Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!Jeg har tidligere skrevet innlegg om rift i underliv (rift i huden mellom inngang vagina og endetarm). Jeg fikk råd om å bruke sheriproct. Dette produktet fikk bort riften, men huden var fremdeles ekstremt tynn, så jeg fortsatte å bruke den i håp om å styrke huden. Når huden er så tynn som den er nå kan jeg ikke ha samleie uten å få nye rifter. Sheriprocten irriterte nok mer en den gjorde godt, og resulterte i det som virker som mild soppinfeksjon. Denne behandler jeg nå, men kan f.eks ikke bruke canesten utenpå pga huden er så tynn at det svir. Jeg har prøvd å smøre meg med aloe vera og molkosan i en måned, men huden blir ikke tykkere. Dette begynner å bli frustrerende ettersom jeg ikke kan ha samleie og det ikke virker som om det er noe som hjelper. Har aldri hørt om lignende problem. - Har du noen gode tips? Vet du noe (f.eks salve) som kan gjøre huden tykkere og sterkere igjen? - Hvor lenge må jeg i såfall vente med samleie for å ikke ødelegge groprosessen? - Kan eventuell fysisk gynekolog konsultasjon gi meg noe ekstra informasjon, eller må dette bare ventes ut mens det gror?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186892-tynn-hud-i-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du skal ikke fortsette med scheriproct når riften har grodd. Det er dessverre ikke noe som kan gi tykkere hud, men forsøk å herde området ved å massere med olje, bruk f.eks. babyolje. Det er nok mange som sliter med lignende problem, jeg tror ikke du får så stor hjelp hos en ’vanlig’ gynekolog. Få ev, henvisning til ’vulva-klinikken’ på Rikshospitalet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186892-tynn-hud-i-underliv/#findComment-1282681
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...