baby_pink Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Heisann!Jeg har tidligere skrevet innlegg om rift i underliv (rift i huden mellom inngang vagina og endetarm). Jeg fikk råd om å bruke sheriproct. Dette produktet fikk bort riften, men huden var fremdeles ekstremt tynn, så jeg fortsatte å bruke den i håp om å styrke huden. Når huden er så tynn som den er nå kan jeg ikke ha samleie uten å få nye rifter. Sheriprocten irriterte nok mer en den gjorde godt, og resulterte i det som virker som mild soppinfeksjon. Denne behandler jeg nå, men kan f.eks ikke bruke canesten utenpå pga huden er så tynn at det svir. Jeg har prøvd å smøre meg med aloe vera og molkosan i en måned, men huden blir ikke tykkere. Dette begynner å bli frustrerende ettersom jeg ikke kan ha samleie og det ikke virker som om det er noe som hjelper. Har aldri hørt om lignende problem. - Har du noen gode tips? Vet du noe (f.eks salve) som kan gjøre huden tykkere og sterkere igjen? - Hvor lenge må jeg i såfall vente med samleie for å ikke ødelegge groprosessen? - Kan eventuell fysisk gynekolog konsultasjon gi meg noe ekstra informasjon, eller må dette bare ventes ut mens det gror? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186892-tynn-hud-i-underliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Du skal ikke fortsette med scheriproct når riften har grodd. Det er dessverre ikke noe som kan gi tykkere hud, men forsøk å herde området ved å massere med olje, bruk f.eks. babyolje. Det er nok mange som sliter med lignende problem, jeg tror ikke du får så stor hjelp hos en ’vanlig’ gynekolog. Få ev, henvisning til ’vulva-klinikken’ på Rikshospitalet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186892-tynn-hud-i-underliv/#findComment-1282681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.