Gå til innhold

Så må jeg stelle meg igjen........uff!!

Anbefalte innlegg

Gjest apekatt_22

I morgen skal vi på fest. Vi er en gjeng som skal ut sammen. Jeg har bare et stort problem. Jeg er så redd for å stelle stelle meg galt eller ikke å være pen nok. Er så redd for at ingen gutter vil se på meg når vi kommer skal til byen. Jeg føler at alle er penere enn meg og at alle ser bedre ut enn meg. JEg er gyllenbrun i huden siden jeg er født i et annet land og lurer på om det kan ha noe med at jeg føler det sån. er det riktig at gutter kikker mindre på mørkhuda jenter? Og misliker gutter mørkhuda jenter?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186751-s%C3%A5-m%C3%A5-jeg-stelle-meg-igjenuff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Mrs. Wallace

3

• muriel

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Mitt inntrykk er at veldig mange gutter er svake for mørkhudede jenter!

Mange jenter, særlig de helt unge, føler det på lignende måte som du. De "gode" er flinke til å skjule det.

Forsøk å slappe av, se på alle som potensielle venner, og ikke bekymre deg så mye for utseendet ditt!

Vet det er greit å si, men hvis du klarer å fokusere på annet enn utseendet ditt og inntrykket du etterlater, er mye gjort! Du får det antakelig mye morsommere også...

Har ikke du skrevet mange tråder med utgangspunkt i hudfargen din?!

Gutter ser på jenter som er fornøyde med seg selv, utstråler selvtittlit og er blide og trygge. Om de er skummetmelkblå, rosa, gyldne eller svarte er vel stort sett likegyldig.

Akkurat som når vi kvinner ser på menn.

Gjest M.Angelica

Har ikke du skrevet mange tråder med utgangspunkt i hudfargen din?!

Gutter ser på jenter som er fornøyde med seg selv, utstråler selvtittlit og er blide og trygge. Om de er skummetmelkblå, rosa, gyldne eller svarte er vel stort sett likegyldig.

Akkurat som når vi kvinner ser på menn.

"Har ikke du skrevet mange tråder med utgangspunkt i hudfargen din?!"

Tenkte akkurat det samme..

Annonse

jeg vil ikke kalle det for et stort problem at du er lite selvsikker. du kan jo tenke omvendt: "hva er det som gjør at jeg tror alle andre har fordommer?" har også merket at du har hatt endel innlegg med omtrent akkurat de samme spørsmålene, og det begynner kanskje å bli litt.....ja. meningsløst? det er ofte et et tynt skille mellom selvbevissthet og selvopptatthet.

Gjest Mr Pimmel

En annen etnisitet er pikant for mange, men ikke alle. Du ser det fort. Møt med stolthet, ikke skam. Stolthet er vakkert. Vær uhyre åpen om hvor du kommer fra og vis at du er sterk, det er sjarmrende for de fleste. Selvtillit.

Utenlansk uteseende damer som svarer frekt på ærlige og interesserte spørsmål om etnisitet er frastøtende. Ei kullsort nydelig dame sto bak baren og serverte, jeg spurte høflig hvor hun kom fra og freste: jeg er norsk!!. Spørsmålet var naturlig for meg, men sikkert svært irriterende for henne. Hun har et problem, ikke jeg.

Gjest Bare en med hvert problem?

"Har ikke du skrevet mange tråder med utgangspunkt i hudfargen din?!"

Tenkte akkurat det samme..

Tror nok kanskje at det er mange i norge med mørkere hudfarge som føler at det er ulempe. Ville vel ikke overaske om det til og med er tre fire av dem på dol.

En annen etnisitet er pikant for mange, men ikke alle. Du ser det fort. Møt med stolthet, ikke skam. Stolthet er vakkert. Vær uhyre åpen om hvor du kommer fra og vis at du er sterk, det er sjarmrende for de fleste. Selvtillit.

Utenlansk uteseende damer som svarer frekt på ærlige og interesserte spørsmål om etnisitet er frastøtende. Ei kullsort nydelig dame sto bak baren og serverte, jeg spurte høflig hvor hun kom fra og freste: jeg er norsk!!. Spørsmålet var naturlig for meg, men sikkert svært irriterende for henne. Hun har et problem, ikke jeg.

