Gå til innhold

Så må jeg stelle meg igjen........uff!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Mrs. Wallace

3

• muriel

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

petter smart

Tør jeg spørre om hvorfor du har valgt det nicket du har?

Er du gyllenbrun så er det i alle fall ikke fargen som gjør at guttene evt ikke ser på deg. Norske jenter (og gutter) bruker hvert år utallige timer og kroner på å bli brune, så brunfarge er det ikke noe galt med.

Tror nok heller manglende selvtillit og en tro på at alle har fordommer mot deg har mer å si. Det er slitsomt å stadig måtte bevise at hudfargen ikke har noe å si.

petter smart

Du skriver: "jeg spurte høflig hvor hun kom fra og freste: jeg er norsk!!. Spørsmålet var naturlig for meg, men sikkert svært irriterende for henne. Hun har et problem, ikke jeg."

Hvorfor skulle hun ikke være norsk? Fordi huden hennes er svart?

Hvilket århundre lever du i?

Alle forstår at dersom man f.eks. er adoptert til Norge og føler seg, og er, 100% norsk, så blir en etterhvert lei av slike spørsmål.

Men jeg ser ikke helt hva hr pimmel har gjort galt. Når man vil snakke med en jente så må en jo begynne et sted. Når hun er mørkhudet så er en mulighet å spørre om hvor hun er fra. Hun kunne jo sagt Bergen eller hvor hun nå enn var fra. Tatt det med et smil og ikke vært så hårsår.

Alle forstår at dersom man f.eks. er adoptert til Norge og føler seg, og er, 100% norsk, så blir en etterhvert lei av slike spørsmål.

Men jeg ser ikke helt hva hr pimmel har gjort galt. Når man vil snakke med en jente så må en jo begynne et sted. Når hun er mørkhudet så er en mulighet å spørre om hvor hun er fra. Hun kunne jo sagt Bergen eller hvor hun nå enn var fra. Tatt det med et smil og ikke vært så hårsår.

Hei,

Det er ikke jeg som er hårsår her, men Pimmel som sutrer over at hans linjer ikke blir godt mottatt.

Jeg tror de fleste forstår at det er dønn kjedelig og irriterende å bli spurt 20 ganger daglig "hvor man er fra?", når man gjerne er født og oppvokst i Norge. Kun fordi man har svart hud.

Med vennlig hilsen

...når du har tatt det med et smil en halv million ganger, så er det naturlig at smilet stivner et smule og at det som kommer ut er ren og skjer snerring....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...