Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 28 år, gift og jobber i 50 % Stilling. Fikk en gutt i august 2000. Etter noen mnd etter fødsel måtte jeg slyngekoniseres på grunn cin 3. Dette har jeg gått til kontroll for og det har ikke vært noe problem etterpå. Gutten var 4150 gr 53 cm og med en hodeomkrets på 39. I oktober 2003 fikk jeg en gutt ved keisersnitt han var 4760 gr 54 cm og hodeomkrets 37. Keisersnitt pga stort barn, planlagt og alt ok. Har bestandig hatt regelmessig mens i fra jeg var 14 år. er ikke overvektig og lever normalt.min siste celleprøve ble tatt i i fornbindels med siste svangerskap.selv om jeg skal gå hvert år har ikke dette blitt gjort. Jeg har brukt ulike typer prevensjon, som jeg har fått bivirkning av. På desember sluttet jeg med prevensjon, etter eget ønske, ønsker ikke å bli gravid, dvs naturen får gå sin gang.

Jeg har hadde regelmessig mens de 3 første mnd etter dette, men nå har jeg uvanlig blødninger som kommer for tidlig i forhold til mens, brun aktig litt blod aktig, lukter ille, får ikke skikkelig mens. Ikke nedsatt allmenntilstand, det er kun disse blødningene. Er frisk, men har vært sykmeldt i 5 mnd pga angst og depresjon, bruker nå cipralex 10 mg per dag for dette. Tror du dette kan gi disse uregelmessighetene ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186830-bl%C3%B8rdning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Uregelmessige blødninger som du beskriver skyldes ofte uregelmessig eller sviktende eggløsning. En hyppig årsak er tilstanden PCOS (polycystisk ovarie syndrom), diagnosen stilles ved ultralyd og hormonprøver. Få en sjekk og ev. henvisning til gynekolog, det kan også være andre hormonforstyrrelser. Hvis celleprøver har vært i orden tre år etter koniseringen, kan du nøyes med prøve hvert 3.år.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186830-bl%C3%B8rdning/#findComment-1282679
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...