.... ikke vet jeg. Jeg ble i allefall fryktelig lei meg!

Joda, men hvorfor behov for å finne igjen de gode minnene?

Jeg har ikke noe behov forå sitte å mimre om exen. Greit nok å mimre om de fine ferieturene vi hadde, men da er ikke fokus ham akkurat med stedet vi var.

Men folk er vel forskjellige. Uansett respektløst ovenfor deg da. Du trenger ikke se de filmene.

Skrevet

På én måte ville jeg nok følt at han faktisk er veldig ferdig med det forrige forholdet, siden han kan sitte og se på bryllupsvideoen rett foran nesa på deg.

På den annen side så burde han respektere deg såpass at han slår av når du sier ifra at du ikke synes noe om det...

Gjest mannfolk !
Skrevet

Joda, men hvorfor behov for å finne igjen de gode minnene?

Jeg har ikke noe behov forå sitte å mimre om exen. Greit nok å mimre om de fine ferieturene vi hadde, men da er ikke fokus ham akkurat med stedet vi var.

Men folk er vel forskjellige. Uansett respektløst ovenfor deg da. Du trenger ikke se de filmene.

Helt enig. Og jeg som deg sitter ikke og mimrer over det som var.

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å ta det opp ved en evt. krangel en gang, og det er jo ikke bra det heller.......

Ble skikkelig skuffet over ham nå altså, han som ellers er en kjernekar.

mil1365380270
Skrevet

Han er sikkert ferdig med henne, men han er tydeligvis ikke ferdig med alt som har hendt. Tror han sliter en del med å forstå hva som skjedde, bli ferdig med alle følelsene.

At han så på det når du var der er et bra tegn, det negative var at han ble sint på deg. Forutsatt at du sa fra på en hyggelig måte.

Skrevet

Jeg ville sett på sammen med han, for jeg er så nysgjerrig. Min type har ikke et eneste bilde av dama fra sitt forrige ti år lange samboerforhold, og jeg har aldri møtt dama. Ikke vil han fortelle noe heller. Det er ikke noe problem, men nysgjerrig er jeg. Det er jo en del av han, og hans fortid. Men hvis han PLEIDE å sitte å mimre over bilder og videoer ville jeg blitt såra. veldig bra tegn at han gjorde dette mens du var der da. Han går jo da ut ifra at du ikke har noen problemer med dette, og dermed har du antageligvis ingen ting å frykte.

Gjest Cityrella
Skrevet

Jeg ville sett på sammen med han, for jeg er så nysgjerrig. Min type har ikke et eneste bilde av dama fra sitt forrige ti år lange samboerforhold, og jeg har aldri møtt dama. Ikke vil han fortelle noe heller. Det er ikke noe problem, men nysgjerrig er jeg. Det er jo en del av han, og hans fortid. Men hvis han PLEIDE å sitte å mimre over bilder og videoer ville jeg blitt såra. veldig bra tegn at han gjorde dette mens du var der da. Han går jo da ut ifra at du ikke har noen problemer med dette, og dermed har du antageligvis ingen ting å frykte.

Eller.. han har bare så lite sosiale antenner at han ikke tenker over engang at det er respektløst å sitte å mimre over exen med nydama der. Eller han gir F i om han sårer henne. Virker faktisk mest sannsynlig siden han ble sint når hun ble lei seg...

Gjest mannfolk !
Skrevet

Vel, jeg har ingen problemer med at han har en fortid. Fortid er fortid og nåtid er nåtid, så det er jo greit.

Men alikevel, jeg trenger ikke å ha henne i huset liksom, og trenger heller ikke se at de ligger på stranda sammen (hun toppløs) og de ligger og kliner og sånn liksom. Det blir for mye av det gode for meg.

Skrevet

Helt enig. Og jeg som deg sitter ikke og mimrer over det som var.

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å ta det opp ved en evt. krangel en gang, og det er jo ikke bra det heller.......

Ble skikkelig skuffet over ham nå altså, han som ellers er en kjernekar.

Forstår godt at du følte det litt ekkelt at han satt og mimret over disse filmene.

Men det virker på meg som at det som såret deg mest, var at han ikke viste forståelse da du konfronterte ham med dette?

Du skrev at han "plutselig fant" disse filmene, og jeg synes du burde tenke på dette som en formildende omstendighet.

Det er lett å glemme tid og sted og fortape seg i minner hvis man uforberedt plutselig kommer over at gammel video, album e.l...

Og man blir fort litt "satt ut" når fortiden plutselig blir mere levende igjen..

Særlig hvis det er mange følelser knyttet til minnene...

Var vel det som skjedde med mannen din, tenker jeg. ..

Hadde vært annerledes hvis han bevisst fant frem dette støtt og stadig,for å mimre i timesvis mens du var hjemme...

Men dette er tydeligvis ikke tilfelle!

Tror det også kan forklare reaksjonen til mannen din.

Han synes vel han var i sin fulle rett til å få mimre litt over fortiden sin for en gangs skyld.

Og derfor synetes han kanskje det var urimelig av deg, å reagere sånn på dette...

Skrevet

Jeg har sterke mistanker om at han ikke har glemt ekskona helt ennå. Om han vil ha henne tilbake eller vil komme seg videre uten henne (med deg) er jo et annet spørsmål.

Gjest mannfolk !
Skrevet

Jeg har sterke mistanker om at han ikke har glemt ekskona helt ennå. Om han vil ha henne tilbake eller vil komme seg videre uten henne (med deg) er jo et annet spørsmål.

Det var tanken som slo meg også, selv om jeg aldri har fått inntrykk av noe sånt tidligere.

Skrevet

Det var tanken som slo meg også, selv om jeg aldri har fått inntrykk av noe sånt tidligere.

Det kan jo være han fortsatt har følelser for henne selv om han ikke vil ha mer med henne å gjøre. Du bør nok gi ham litt tid.

Skrevet

Vel, jeg har ingen problemer med at han har en fortid. Fortid er fortid og nåtid er nåtid, så det er jo greit.

Men alikevel, jeg trenger ikke å ha henne i huset liksom, og trenger heller ikke se at de ligger på stranda sammen (hun toppløs) og de ligger og kliner og sånn liksom. Det blir for mye av det gode for meg.

å hei og hå....rimelig spesi opplegg......du r jo så rasjonell som overhodet mulig her, han har tydligvis noe meget uoppgjort. si til han at det er en grunn til at det kalles FORTID og ikke nåtid.....selv hadde jeg nok tolket dette som at han ikke var ferdig med henne overhodet av grunner som er rimelig uforståelig.

Gjest Ramina
Skrevet

Sånn som du beskriver situasjonen så ville jeg blitt fly forbannet og sakt min hjertens mening om hva jeg syntes om den slags oppførsel.

Men, min personlige mening er at den dagen man virkelig er ferdig med en eks er den dagen en ikke føler hverken mye sinne, bitterhet osv.

Da blir liksom alt rundt personen likegyldig.

Men det er bare min mening.

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

Oh, my!

Jeg kom i vanvare for å se et hastig kyss på munnen mellom min samboer og hans ekskone på en gammel tape. Synes det var ubehagelig nok, det, jeg, og de var fullt påkledd!

Han fyren din mener det sikkert ikke vondt, og hvis han tenker seg om, skjønner han sikkert at han bæsja litt på leggen.

Jeg aner en unnskyldning rundt hjørnet med påfølgende heftig make-up sex

:D

Gjest tro ikke på alt du hører
Skrevet

Kan jo hende hun er en fantastisk flott person og at han angrer seg og er sint fordi han greide å ødelegge forholdet deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...