Cillimor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Alt er morsomere enn å lese til eksamen!!! Skal ha norsk muntlig i morra, familien har forlatt huset så jeg skal få ro til å lese. Men det er vanskelig å finne inspirasjon... Gleder meg til dagen i morgen er slutt. kl.15.00 er det sommerferie for min del. Da skal jeg ha noen uker uten å tenke på skolen. Men jeg får ikke helt fri, må nok lese litt pensum mot slutte av ferien. Bare tre år igjenn på skolebenken... 0 Siter
Tottlå Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Skjønner godt hva du mener!! Jeg sitter å river meg i håret, banner og steiker over eksamenslesingen!!! Skal snart ha eksamen i legemiddelrekning! Kjempevanskelig, jeg fatter null!!!!!! Gleder meg til sommerferien!!!!! 0 Siter
carma Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Flaks at det ikke er norsk skriftlig du skal opp i.... ;-) Lykke til! Jeg har også muntlig eksamen i morgen, men har også en (siste av fire) på torsdag. 0 Siter
Gjest Gruer til høsten Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Skjønner godt hva du mener!! Jeg sitter å river meg i håret, banner og steiker over eksamenslesingen!!! Skal snart ha eksamen i legemiddelrekning! Kjempevanskelig, jeg fatter null!!!!!! Gleder meg til sommerferien!!!!! Tottlå, nå skremte du meg skikkelig....jeg skal ha medikamentregning til høsten og gruer meg veldig mye, enda mer når du sier du ikke forstår noen ting. Jeg har ikke så gode mattematikkevner, men de sier jo at mdikamentregning ikke har med vanskelig matte å gjøre. En skal kun tenke logisk. Ja ikke vet jeg. Lykke til iallefall, håper det går et lys opp for deg, og at du klarer det. Er det spl du skal bli? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Skjønner godt hva du mener!! Jeg sitter å river meg i håret, banner og steiker over eksamenslesingen!!! Skal snart ha eksamen i legemiddelrekning! Kjempevanskelig, jeg fatter null!!!!!! Gleder meg til sommerferien!!!!! Har legemiddelregning i morgen jeg:) 0 Siter
cecily Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Tottlå, nå skremte du meg skikkelig....jeg skal ha medikamentregning til høsten og gruer meg veldig mye, enda mer når du sier du ikke forstår noen ting. Jeg har ikke så gode mattematikkevner, men de sier jo at mdikamentregning ikke har med vanskelig matte å gjøre. En skal kun tenke logisk. Ja ikke vet jeg. Lykke til iallefall, håper det går et lys opp for deg, og at du klarer det. Er det spl du skal bli? Pøsj da! Det er ikke så vanskelig. Jeg delte leilighet med en sykepleierstudent og hjalp henne med å regne, selv om jeg ikke har hatt undervisningen. Tenke logisk, så går det helt fint. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 min eksamen som er en bacheloroppgave skal ikke leveres før i August. Men der går sommeren for min del.... misunner dere som tross alt snart er ferdige med eksamensgreia 0 Siter
muriel Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Tre år igjen - hva skal du bli når du blir stor, da? ) 0 Siter
Freya Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Tottlå, nå skremte du meg skikkelig....jeg skal ha medikamentregning til høsten og gruer meg veldig mye, enda mer når du sier du ikke forstår noen ting. Jeg har ikke så gode mattematikkevner, men de sier jo at mdikamentregning ikke har med vanskelig matte å gjøre. En skal kun tenke logisk. Ja ikke vet jeg. Lykke til iallefall, håper det går et lys opp for deg, og at du klarer det. Er det spl du skal bli? Det er ikke vanskelig! Jeg er slett ikke god i matte, og jeg klarte det på første forsøk. Bare husk å lese spørsmålet grundig og svar på det de spør om! 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Tottlå, nå skremte du meg skikkelig....jeg skal ha medikamentregning til høsten og gruer meg veldig mye, enda mer når du sier du ikke forstår noen ting. Jeg har ikke så gode mattematikkevner, men de sier jo at mdikamentregning ikke har med vanskelig matte å gjøre. En skal kun tenke logisk. Ja ikke vet jeg. Lykke til iallefall, håper det går et lys opp for deg, og at du klarer det. Er det spl du skal bli? Du kan begynne å regne litt nå? Så blir du trygg på formlene:) Les oppgavene nøye, og regn stykkene flere ganger... Unngå slurvefeil, det gjorde desverre ikke jeg:/ Denne siden kan jo være grei å starte med: http://www.gyldendal.no/akademisk/legemiddelregning/index.asp 0 Siter
fresja Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Du kan begynne å regne litt nå? Så blir du trygg på formlene:) Les oppgavene nøye, og regn stykkene flere ganger... Unngå slurvefeil, det gjorde desverre ikke jeg:/ Denne siden kan jo være grei å starte med: http://www.gyldendal.no/akademisk/legemiddelregning/index.asp Forsøkte for moro skyld noen eksamensoppgaver, og det gikk greitt. Jeg har jo fått inntrykk av at det er så fryktelig vanskelig, både her på DOL og andre steder. Jeg mener med at jeg hade bestått med bitte litt undervisning! Gjør merksom på at jeg har ingen medisinsk utdanning, bare matematikkeksamen fra gymnas (den gangen det her så). 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Forsøkte for moro skyld noen eksamensoppgaver, og det gikk greitt. Jeg har jo fått inntrykk av at det er så fryktelig vanskelig, både her på DOL og andre steder. Jeg mener med at jeg hade bestått med bitte litt undervisning! Gjør merksom på at jeg har ingen medisinsk utdanning, bare matematikkeksamen fra gymnas (den gangen det her så). Vi hadde 84% stryk vi... Mange som blir veldig nervøse fordi de har hørt at det skal være fryktelig, og en del som ikke tar det seriøst og går etter en time... Jeg delte i stedet for å gange når man skal gå fra % til mg/ml. Surt å stryke på noe sånt, men er jo enig i at det bør være 100% på en slik eksamen, en kommefeil kan jo ta livet av noen... Har hatt to dobbelttimer undervisning. Synes det er gøy jeg, nå. Men var livredd før den første prøven:) Det er jo egentlig ganske logisk denne regninga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.