Du skriver: "jeg spurte høflig hvor hun kom fra og freste: jeg er norsk!!. Spørsmålet var naturlig for meg, men sikkert svært irriterende for henne. Hun har et problem, ikke jeg."

Hvorfor skulle hun ikke være norsk? Fordi huden hennes er svart?

Hvilket århundre lever du i?

Gjest Mr Pimmel

Du skriver: "jeg spurte høflig hvor hun kom fra og freste: jeg er norsk!!. Spørsmålet var naturlig for meg, men sikkert svært irriterende for henne. Hun har et problem, ikke jeg."

Hvorfor skulle hun ikke være norsk? Fordi huden hennes er svart?

Hvilket århundre lever du i?

Jeg var høflig interessert, hun var uhøflig. Verre er det ikke. Det er lurere å være stolt og høflig som skrevet. Det gjelder alle, uansett hvor de kommer fra.

Jeg så en rasende flott dame, og ville gi et ærlig, lett og høflig kompliment.

Hvis hun oppfattet det som mangel på respekt at jeg spurte hvor hun kom fra, så har hun et problem.

Annonse

Jeg var høflig interessert, hun var uhøflig. Verre er det ikke. Det er lurere å være stolt og høflig som skrevet. Det gjelder alle, uansett hvor de kommer fra.

Jeg så en rasende flott dame, og ville gi et ærlig, lett og høflig kompliment.

Hvis hun oppfattet det som mangel på respekt at jeg spurte hvor hun kom fra, så har hun et problem.

Du skriver: "Hvis hun oppfattet det som mangel på respekt at jeg spurte hvor hun kom fra, så har hun et problem."

Vås. *Du* har et problem - du ville ikke spurt hvor hun kom fra hvis hudfargen hennes var hvit.

Som sagt - *DU* har et problem, og det er at holdningene dine gikk ut på dato for 60 år siden.

Gjest Mr Pimmel

Du skriver: "Hvis hun oppfattet det som mangel på respekt at jeg spurte hvor hun kom fra, så har hun et problem."

Vås. *Du* har et problem - du ville ikke spurt hvor hun kom fra hvis hudfargen hennes var hvit.

Som sagt - *DU* har et problem, og det er at holdningene dine gikk ut på dato for 60 år siden.

Feil.

En sykepleier hadde skilt som det sto et tysk navn på og jeg spurte hvor hun kom fra. Hun var veldig hyggelig, fra Østerrike. Jeg hørte også den tyske aksenten.

Feil.

En sykepleier hadde skilt som det sto et tysk navn på og jeg spurte hvor hun kom fra. Hun var veldig hyggelig, fra Østerrike. Jeg hørte også den tyske aksenten.

*ler*

Da går du på en utenlandsk aksent. Det er selvsagt noe helt annet

I det første tilfellet gikk du bare på hudfarge, som om svarte mennesker ikke er norske.

Gjest Mr Pimmel

*ler*

Da går du på en utenlandsk aksent. Det er selvsagt noe helt annet

I det første tilfellet gikk du bare på hudfarge, som om svarte mennesker ikke er norske.

Jeg vet hva du vil, temmelig forutsigbart dette her. Men du tar feil. Dama kan får lov å være min lege, min advokat, min sykepleier, bartender eller hva som helst uten at jeg løfter et eneste øyebryn. Min lege er utlending og jeg spurte også henne hvor hun kom fra, jeg kunne høre at hun var aussie.

Bare de er høflige som normale folk.

Jeg vet hva du vil, temmelig forutsigbart dette her. Men du tar feil. Dama kan får lov å være min lege, min advokat, min sykepleier, bartender eller hva som helst uten at jeg løfter et eneste øyebryn. Min lege er utlending og jeg spurte også henne hvor hun kom fra, jeg kunne høre at hun var aussie.

Bare de er høflige som normale folk.

Jeg har ikke nevnt noe om hun kan være lege eller advokat.

Poenget er at ifølge deg var hun ikke norsk, basert kun på at hun har svart hud.

Dine holdninger er antikvariske.

Gjest Mr Pimmel

Jeg har ikke nevnt noe om hun kan være lege eller advokat.

Poenget er at ifølge deg var hun ikke norsk, basert kun på at hun har svart hud.

Dine holdninger er antikvariske.

Dine metoder er avlegs. Vært på kurs i AKP/ML? Det må være noen år siden. Bestill nytt kurs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...